کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اسرائیل روی خط ناامنی و انفجار

حوادث زنجيره‌ای در مناطق اشغالی/ اتاق مرکزی ایستگاه بزرگ برق شهر هدرا هم منفجر شد +جزئیات

3 آذر 1401 ساعت 8:13

پيش بيني برخي مقامات صهيونيستي درباره روزهاي آشفته اين رژيم در حال محقق شدن است. طی هفته‌های اخیر روزی نبوده است که سرزمین‌های اشغالی شاهد حوادث امنیتی نباشد.


گروه بین الملل جهان نیوز: گروه عبری خبرگزاری تسنیم گزارش داد که اتاق مرکزی ایستگاه بزرگ برق شهر هدرا واقع در استان حیفا سرزمینهای اشغالی منفجر شده و دچار آتش سوزی شده است.

هنوز علت این انفجار مشخص نیست اما در دو هفته گذشته اتفاقات مهمی در زیرساختهای اسراییل گزارش شده که این رژیم از انتشار اخبار آن به صورت گسترده جلوگیری می‌کند.

آتش‌نشانی ایستگاه هدرا اعلام کرد آتش‌سوزی ایستگاه برق مرکزی در ساختمان برق هدرا در خیابان خاخام اوادیا یوسف، اتفاق افتاده است.

نکته مهم در مورد زیرساخت‌های حیاتی برقی منطقه هدرا به روزرسانی تمامی این زیرساخت هاست که به تازگی صورت گرفته است! به نحوی که مسئولان رژیم صهیونیستی به اهالی این منطقه قول مساعد داده بودند تا حوادث اینچنینی تکرار نشود!

اسرائیل روی خط ناامنی و انفجار
کیهان در شماره امروز خود نوشت: در ادامه سلسله حوادث و رويدادهاي امنیتی در رژیم صهیونیستی از قطعی برق گسترده گرفته تا حمله به نفتکش‌های رژیم، صبح چهارشنبه نیز قدس اشغالي شاهد بي سابقه ترين انفجارها با بمب‌هاي كنترل از راه دور بود.

 
پيش بيني برخي مقامات صهيونيستي درباره روزهاي آشفته اين رژيم در حال محقق شدن است. طی هفته‌های اخیر روزی نبوده است که سرزمین‌های اشغالی شاهد حوادث امنیتی نباشد؛ از قطع برق و اختلال در شبکه توزیع برق تل‌آویو گرفته تا آتش سوزی و حمله به يك نفتكش رژیم اسرائيل در سواحل عمان که دچار آسيب‌هاي جدي شد، مناطق اشغالي فلسطين تقريبا هيچ روزي را بدون حوادث غيرعادي سپري نكرده است. آخرين حادثه بزرگ در مناطق اشغالي فلسطين، دو انفجار بزرگي بود كه صبح چهارشنبه بخش‌هايي از غرب بيت المقدس را لرزاند. انفجار نخست ساعت 7 صبح به وقوع پيوست و كمتر از نيم ساعت بعد بخش ديگري از بيت المقدس غربي نيز بر اثر انفجار لرزيد. رسانه‌های عبری گزارش دادند که علت انفجار اول یک خودرو بوده است که با انفجار آن آتش‌سوزی در ترمینال و ایستگاه اتوبوس‌ها رخ داده است.
 
اين انفجار همچنين فعالیت کلیه خطوط حمل‌ونقل عمومی از جمله اتوبوس‌ها در شهر قدس را متوقف كرد و رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پلیس این رژیم در پی انفجارهای شهر قدس به حالت آماده‌باش کامل در آمده و تحقیقات برای شناسایی عاملان عملیات‌ها آغاز شده است. روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که در دو انفجار روز چهارشنبه در قدس اشغالی، «در مجموع 23 اسرائیلی با جراحت‌های مختلف زخمی شدند. پس از اين انفجار، حال دست‌کم 4 نفر از مجروحان بسیار وخیم اعلام شد و پزشکان از دو نفر قطع امید کردند. اين انفجارها همچنين تا شامگاه چهارشنبه حداقل يك كشته برجاي گذاشت.» با توجه به گستردگی عملیات ضد صهیونیستی دیروز به نظر می‌رسد که صهیونیست‌ها آمار کشته‌ها و زخمی‌ها را پایین اعلام کرده‌اند.
 
ترس و هراس بر سر صهيونيست‌ها
پس از وقوع سلسله ‌انفجارهای صبح چهارشنبه در شهر بیت‌المقدس، ترس و هراس از عملیات‌های مجاهدین فلسطینی سراسر سرزمین‌های اشغالی را فرا گرفت. پلیس رژیم صهیونیستی از دریافت بیش از 60 تماس تلفنی و گزارش مشاهده اجسام مشکوک توسط ساکنین سرزمین‌های اشغالی از زمان وقوع انفجارها خبر داد.
 
همچنين در پی وقوع سلسله‌انفجارهای بیت‌المقدس، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی به ریاست «یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت و با حضور «بنی گانتس» وزیر جنگ، «عمر بارلو» وزیر امنیت داخلی، «ایال خولاتاه» مشاور امنیت داخلی، «یعقوب شبتای» رئیس‌پلیس و «رونن بار» رئیس‌شاباک تشکیل جلسه داد. در واكنش به اين انفجارها، «ایتامار بن گویر»، نماینده افراطی و ضد فلسطینی کنِسِت اسرائیل (پارلمان) كه در همان ساعات نخست حادثه در محل حضور يافته بود، خواستار حمله ارتش این رژیم به نوارغزه شد. بن گویر یکی از گزینه‌ها برای تصدی سمت وزارت امنیت داخلی رژیم اسرائیل است و پس از اين انفجارها حتي خواستار از سرگيري عمليات‌هاي ترور عليه فلسطيني‌ها شد. درخواستي كه به نظر مي رسد بيش از هر چيز ناشي از ترس و نگراني شديد صهيونيست‌ها از اوضاع اين روزهاي شان باشد.
 
گروه‌هاي مقاومت در حال آماده‌باش
انفجارهای قدس استقبال گروه‌های مقاومت فلسطین و در رأس آنها جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی را به همراه داشته است. گروه‌های مقاومت این انفجارها را نتیجه یک عملیات دلاورانه و پاسخی طبیعی به جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان تندرو آن در قدس اشغالی، مسجدالاقصی و دیگر مناطق فلسطین خواندند.
 
عبداللطیف القانوع، سخنگوی حماس در این باره تاکید کرد: «اشغالگران ثمره جنایت‌های خود علیه ملت فلسطین و مسجدالاقصی را برداشت می‌کنند. خشم الاقصی شعله‌ور شده و همه مناطق را در خواهد نوردید.» جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با تبریک این عملیات تاکید کرد: «تمامی عملیات یهودی ‌سازی، حمله به مقدسات و مردم ما در قدس، الخلیل، جنین و نابلس بدون مجازات نخواهد ماند.»
 
ازسوی دیگر، المیادین به نقل از منابع خود اعلام کرد که گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه گروه‌های ضربتی خود را در حالت آماده‌باش قرار داده و آماده مقابله با هر شرایط اضطراری هستند. این منابع گفتند: «در پی وقوع انفجار در قدس گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه درحال انجام اقدامات امنیتی بی‌سابقه‌ هستند. با توجه به تحولات میدانی، مقاومت در حال آماده شدن برای یک تشدید تنش بزرگ است که می‌تواند به جنگی گسترده تبدیل شود.»
 
همچنين کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین نیز این عملیات را تبریک گفت و تاکید کرد که این عملیات در راستای پایبندی به خون شهدای مردم فلسطین و رنج اسیران پیروز فلسطینی است و پاسخی طبیعی به جنایات و قتل عام‌های دشمن صهیونیستی است. بیانیه‌این کمیته‌ها اضافه کرد: «بار دیگر جوانان انقلابی و قهرمانان مقاومت ثابت کردند که می‌توانند به ساختار امنیتی رژیم اسرائیل ضربه بزنند و نقشه‌های جنایتکارانه آن علیه مردم فلسطین را خنثی کنند.»
 
حوادث زنجيره اي در مناطق اشغالي
انفجارهاي صبح روزچهارشنبه، براي صهيونيست‌ها تقريبا بي سابقه بود. از سال 2016 تا كنون هيچ‌گاه سيستم حمل‌ونقل رژيم صهيونيستي هدف حملات و انفجارها قرار نگرفته بود و انفجار صبح چهارشنبه در يك ايستگاه اتوبوس اولين حادثه مرگباري بود كه در 6 سال گذشته سيستم حمل‌ونقل رژيم صهيونيستي را هدف قرار مي داد. از سوي ديگر پليس رژيم صهيونيستي نيز اعتراف كرده كه اين روش انفجاري كه با بمب كنترل از راه دور انجام شده است، روشي بي سابقه است و تا كنون طي 20 سال گذشته هيچ‌گاه اسرائيل با بمب‌هاي انفجار از راه دور تهديد نشده بود. در واقع انفجار صبح چهارشنبه نشان داد كه دوره اي جديد از ناامني و بي ثباتي در اسرائيل آغاز شده و شايد صهيونيست‌ها ديگر مانند گذشته قادر نباشند امنيت خود را در مناطق اشغالي تامين كنند. حداقل در يك هفته گذشته، علاوه‌بر انفجار صبح چهارشنبه، حوادث متعدد و مشكوك ديگري نيز امنيتي ترين مناطق رژيم صهيونيستي را هدف قرار داده كه منشا اين تهديدات و حوادث همچنان براي صهيونيست‌ها ناشناخته است. چند روزپیش همزمان با صدای انفجار مهیب و قطع برق؛ ساکنان استان‌های تل‌آویو و حیفا در سرزمین‌های اشغالی از منازل خود خارج شدند و پس از مدتی به آنها اعلام شد که صدای انفجار صرفا شکستن دیوار صوتی توسط جنگنده‌ها در یک رزمایش نظامی بوده است. بلافاصله بعد نیز تمام اخبار مرتبط با این رخداد که توسط رسانه‌ها و اکانت‌های عبری زبان انتشار یافته بود از فضای مجازی حذف شد؛ در حالی که برخی رسانه‌های بزرگ‌تر در گزارش‌های خود گفته بودند منتظر اخبار تکمیلی درباره علت انفجار و یا قربانیان احتمالی آن باشید! اما ابهامی که تاکنون و بعد از این رخداد در ذهن ناظران رفع نشده برگزاری یکباره رزمایش و عدم اعلام قبلی توسط وزارت دفاع رژیم صهیونیستی است.
 
حتي روز گذشته نيز یک واحد صنعتی در شهر کریات‌ملاخی، دچار آتش سوزي گسترده اي شد و پس از بررسی‌ها مشخص شد که این آتش سوزی مربوط به شرکت دارو‌سازی CTS رژیم صهیونیستی است که در حوزه صنایع پزشکی و دارویی فعالیت گسترده داخلی و بین‌المللی دارد.
 
دو روز پيش نيز، در ادامه سلسله رخدادهای غيرمنتظره در سرزمین‌های اشغالی، منابع خبری از قطع کامل برق در شهرهای حیفا، کارمل و مناطق اطراف آن خبر دادند و شرکت برق رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که قطع گسترده برق در شهرهای حیفا، تیرات کارمل و شهرک مجدیم در نتیجه نقص در سامانه‌های صنعتی و انتقال ولتاژ بالای برق رخ داده است. با اين حال قطع ناگهاني برق در رژيم صهيونيستي اقدامي كم سابقه است و سراسري‌بودن آن در بخش‌هايي از مناطق اشغالي، گمانه زني‌ها درباره خرابكاري بودن آن را تقويت كرد.
 
سلسله انفجارهاي عجيب در مناطق اشغالي فلسطين حتي تا بيخ گوش امنيتي ترين مناطق اين رژيم نيز رسيده است و روز سه شنبه  آتش‌سوزی در شهر سرزمین‌های اشغالی و در نزدیکی ویلای خانوادگی بنیامین نتانیاهو در شهر قیصریه، چندین ایستگاه آتش‌نشانی را رهسپار این منطقه کرد. اگرچه مقامات و منابع صهيونيستي تا كنون در قبال اين گونه حملات و حوادث سكوت كرده‌اند، اما بعيد است با تداوم حوادث مشكوك و زنجيره اي در مناطق اشغالي فلسطين، رژيم صهيونيستي بعد از اين بتواند رنگ و بوي آرامش را به خود ببيند.


کد مطلب: 820026

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/820026/حوادث-زنجيره-ای-مناطق-اشغالی-اتاق-مرکزی-ایستگاه-بزرگ-برق-شهر-هدرا-هم-منفجر-جزئیات

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com