جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

چاپ تراکت فوری چیست و چه تاثیری در رشد کسب‎وکارها دارد؟

سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب: 819865
چاپ تراکت فوری چیست؟ بررسی مزایای استفاده از بروشور ساده در تبلیغات به همراه معرفی اقتصادی‎ترین ابزار تبلیغاتی

چاپ تراکت و کاتالوگ و بروشور

تقریبا بعید است که حین قدم زدن در خیابان با تراکت‌ها برخورد نداشته باشید. در هر خیابان شلوغی که بروید، حداقل یک نفر وجود دارد که تعدادی کاغذ کوچک‎تر از برگه‎ی A4 و معمولا رنگی در دست دارد و سعی می‎کند تا آن را به رهگذران بدهد. برای بسیاری از ما شاید انجام این کار بیهوده به نظر برسد؛ به این خاطر که بسیاری از رهگذران از گرفتن تراکت‎ها سر باز زده و تعدادی هم بدون نگاه کردن به محتوا، آن را درون سطل زباله می‎اندازند با این حال هنوز هم چاپ تراکت فوری ادامه دارد و کسب‎وکارهای زیادی برای معرفی محصول‌شان از این تکنیک استفاده می‎کنند. بنابراین احتمالا این روش بازدهی دارد که انجام آن متوقف نشده است.

تراکت چیست؟

تراکت‎ تبلیغاتی کاغذی است که روی آن متن و تصویر جای گرفته و به صورت تا نشده بین مردم پخش می‎شود. این ابزار تبلیغاتی اندازه‎ی ثابتی ندارد اما اصولا کوچکتر از یک برگه A4 است و پیام تبلیغاتی روی آن چاپ می‎شود. تراکت‎های تبلیغاتی طراحی شیک اما ساده‎ای دارند و یک پیام را با جزئیات به مخاطب خود می‎رسانند. اکثر اوقات تنها یک طرف از برگه حاوی تبلیغات است با این حال قانون یا قاعده خاصی وجود ندارد و افراد می‎توانند از هر دو سمت برگه برای انتقال پیام خود استفاده کنند.
 
 

چاپ تراکت فوری چیست؟

در کنار سایر روش‎های تبلیغاتی، چاپ تراکت از سریع‎ترین راهکارهاست. با این حال اگر آشنایی با روش‎های طراحی مخاطب‎پسند و شیوه‎ ارائه‌‎ی پیام‎تان به آن‎ها نداشته باشید، ممکن است تا چندین روز درگیر این مرحله شوید. به همین خاطر مجموعه‎هایی به وجود آمده‎اند که فرایند طراحی و چاپ را بر اساس خواسته‎های شما و در سریع‎ترین زمان ممکن عملی می‎کنند و به آن‎ها مراکز چاپ تراکت فوری گفته می‎‏شود.

سایز تراکت‎ها

تراکت‎ها می‎توانند ابعاد مختلفی داشته باشند و انتخاب اندازه‎ی مناسب به سلیقه، میزان محتوا و عوامل این‌چنینی مرتبط است. از انواع سایزهای رایج آن می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • سایز A4
    سایز A5
    سایز dl (به اندازه‎ی یک کارت تبریک)
    سایز A6 (به اندازه‎ی یک کارت پستال)

چاپ تراکت چگونه به رشد یک کسب‎وکار کمک می‎کند؟

در دنیایی که تکنولوژی تمام جنبه‎های زندگی ما را احاطه کرده است، کسب‎وکارها می‎توانند با استفاده از چاپ تراکت فوری، تاثیر ماندگاری در ذهن مخاطب خود بگذارند.

آمارها نشان داده است که حدود 80 درصد افرادی که یک بروشور ساده را دریافت می‎کنند، به بازدید از کسب‎و‎کار یا شرکتی که در حال تبلیغ است، فکر خواهند کرد.

نظرسنجی دیگری نشان داده است که از هر 10 رهگذر، 7 نفر در صورت دیدن بروشورها آن را می‎گیرند و مشاهده می‎کنند. لذا می‎توان نتیجه گرفت که چاپ تراکت هنوز هم یک ابزار بازاریابی قدرتمند و مقرون‎به‎صرفه برای بسیاری از مشاغل است. این تراکت‎ها به مشتری پیامی ظریف و مهم را یادآوری می‎کنند؛ این که شما یک کسب‎وکار حرفه‎ای و متعهد به ارائه خدمات یا محصولات باکیفیت هستید.

مزایای چاپ تراکت فوری

هیچ کسب‎وکاری بدون تبلیغات نمی‎تواند بازار خود را گسترش دهد. در بین روش‎های تبلیغاتی که بیشتر آن‎ها هم هزینه‎های سرسام‌آور در پی دارند، استفاده از تکنیک چاپ تراکت فوری یکی از بهترین گزینه‎هاست. این روش هم کم‎هزینه است و هم زحمت کمتری نیاز دارد. استفاده از بروشور برای معرفی کسب‎وکار می‎تواند حس اعتمادپذیری را افزایش دهد؛ به این خاطر که مخاطب چیزی فیزیکی از برند یا شرکت مدنظر در دست خواهد داشت.

یک بروشور ساده نیازی ندارد که از لحاظ طراحی فوق‎العاده یا فانتزی باشد اما بایستی از حداقل کیفیت برخوردار شود تا فرایند اعتمادسازی بین کسب‎وکار و مشتری شکل بگیرد. چاپ کاتالوگ ارزان می‎تواند عامل مهمی در ایجاد اولین برداشت در مخاطب و تصمیم‎گیری‎های آینده‎ وی داشته باشد. و اما مزایای آن:
 

ملموس بودن

چاپ تراکت فوری یکی از روش‎های تبلیغات آفلاین است و بر خلاف سایر انواع تبلیغات، می‎توانند توسط مخاطب احساس و نگهداری شود. این بدان معناست که آن‎ها می‎توانند به طور مستقیم با برند شما تعامل داشته باشند و هر زمان که بخواهند به آن تراکت مراجعه کنند. این در حالی است که برای مثال تبلیغات بیلبوردی یا تلویزیونی از چنین امکانی برخوردار نیست.
اشتباه بزرگی است اگر فکر کنیم که بروشورها دیگر ابزاری قدیمی هستند. همان‎قدر که بازاریابی آنلاین رونق دارد، بسیاری از مردم هم ترجیح می‎دهند تا چیزهای مختلف را به صورت فیزیکی در اختیار داشته باشند و به آن فکر کنند.

مقرون‎به‌صرفه بودن

در حالی که هزینه‎ی بسیاری از روش‎های تبلیغاتی دیگر کمرشکن است، چاپ تراکت فوری می‎تواند یکی از ارزان‎ترین راهکارها برای معرفی محصول، خدمت یا برند‎تان به مخاطب باشد. برای چاپ کاتالوگ ارزان کافی است که یک شرکت چاپ قابل اعتماد پیدا کنید تا نسخه‎های بیشتری از بروشور را با قیمت ارزان‎تر در اختیار داشته باشید.
پس از آن کافی است که تراکت‎های چاپ شده را در پیشخوان یک مغازه یا هتل قرار دهید و یا از کسی بخواهید که آن را در معابر پر رفت‌وآمد توزیع کند.

ایجاد اعتماد در مخاطب

به صورت کلی اگر بتوانید مخاطب را وادار کنید تا محتوای درج شده در تراکت را بخوانند، قادر به ایجاد اعتماد در وی خواهید بود. به همین خاطر اولین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که اطلاعات درج شده در تراکت توجه مخاطب را جلب کند. پیام شما بایستی واضح و دقیق باشد و تمام اطلاعات مورد نیاز برای آشنایی با محصول یا خدمتی که ارائه می‎کنید، در آن درج شود. بروشورها باعث ایجاد اعتماد در مخاطب خواهند شد.

توزیع به شکل‎های مختلف

یکی دیگر از مزایای چاپ تراکت فوری این است که می‎توانید آن را به روش‎های مختلفی توزیع کنید. توزیع بروشور ساده در نمایشگاه‎ها، قرار دادن آن‎ها در داخل بسته‎های سفارش، نمایش بروشور در بخش پذیرش، قرار دادن در کیوسک‎ها و تابلوی‎ اعلانات، زیر برف‎پاک‎کن اتومبیل‎ها و ... از جمله روش‎هایی است که می‎توانید آن را بین مردم پخش کنید. حتی اخیرا برخی از کسب‎وکارها به جای چاپ فیزیکی یک تراکت، آن را به پست الکترونیک افراد ارسال می‎کنند.

تاثیرگذاری طولانی

یکی از مزایای قابل توجه چاپ تراکت، توانایی آن در اثرگذاری طولانی مدت بر مشتریان بالقوه است. در حالی که تبلیغات آنلاین نمایش داده شده و سپس ناپدید می‎شوند، یک بروشور ساده برای همیشه در دست مخاطب جای گرفته و او می‎تواند بعدا و در زمان دلخواه دیگری هم به آن مراجعه کند.

اطلاعات تفصیلی و کامل

در حالی که یک بیلبورد، نامه، کارت پستال و حتی پیام‎ بازرگانی تلویزیونی باید خلاصه، مختصر و مفید باشد، در چاپ تراکت فوری می‎توان اطلاعات مفید و کامل در مورد محصول، خدمت، یک شرکت یا کسب‎وکار را جای داد.
 
 

چاپ تراکت مناسب چه مشاغلی است؟

چاپ تراکت، این امکان را به شرکت‎ها و مشاغل می‎دهد تا پیشنهادات خود در رابطه با محصولات و خدمات‎شان را با جزئیات کامل در اختیار مشتری قرار داده و راه دسترسی را نیز مشخص سازند. اما استفاده از این راهکار مناسب چه مشاغلی است؟ تقریبا هر کسب‎وکاری با کمی خلاقیت و توجه به اصول چاپ تراکت می‎تواند این کار را انجام دهد. اما این روش خصوصا برای مشاغل زیر مفید و پربازده ظاهر شده است:

مشاغل مرتبط با پوشاک و مد

در چاپ تراکت فوری با استفاده از تصاویر می‎توان کیفیت یک محصول خصوصا پوشاک را به نمایش گذاشت. با چاپ یک بروشور ساده می‎توان لباس، تی‎شرت یا یک جفت کفش را به گونه‌ای به نمایش گذاشت که یک مانیتور  یا یک بیلبورد هرگز قادر به انجام آن نیست.

طراحان مد، خرده‌فروشان لباس، فروشگاه‎های ورزشی، فروشگاه‎های کفش و ... همگی می‎توانند از چاپ تراکت بهره‎مند شده و با اضافه کردن یک روکش براق یا  لمینت روی بروشور خود کیفیت حاصله را تا حد زیادی افزایش دهند.

مشاغل مرتبط با خودرو

صنعت خودرو و مشاغل مرتبط با آن یکی دیگر از مواردی است که واقعا می‎تواند از چاپ کاتالوگ ارزان بهره‎مند شود. تراکت‎ها یک روش عالی برای توضیح مشخصات خودرو و برجسته نشان دادن ویژگی‎های کلیدی آن است. فروشندگان خودرو و لوازم جانبی و تزئینی آن، نمایشگاه‎های اتومبیل و مکانیک‎ها، می‎توانند با استفاده از بروشور ساده و چاپ تراکت فوری ، به جذب مشتری نزدیک‎تر شوند.

مشاغل مرتبط با غذاخوری‎ها و اقامتگاه‎ها

هتل‌ها، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‎ها، اقامتگاه‎های محلی و ... از انواع مشاغل دیگری هستند که می‎توانند از چاپ کاتالوگ ارزان برای تبلیغ کسب‎وکار خود استفاده کنند. اصولا افرادی که نیاز به پیدا کردن چنین مراکزی دارند، زیاد هستند و تبلیغ کسب‎وکار با این روش یا ارائه‎ی پیشنهاد‎ها یا رویداد‎های ویژه می‎تواند مفید ظاهر شود.

مشاغل مرتبط با لوازم خانگی و وسایل دیجیتال و الکترونیک

لوازم خانگی، وسایل دیجیتال و الکترونیک از جمله محصولاتی هستند که همه به آن‎ها نیاز دارند و به نوعی از ابزارهای ضروری هر فردی است. فروشگاه‎های فیزیکی و حتی اینترنتی می‎توانند با چاپ تراکت فوری در این زمینه، افراد بیشتری را با کسب‎وکار خود آشنا کرده و پیشنهادات ویژه یا تخفیف‎های خاص خود را از این طریق به مخاطب خود انتقال دهند.
 
 

نکات مهم که حین چاپ کاتالوگ ارزان باید به آن‎ها توجه داشته باشید

استفاده از بروشور ساده یا تراکت‎ها برای انتقال یک پیام تبلیغاتی، رسانه‎ی جدیدی نیست و استفاده از آن به قرن 16 میلادی برمی‎گردد. با این حال نکاتی برای چاپ آن‌ها وجود دارد که هم در آن قرن‎ها و هم در این زمان بایستی به آن‎ها توجه کرد:

جلب توجه کردن

این روزها که مردم با بمباران اطلاعاتی مواجه‎اند، هیچ چیز مانند خنثی و معمولی‌بودن نمی‎تواند منجر به گوشه‎گیری یک کسب‎وکار یا برند شود. به همین خاطر باید تلاش کنید تا تراکت تبلیغاتی شما حداقل در یک چیز کوچک، متفاوت‎تر از سایر تراکت‎ها باشد. استفاده از یک رنگ خاص، فونت یا تصویر متفاوت باعث ایجاد  درنگ در مخاطب و تشویق به خواندن محتوای آن خواهد شد.

نوشتن محتوای جذاب، کامل و مختصر

با این قرار است در فرایند چاپ کاتالوگ ارزان، کامل و همراه با جزئیات باشید، اما در عین حال نباید به اندازه‎ی رمان کلیدر، مطلب به دست خواننده برسانید. از سویی دیگر یک مطلب نصفه‎ونیمه به این خاطر که نیاز مخاطب را برطرف نمی‎کند، نمی‎تواند رضایت او را جلب کند. در نتیجه در چاپ یک کاتالوگ، میانه را رعایت کنید. همچنین استفاده از تصاویر بسیار مفید است؛ البته تا زمانی که متن خواندنی در کنار آن داشته باشید.

استفاده از تصاویر باکیفیت

تصاویر همیشه جلب توجه می‎کنند و بسیار آسان‎تر در خاطره‎ها جای خواهند گرفت. با این حال اگر تصویری که می‎خواهید استفاده کنید از کیفیت کمی برخوردار است یا رنگ و لعاب آن چندان جالب نیست، پیشنهاد می‎کنیم که آن را کنار بگذارید.

طراحی یک Call To Action

پیش از هر چیزی از خودتان بپرسید که قصد شما از چاپ تراکت فوری چیست؟ دوست دارید که مخاطب بعد از دریافت و مطالعه‎ی آن چه واکنشی نشان دهد. آیا متن و تصاویر موجود روی آن مخاطب را به سمت خواسته‎ای که در ذهن دارید هدایت می‎کند؟ به همین خاطر بهتر است که همواره با یک جمله مانند « اولین سفارش با پیک رایگان» یا « همین الان تماس بگیرید» را در بروشور خود بگنجانید.

بررسی چندباره تراکت‎ها

یکی از بدترین اتفاقاتی که می‎تواند در چاپ تراکت فوری اتفاق بیفتد این است که با وجود یک اشتباه هر چند کوچک، هزاران و یا حتی چندین هزار از یک تبلیغ چاپ شود. احتمالا قصد و وقت آن را نخواهید داشت تا با غلط گیر به جان تراکت‎ها بیفتید و اشکالات املایی یا اطلاعات نادرست ارائه شده را تصحیح کنید. به همین خاطر پیش از این که تراکت‎ها به مرحله‎ چاپ برسند، نیاز است که بارها و بارها مورد بررسی قرار بگیرند.

سخن پایانی

استفاده از چاپ تراکت فوری یکی از روش‎های قدیمی اما همچنان موثر در زمینه‎ی تبلیغات و بازاریابی است. هزینه‎ی کم، سریع‎بودن فرایند، ملموس‌بودن، روش‎های متنوع توزیع و چندین مورد دیگر از جمله مزایای استفاده از این تکنیک است. استفاده از تراکت‎ها نه تنها پیام شما را به مخاطب انتقال می‎دهند، بلکه به جهت فیزیکی بودن حس اعتماد و تفاوت را نیز به آن‎ها القا خواهد کرد.

توزیع بروشور ساده می‎تواند به روش‎های مختلفی انجام شود. انداختن آن‎ها بین درب منازل، قرار دادن آن‎ها روی پیشخوان یا درون بسته‎ی پستی و یا جای‎گرفتن زیر برف‎پاک‎کن از جمله راهکارهایی است که می‎توان این ابزار تبلیغاتی را بین مردم پخش کرد. البته در چاپ کاتالوگ ارزان بایستی نکاتی مانند جذابیت در طراحی، کامل و جامع بودن، برخورداری از یک تفاوت خاص مانند رنگ یا فونت، فراخوان اقدام به عمل و ... را رعایت کرد.
https://jahannews.com/vdcepo8vnjh8zvi.b9bj.html
jahannews.com/vdcepo8vnjh8zvi.b9bj.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *