کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نشست خبری پیش از بازی ایران ـ ولز؛

کی‌روش: فردا بیرانوند را در اختیار نخواهیم داشت/ اعتراض کی‌روش به سوال سیاسی خبرنگار BBC/ نباید فقط مردم ایران پاسخگوی مسائل انسانی باشند/ طارمی: جام جهانی از حالا برای ما شروع می‌شود/ سیاسی نیستم و فشاری روی ما نیست +فیلم

3 آذر 1401 ساعت 19:37

کارلوس کی‌روش به سوال‌های سیاسی خبرنگار انگلیسی واکنش نشان داد.


به گزارش جهان نیوز، کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار مقابل ولز در چارچوب مرحله گروهی جام جهانی 2022 اظهار داشت: ابتدا به همه حاضران خوش‌آمد می گویم. بار دیگر افتخار می کنم در جمع شما به ویژه یک روز قبل از بازی با ولز که مدت هاست پس از ۶۴ سال اینجا هستند خوشامد می گوییم. برای ما یک فرصت است که فردا بخشی از نمایش زیبای فوتبال را اجرا می‌کنیم و رویای خودمان را محقق کنیم. ولی برای ما بازی اصلی فردا است. ۶ امتیاز مانده است و کار ما همین است. هدف ما صعود است. به مخص اینکه بازی شروع می شود افکارمان هم صفر می شود تا ببریم.

*بیرانوند فردا مقابل ولز بازی نخواهد کرد
کی روش درباره آخرین وضعیت علیرضا بیرانوند برای بازی فردا گفت: پا با وضعیت دروازه بانان شروع می کنیم. تست های مختلفی را انجام داد. البته تردیدی نیست مشکلات جدی پیش آمده بود اما همه امور انجام شده است اما به واسطه اینکه اتفاقی که برایش افتاد که به صدمه مغزی  همراه بود باید به پروتکل احترام بگذاریم و نمی توانیم از او استفاده کنیم. بنابراین فردا بازی نخواهد کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد: به جای بیرانوند فرد دیگری بازی می کند. او خیلی قوی است و او می تواند تیم را کمک کند. من خوشحالم که به ریشه های خودمان برگشتیم و موردی نیست.

*هر سوالی می خواهید بپرسید اما به جواب های ما احترام بگذارید
وی در مورد سوالات سیاسی خبرنگاران خارجی، گفت: رسانه‌های حق دارند سوالات خودشان را بپرسند و ما هم حق داریم جواب صحیح بدهیم. باید برای یکدیگر احترام قائل شویم. می‌توانید هرچه می‌خواهید بپرسید اما برایمان بسیار مهم است به جوابی که می‌دهیم احترام بگذارند.

کی‌روش گفت: نباید این موضوع مانع برگزاری بازی ما در حال حاضر شود. این موضوع به ما بر نمی‌گردد. به رئیس فیفا و اخلاق بازی بر می‌گردد. هیچ مشکلی وجود ندارد که رسانه‌های بین المللی بیایند و سوالاتی مطرح کنند. آزادی مطبوعات را داریم و ما هم آزادیم که جواب بدهیم.

*باید باهم یادبگیریم و بیاموزیم تا قدرتمندتر شویم
سرمربی تیم ملی در مورد اینکه چه صحبتی درباره شکست مقابل انگلیس دارد، عنوان کرد: آن بازی تمام شده است. باید با هم یاد بگیریم و بیاموزیم تا قدرتمندتر شویم. باید کیفیت، انرژی و علاقه بسیار زیادی برای بازی بعدی داشته باشیم. این بخشی از زندگی ما است. وظیفه‌مان است که بازی کنیم. این شانس بزرگی برای ما است که فردا مقابل تیمی با بازیکنان بسیار عالی بازی می‌کنیم. کاپیتان ولز بازیکن بسیار خوبی است. این تیم روحیه بسیار خوبی دارد.

*بازیکنان تیم ملی خیلی آماده هستند
وی افزود: با علاقه و سرسختی می‌خواهند بازی کنند. هواداران خوبی هم دارند. باید عزم بهتری داشته باشیم تا به شرایط خوب خودمان برگردیم. می‌خواهیم تفریح و سرگرمی داشته باشیم و از فوتبال لذت ببریم. احساس می‌کنیم همیشه رسیدن به راه درست وجود دارد. بازیکنان ما خیلی آماده هستند و همه آمادگی دارند از بازی فردا لذت ببریند.

* گرت بیل یک رهبر درون زمین است
کی‌روش در مورد گرت بیل گفت: او نه تنها بهترین بازیکن ولز است بلکه از نظر کاراکتر و شخصیت مانند یک رهبر در زمین فوتبال است. ثبات و مدیریت تیم به بیل بستگی دارد. علیرغم اینکه با او کارنکردم و می‌خواستیم او را به منچستر ببریم اما وضعیتش گویا است. نشان داده چه بازیکنی است. وجهه او باعث می‌شود تیمش نشان دهد چه کاراکتری دارد. اخلاقیات بازی‌اش به شکلی است که علاقه و تداوم زیادی در وجودش است. بازیکنان ولز در تمام دقایق بازی با دل و جان بازی می‌کنند. ما هم آماده هستیم تا بازی را که می‌خواهیم، نشان بدهیم. امیدواریم بتوانیم این کار را انجام بدهیم.

*تیم هایی عالی هستند که می بازند و باز می‌گردند
سرمربی تیم ملی ایران در پاسخ به اینکه فکر می کند نتیجه بازی فردا پیروزی باشد که مردم را خوشحال کند گفت: ابتدا باید درباره ولز صحبت کنیم. فکر نمی کنم ابتدا درباره ایران صحبت کنیم ما برای بازی بعدی فکر کنیم و ولز هم مثل ما همین کار را می کند. ما بیشتر از گل هایی که سه سال پیش خوردیم گل دریافت کردیم. ما به اندازه آنها خوب نبودیم و از بازی با انگلیس خیلی چیزها یاد گرفتیم. تیم های خوب تیم های مشخصی هستند اما تیم های عالی کسانی هستند که می بازند و باز بر می گردند‌ هیج تیمی بی عیب و نقص نیست‌ آنجه مهم است روز بعد از هر بازی است و ما الان دیگر خیلی هیجان زده هستیم تا مقابل ولز بازی کنیم. شخصیت های زیادی در تیم خودشان دارند. این بازی مثل یک مهمانی فوتبالی است. آنها هوادارانی به اسم دیوار قرمز دارند که جو خیلی زیبایی رقم می زنند. من خیلی اطمینان خاطر دارم بازیکنان ما با همان شخصیت بازی خواهند کرد که انتظار داریم. آنها روحیه جنگنده دارند.

*بازی مقابل انگلیس اصلا فوتبال نبود/ جام جهانی برای ما از بازی با ولز آغاز می شود
وی افزود: بازی اول با انگلیس اصلا فوتبال نیبد. به دلیل مسائل زیادی که وجود داشت اصلا ورزشی  نبود فوتبال نبود. جام جهانی برای ما از بازی با ولز شروع می شود‌ ما اینجا به خاطر مردم خودمان اینجاییم و هستیم تا دل آنها را شاد کنی. بهترین عملکرد را مقابل ولز و آمریکا خواهیم داشت.

دانلود

*برای ولز سورپرایز داریم
کی روش  درباره سابقه مربیگری و هدایت بازیکنان بزرگ دنیا درباره حضور گرت بیل در تیم ملی ولز گفت: او فوق العاده است. او رهبر بزرگی است و ثبات تیم ملی ولز به بیل بستگی دارد. من با او کار نکردم اما او نابغه است و با هوش بالای خود همه چیز را رهبری می کند‌ او تصویری از وجهه نیم ملی ولز است. او روحیه تیمی را نشان می دهد و ما بایستی متوجه این موضوع باشیم. در کار تیمی ولز علاقه وجود دارد. برای ولز مهم نیست دقیقه اول یا نود است بلکه آنها فقط بازی را انجام می دهند. می خواهیم فوتبال بازی کنیم. برای آنها سورپرایز داریم.

* در همه جای دنیا مسائلی وجود دارد
سرمربی تیم ملی در مورد اینکه چگونه مردم و فرهنگ ایران را به دنیا معرفی می‌کند، اظهار داشت: ایرانی‌ها برای 3هزار سال تاریخ احترام قائل می‌شوند. به شیراز و اماکنی مانند پرسپولیس و ... رفته‌ام. این اماکن نشان می‌دهند ایران فرهنگ و تاریخ دارد. جاهای زیادی سفر کرده‌ام. مردم ایران با فوتبال می‌خندند و گریه می‌کنند و فوتبال را خیلی دوست دارند. آن‌ها کودکان خود را به مدرسه می‌برند. ایران کشوری است که مردمش تعلیم و تربیت دیده‌اند.

*مردم ایران نباید تنها کسانی باشند که جوابگوی مسائل انسانی در دنیا باشند
وی افزود: این روزها سوالات زیادی می‌پرسند ولی این را باید از کشورهای مختلف سوال کنند. در همه جای دنیا چنین مسائلی وجود دارد. مردم ایران تحصیلکرده و با شخصیت هستند. آن‌ها کار می‌کنند و دوست دارند از تماشای فوتبال لذت ببرند. آن‌ها نباید تنها کسانی باشند که جوابگوی مسائل انسانی در دنیا باشند. به هر حال من برای بازی با ولز هیجان زده هستم و می خواهم آن‌ها به فوتبال برگردند. بگذارید بازیکنان ایران بازی کنند. چیزی که آن‌ها می خواهند بازی کردن است. مثل ملی پوشان انگلیس که برای مردم آن کشور بازی می‌کنند.

اعتراض کی‌روش به سوال سیاسی خبرنگار BBC

 در پایان نشست خبری کارلوس کی‌روش پیش از دیدار با ولز، سرمربی تیم ملی کشورمان پاسخ جالبی به خبرنگار انگلیسی داد.

کی‌روش در واکنش به سوالات مکرر و سیاسی خبرنگار BBC به سمت این خبرنگار خانم رفت و گفت: فکر می‌کنید این منصفانه است که فقط از من این سوالات را بپرسید. چرا همیشه از من می‌پرسید و از دیگر مربیان این سوال را نمی‌پرسید؟چرا از ساوتگیت درمورد وضعیت مردم کشورش نمی‌پرسیدید یا مثلا چرا از آمریکا در خصوص ترک افغانستان پرسش نمی‌کنید؟

فیلم زیر را مشاهده کنید:

دانلود

طارمی: جام جهانی از حالا برای ما شروع می‌شود/ سیاسی نیستم و فشاری روی ما نیست

مهدی طارمی در نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی کشورمان مقابل ولز، اظهار داشت: این بازی‌ برای ما خیلی مهم است. با تیمی بازی داریم که برای رسیدن به هدف سخت تلاش و کار می‌کند. انتظار یک بازی خیلی خوب از هر دو تیم داریم که تلاش می‌کنند برنده شوند. باید دید چه اتفاقی می‌افتد.

وی ادامه داد: به نظرم بازی اول اصلاً فوتبال نبود. به دلایل شرایطی که وجود داشت اصلاً بحث فوتبالی مطرح نبود. جام جهانی برای ما از حالا شروع شده است. دو بازی مهم داریم که باید از این دو بازی 6 امتیاز بگیریم تا بتوانیم دل مردم را شاد کنیم. ما برای همین موضوع اینجا هستیم. همه فوتبالیست‌ها دوست دارند که دل مردم کشورشان را شاد کنند. ما هم اینجا هستیم تا بهترین عملکردمان را داشته باشیم و دل مردم را شاد کنیم. 

طارمی درباره هواداران ایرانی که قطر می‌آیند و ایران را تشویق می‌کنند، اما شرایط برای برخی دیگر از ایرانی‌ها متفاوت است، گفت: من هرچه بگویم تاثیری ندارد، چون بعضی دوستان هرچه بگویم برداشت خودشان را می‌کنند. من در فضای سیاسی صحبت نمی‌کنم. من نمی‌خواهم درباره این مسائل صحبت کنم و عذر خواهی‌ام را پذیرا باشید.

طارمی در پاسخ به اینکه آیا تیم ملی ایران به خاطر نخواندن سرود جمهوری اسلامی توبیخ شده و نگران عواقبش است یا خیر، تصریح کرد: اول توضیح دادم که نمی‌خواهم در این خصوص صحبت کنم. من باید بگویم تحت هیچ فشاری نیستیم. ما آمده‌ایم فوتبال بازی کنیم؛ نه تنها ما بلکه تمام بازیکنان دنیا برای فوتبال در قطر هستند. شما کارتان را به عنوان خبرنگار انجام می‌دهید، اما به نظرم خبرنگاران فوتبالی می‌توانند اینجا باشند و لذت ببرند. نه تنها من بلکه هزاران نفر مثل من هیچ چیزی را نمی‌توانند تغییر دهند.

بیل: بازیکنان ایران خطرناک هستند و برای برد به زمین می‌آیند/ شوخی خبرنگار ایران با کاپیتان ولز
گرت بیل در نشست خبری پیش از بازی تیم های ملی فوتبال ولز و ایران در رقابت‌های جام جهانی 2022 حضور پیدا کرد و درمورد اینکه فردا به رکورددار بازی ملی در کشور ولز تبدیل می‌شود، اظهار داشت: این موضوع را در نظر نگرفته‌ام و به آن فکر نمی‌کنم. باعث افتخار من است که بیشترین بازی ملی را ثبت کنم. من فقط به بازی با ایران فکر می‌کنم اما افتخار است که بیشترین بازی ملی را ثبت می‌کنم. فکر می‌کنم موضوع مهمتر کسب پیروزی در بازی فردا است و به این موضوع فکر می‌کنم.

وی درخصوص اینکه آیا مهدی طارمی می‌تواند روزی به سطح فنی او برسد، گفت: طبق آن چیزی که متوجه شدم بازی مشکلی مقابل ایران داریم، زیرا ایران تیم خوبی است و به همین دلیل در جام جهانی حضور دارد. ایران مدافعان و مهاجمان خوبی دارد، اما باید به قدرت تیمی خودمان تکیه کنیم. ایرانی‌ها بازیکنانی خطرناکی هستند، اما سعی می‌کنیم کنترل‌شان کنیم.
 
کاپیتان تیم ملی ولز درباره اینکه گلزنی مقابل آمریکا در جام جهانی در کدام بخش زندگی او قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم یکی از لحظات بزرگ من بود. نمی‌دانم فرصت دارم روی آن تمرکز کنم یا خیر؟ یک هفته خوب برای تیم‌مان خواهد بود. همه باور داریم تفاوتی ندارد کدام بازیکن گل بزند و مهم این است که چگونه بازی کنیم.

بیل درباره اینکه چقدر فکر می‌کنند مقابل ایران به پیروزی دست یابند، گفت: فکر می‌کنم که ایران نتیجه مناسبی مقابل انگلیس نگرفت ولی اوضاع همیشه تغییر می‌کند. ما هم جلوی آمریکا در نیمه اول خوب نبودیم اما در نیمه دوم بهتر شدیم. بازیکنان ایران بازیکنان خطرناکی هستند و الان هم به دنبال دلیلی برای پیروزی می‌گردند.طبیعتاً در بازی تلاش می‌کنند به پیروزی برسند. بازی سختی خواهد بود و چشم به راه بازی هستیم و امیدواریم در حد توان خودمان بازی کنیم و برنامه خودمان را دنبال کنیم.

کاپیتان تیم ملی ولز درباره اینکه او و هم تیمی‌هایش می‌خواهند الهام بخش نسل بعدی باشند و آیا او می‌خواهد معلمان اجازه دهند که دانش آموزان ساعت 10 صبح بازی را ببینند، گفت: بله من اگر معلم بودم اجازه می‌دادم. این یک زمان تاریخی برای ولز و مایی که در جام جهانی هستیم، خواهد بود. برخی از مدارس، والدین و کودکان علاقه‌مند هستند که فوتبال را ببینند و  خیلی‌ها می‌خواهند کودکان را به خانه ببرند و یا در مدارس نگاه کنند. خیلی درس‌های تاریخی ایجاد می‌شود و هم از تماشای بازی لذت می‌بریم. تلاش می‌کنیم در صدر جدول گروه قرار گیریم. می‌خواهید چیزی درباره انگلیس چیزی بگویم اما ترجیح می‌دهم که روی بازی با ایران تمرکز کنم.

بیل درباره شوخی خبرنگار ایرانی درباره علاقه خود به بازی گلف و اینکه آیا برای این رشته دلتنگ نیست، گفت: بله شما به بازی گلف اشاره کردید. مطمئنم شوخی کردید. به گلف علاقه دارم. به فوتبال هم علاقه دارم. عجیب و غریب نیست که یک نفر به دو رشته علاقه داشته باشد.

کاپیتان تیم ملی ولز درباره اینکه آیا او هم به احتمال صعود با تفاضل گل فکر می‌کند، اظهار کرد: ایران علاقه مند است که در یک موقعیت قوی‌تر قرار گیرد. آیا بحث اخلاف گل مطرح می‌شود؟ بله ممکن است. هر دو تیم می‌خواهند گل بزنند و بازی را ببرند. مطمئنم بازی جالب و سرگرم کننده‌ای خواهد بود. ایران تیم خوبی است و دنبال این خواهیم بود که تا حد ممکن گل بزنیم.

سرمربی ولز: ایران می خواهد جبران کند پس ترکیبش را تغییر می‌دهد/ اینجا هستیم فقط برای فوتبال نه کار دیگر

ر
اب پیج در نشست خبری پیش از بازی با ایران درباره وضعیت جو آلن و شانس او برای بازی با تیم ملی کشورمان گفت: او تست توانایی خود را داده و خوب هم بوده. این خبر خوبی درمورد آمادگی اش است.

وی درباره امید ایرانی‌ها برای جبران شکست شش بر دو مقابل انگلیس گفت: موافق هستم. شاید ایران به خاطر این شکست ناامید شده باشد اما آن‌ها می‌خواهند برگردند و البته انگلستان را هم می‌شناسیم. ممکن است ایران ترکیبش را تغییر دهد و ترکیب خود را به خاطر انگلیس تغییر دادند و باید ببینیم از چه ترکیبی استفاده می‌کند.

*ما اینجا هستیم فقط فوتبال بازی کنیم 
سرمربی تیم ملی ولز درباره اقدام سیاسی بازیکنان آلمانی و اینکه آیا بازیکنان او هم ژست مشابهی خواهند گرفت، گفت: خیر. ما هم کمپین‌هایی داریم اما اینجا هستیم که فقط فوتبال بازی کنیم و شاید آلمان هم بخواهد از همین پیام استفاده کند.

*بازی مقابل آمریکا، بهترین بازیکن بیل نبود
وی درباره شانس گرت بیل برای حضور مقابل ایران توضیح داد: بازی مقابل آمریکا از بهترین بازی‌های گرت بیل نبود اما بیل از بازیکنانی است که می‌توانند در شرایط سخت بازی کنند. او پنالتی را هم گل کرد. باید به او اعتبار زیادی بدهیم.

*گرت بیل کاملا آماده است
پیج درمورد اینکه آیا بیل آماده انجام سه بازی در هشت روز است، گفت: او کاملا آماده است و می‌تواند بازی کند. بیل حرفه‌ای است و از وقتی مقابل آمریکا بازی کردیم، استراحت کرده است.

* جو آلن می تواند بازی کند
او درباره وضعیت جو الن برای رسیدن به وضعیت مناسب گفت: تیم ملی ما کار خود را به خوبی با او انجام داده و جو در وضعیت مناسبی است. نگرانش بودیم و مقداری مصدومیت او نگران کننده بود. وضعیت او را در هفته اخیر زیر نظر گرفتیم و فکر می‌کنم می‌تواند بازی کند. آلن می‌خواست مقابل آمریکا بازی کند اما من مخالفت کردم. فکر کردم در دراز مدت مشکل ایجاد می‌کند.

* همیشه نقشه دوم داریم
سرمربی ولز درباره هدف تیمش برای با بازی ایران و احتمال تغییر ترکیب این تیم، اظهار داشت: آماده بازی در جام جهانی هستیم و همیشه نقشه دوم داریم. برای بازی فردا برنامه داریم و می‌دانیم چطور بازی کنیم. امیدوارم فردا این برنامه به مرحله عمل در بیاید.

*اول از همه دنبال پیروزی هستیم 
پیج درباره اینکه فکر می‌کند صعود تیمش به مرحله بعد به تفاضل گل بکشد، گفت: اول از همه دنبال پیروزی هستیم و ممکن است که این موضوع به صعود با تفاضل گل منجر شود. در مرحله انتخابی جام جهانی هم این مشکل را داشتیم. ممکن است به همان وضعیت برخورد کنیم. فکر می‌کنیم فردا چطور کارمان را ادامه دهیم.

سرمربی تیم ملی ولز درخصوص زمان بازی و اینکه برگزاری تمرین تیمش در ساعت ۱۳ مشکل ساز نشده است، توضیح داد: این یک فاکتوری است که در نظر گرفتیم. وقتی که به اینجا آمدیم هوا 31 درجه بود. من به زمین تمرین رفتم. چند روز اول ساعت 16 تمرین می‌کردیم اما الان وضعیت بهتر شده و ساعت 13 تمرین می‌کنیم.

*ایران مقابل مقابل ما واکنش نشان دهد
پیج درباره شکست 6 بر 2 ایران مقابل انگلستان گفت: تیم ملی انگلستان تیم خوبی است و تعویضی‌ها هم کار را بهتر کردند. تیم ملی ایران گل‌های زیادی خورده و ناامید شده است اما می‌خواهد واکنش نشان دهد و ما می‌خواهیم آمادگی این واکنش را داشته باشیم.


کد مطلب: 820114

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/820114/کی-روش-فردا-بیرانوند-اختیار-نخواهیم-اعتراض-سوال-سیاسی-خبرنگار-bbc-نباید-فقط-مردم-ایران-پاسخگوی-مسائل-انسانی-باشند-طارمی-جام-جهانی-حالا-شروع-می-شود-نیستم-فشاری-روی-نیست-فیلم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com