کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گروه‌های حساس واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند

3 آذر 1401 ساعت 12:06

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از جان باختن ۱۶۰ بیمار به دلیل ابتلا به بیماری آنفلوآنزا خبر داد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت شیوع بیماری آنفلوآنزا در کشور توضیح داد: با شروع فصل پاییز انتظار داریم آنفلوآنزا با شدت‌های متفاوت شروع شود، اصولا تا پیش از این انتظار ما این بود که از اواسط آبان‌ماه به تدریج موارد بیماری افزایشی شود ولی امسال برخلاف انتظار ما، این روند افزایشی هم در نیم کره شمالی و هم در کشور ما حدود ۳ یا ۴ هفته زودتر آغاز شده است و از اول مهر ماه افزایش موارد آنفلوآنزا آغاز شد.

وی با بیان اینکه اکنون بیش از ۹۵ درصد موارد آنفلوآنزا در کشور ما نوع A است و در سایر کشورها هم این روند مشاهده می‌شود و تعداد موارد آنفلوآنزای نوع B کمتر است گفت: توصیه می‌شود افراد گروه هدف خصوصا سالمندان واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند.

عرشی با اشاره به اینکه درحال حدود ۱۶۰ نفر به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند گفت: عمدتا افرادی هستند که واکسن تزریق نکرده بودند. لذا توصیه می‌شود ضمن استفاده از ماسک واکسن نیز تزریق کنند.

وی درخصوص وضعیت کمبود داروها توضیح داد: داروی اختصاصی آنفلوآنزا هیچ کمبودی ندارد به دلیل اینکه این داروها در درمان کرونا نیز استفاده می‌شوند لذا کمبودی در این خصوص نداریم.


کد مطلب: 820083

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/820083/گروه-های-حساس-واکسن-آنفلوآنزا-تزریق-کنند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com