جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

پیام انفجارهای قدس اشغالی؛ رأی‌الیوم:‌ انتفاضه سوم فلسطین کلید خورد

پنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۵۵
کد مطلب: 820109
یک روزنامه الکترونیکی با اشاره به دو انفجاری که روز گذشته در قدس اشغالی رخ داد، تأکید کرد که این انفجارها ثابت کرد که انتفاضه سوم در فلسطین عملا آغاز شده است.
انتفاضه سوم فلسطین کلید خورد
به گزارش جهان نيوز، منابع خبری صهیونیستی روز گذشته از وقوع دو انفجار همزمان در قدس اشغالی خبر دادند؛ نخستین انفجار در یک ایستگاه اتوبوس و دومی در محله صهیونیستی «راموت». در پی این دو انفجار یک صهیونیست هلاک شد و ۴۷ نفر مجروح شدند.

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم با انتشار گزارشی به ابعاد و پیامهای این انفجارها پرداخت و نوشت، آنچه روز گذشته در قدس اشغالی رخ داد و در پی آن، منافع اسرائیل اشغالگر هدف قرار گرفت، یک امر غافلگیر کننده نیست. اگر کسی چنین ادعایی دارد، یا خود را فریب می‌دهد یا اطلاعی از واقعیتهای فلسطین ندارد و ملت این کشور را نمی‌شناسد.
به گزارش رأی الیوم، واقعیت این است که رخدادهای روز گذشته، حتی برای مسئولان صهیونیست نیز قابل پیش‌بینی بوده است و بیش از هر کس دیگری می‌دانستند که ملت فلسطین نخواهد توانست این همه ظلم و اهانت و ترور را تحمل کند و هیچ پاسخی ندهد.

این روزنامه با اشاره به اینکه از آغاز سال جاری میلادی تا به امروز ۲۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند، ادامه داد، تجربه نشان داده است که ملتهای تحت ظلم، برای آغاز انقلاب علیه طرفهای ظالم، از آنان اجازه نخواهند گرفت. شاید این ظلم باعث شود که گاهی دست از عملیات و یا حتی مقاومت بردارند، ولی زمانی که دشمن هیچ توجهی ندارد، ضربه مهلکی به آن وارد می‌کنند.
 
به گزارش این روزنامه، عاملان عملیات روز گذشته به تلاش کردند جهان را متوجه ظلمی کنند که با آن مواجه هستند. مردم فلسطین نیز باید منتظر عملیاتهای انتقامجویانه دیوانه‌وار صهیونیستها باشند که واکنشی به این انفجارها خواهد بود؛ زیرا سرویس جاسوسی صهیونیستی به هر نحوی تلاش خواهد کرد چهره خود را ترمیم کند و دولت نتانیاهو نیز به سیاستهای اشغالگرانه خود ادامه دهد.

پیامهای انفجارهای قدس اشغالی؛ مقاومت ادامه دارد
رأی الیوم درباره پیامهای این عملیاتها نوشت، این عملیاتها چندین پیام به همراه داشت. پیام نخست خطاب به سران صهیونیست است مبنی بر اینکه تداوم این وضعیت امکان ندارد و دستیابی به صلح و اشغال خاک فلسطین به صورت همزمان محال است.
پیام دوم خطاب به حامیان و همپیمانان صهیونیستهاست، مبنی بر اینکه زندگی مردم فلسطین که در معرض مرگ تدریجی قرار دارند، مهم است و جانبداری نامحدود از رژیم صهیونیستی نیز نمی‌تواند تا ابد ادامه داشته باشد. پیام سوم متوجه سازمان ملل است که باید بداند سیاست عدالت ناقص، جایگزین حق مردم فلسطین نیست و قطعنامه‌های این سازمان نیز دردی از این مردم دوا نخواهد کرد.
 
پیام چهارم هم خطاب به مردم فلسطین از کرانه باختری تا نوار غزه است، مبنی بر اینکه مقاومت بازگشته است و ادامه دارد. لذا تشکیلات خودگردان و صهیونیستها نخواهند توانست آن را متوقف کنند. کسانی که عملیاتهای استشهادی چند ماه اخیر را دنبال می‌کنند، می‌دانند که مجریان آن، جوانانی هستند که به نیمه دوم عمر خود نرسیده‌اند و انتفاضه اول و دوم را درک نکرده‌اند.

بنا بر این گزارش، گلدا مئیرنخست وزیر مقبور صهیونیستی پیش‌بینی کرده بود که با مرگ پدران در فلسطین، فرزندان آنان اشغالگری صهیونیستها را فراموش خواهند کرد، ولی این تحولات نشان داد که جوانان فلسطینی به سرزمین خود پایبند هستند و حاضر نیستند از ان دست بردارند. این نسل به خوبی از جنگهای ۱۹۴۸ و ۱۹۶۷، توافقهای اسلو و مادرید اطلاع دارند و پیگیر قهرمانیهای اسرا و شهدای فلسطینی هستند.

در پایان این گزارش آمده است، یقینا مسئولان صهیونیست به هر نحوی تلاش خواهند کرد انتقام بگیرند، ولی هیچ سلاحی نمی‌تواند انتفاضه سوم را از بین ببرد که روز گذشته در فلسطین کلید خورد. سکوت جهانیان، همدستی با صهیونیستهاست و سکوت عربها هم یک جنایت. این سکوتها روح انتفاضه را تغذیه خواهد کرد و هیزمی برای آتش آن خواهد بود.
https://jahannews.com/vdchvvn6w23nizd.tft2.html
jahannews.com/vdchvvn6w23nizd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *