کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دلایل گاز نخوردن خودرو چیست؟

اقتصاد آنلاین , 2 آذر 1401 ساعت 12:25

یکی از عواملی که باعث می‌شود ماشین به خصوص در سربالایی گاز نخورد، ضعیف یا خراب بودن پمپ بنزین ماشین است.


به گزارش جهان نیوز، گاز نخوردن ماشین به خصوص در سربالایی، یکی از مشکلاتی است که اغلب ما با آن مواجه می‌شویم. این مسئله باعث می‌شود تا ماشین برای بالا رفتن از سربالایی قدرت لازم و کافی را نداشته باشد. در این مطلب قصد داریم تا عواملی که باعث می‌شوند این مشکل رخ دهد را بررسی کنیم.

گاز نخوردن به دلیل ضعیف یا خراب بودن پمپ‌بنزین
یکی از عواملی که باعث می‌شود ماشین به خصوص در سربالایی گاز نخورد، ضعیف یا خراب بودن پمپ ماشین است. همچنین کثیف بودن صافی بنزین نیز یکی از دلایل گاز نخوردن خودرو به حساب می‌آید. در این حالت بهتر است صافی بنزین خود را چک کنید و از سالم بودن و یا تمیز بودن آن مطمئن شوید.

گاز نخوردن خودرو به دلیل خراب شدن فیلتر هوا
یکی از قطعات تأثیرگذار در عملکرد خودرو بدون شک فیلتر هوا است. فیلتر هوا در واقع به نوعی بر روی جریان ورودی به موتور ماشین تأثیرگذار است. اگر با مشکل گاز نخوردن ماشین مواجه شدید حتماً فیلتر هوای موتور خودرو را بررسی کنید.

گاز نخوردن به دلیل نامرغوب بودن و یا تمام شدن روغن موتور
روغن موتور یکی از مواد مورد نیاز در خودرو است که تأثیر زیادی بر روی عملکرد خودرو دارد. روغن موتور مورد استفاده در هر خودرو از نوع خاصی است به همین دلیل باید در انتخاب نوع روغن موتور برای خودرو دقت کرد.

گاز نخوردن به دلیل کثیف شدن انژکتور خودرو
تمیز بودن انژکتور یکی از عوامل مؤثر در عملکرد خودرو است که شست و شوی آن بر عهده تعمیرکار متخصص است. در صورت افت عملکرد خودرو، این مورد را با تعمیرکار معتمد خود مطرح کنید. هرچه انژکتور خودرو تمیزتر باشد گاز خوردن ماشین متعادل‌تر و دقیق‌تر خواهد بود.

گاز نخوردن به دلیل خرابی سنسور گاز
یکی از عواملی که باعث گاز نخوردن ماشین می‌شود، خرابی سنسور گاز خودرو است. اگر با مشکل گاز نخوردن ماشین مواجه شدید بهتر است حتماً سنسور گاز خودرو را نیز بررسی کنید.

گاز نخوردن ماشین به دلیل معیوب بودن دیسک و صفحه
دیسک و صفحه خودرو نیز مانند تمامی قطعات و لوازم خودرو دارای طول عمر مشخصی است. تمام شدن دیسک و صفحه خودرو می‌تواند یکی از عوامل مهم در گاز نخوردن خودرو باشد. هنگامی که ما مشکلی مثل گاز نخوردن خودرو در سربالای مواجه شدید، حتماً دیسک و صفحه خودرو را بررسی کنید و از اگر تمام شده است، آن را تعویض کنید.

گاز نخوردن به دلیل میزان کمپرس سیلندر
اگر خودروی شما در سربالایی با مشکل گاز نخوردن مواجه است بهتر است کمپرس سیلندر خودرو خود را بررسی کنید. در واقع کمپرس سیلندر یکی از عوامل تأثیرگذار در عملکرد سوپاپ‌ها و رینگ‌ها است.

گاز نخوردن ماشین به دلیل خرابی استپر موتور
خراب بودن استپر موتور خودرو نیز یکی از دلایل گاز نخوردن ماشین است. اگر استپر موتور خراب دچار نقص باشد و یا شمع‌ها و کوئل وایر شمع هم خراب باشد، گاز خوردن ماشین دچار مشکل خواهد شد.

گاز نخوردن خودرو به دلیل نقص در ECU
نقص در ECU موتور می‌تواند یکی از علل گاز نخوردن ماشین محسوب شود، خرابی سنسورهای پدال کلاچ، نقص در هیدرولیک فرمان، ایراد در سنسور موقعیت میل سوپاپ و کیلومتر در ماشین‌هایی با ECU زیمنس اشاره کرد.


کد مطلب: 819948

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/819948/دلایل-گاز-نخوردن-خودرو-چیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com