جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

دلیل مرگ «بروس لی» پس از پنجاه سال

سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب: 819833
محققان در مطالعه جدیدی اعلام کردند مرگ بروس لی به دلیل نوشیدن آب زیاد بوده است.
دلیل مرگ «بروس لی» پس از پنجاه سال
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، محققان در مطالعه جدیدی اعلام کردند مرگ بروس لی به دلیل نوشیدن آب زیاد بوده است.

نزدیک به 50 سال از مرگ بروس لی می‌گذرد. این بازیگر و نماد هنرهای رزمی به طور ناگهانی در 20 ژوئیه 1973 در هنگ کنگ درگذشت، و مقامات در آن زمان اعلام کردند که علت آن ادم مغزی - تورم مغز، در میان گمانه‌زنی‌های فراوان است. 

با این حال، یک گروه از دانشمندان در مقاله تحقیقاتی جدید اعلام کردند که مرگ لی به دلیل «ناتوانی کلیه او در دفع آب اضافی» بوده است.

این مطالعه که توسط گروهی از متخصصان کلیه در اسپانیا انجام شد، در نسخه دسامبر 2022 مجله Clinical Kidney Journal(ژورنال تخصصی پزشکی کلیه) منتشر شد.

نویسندگان این مقاله پزشکی می‌گویند که لی، که در هنگام مرگ 32 سال داشت، دارای «فاکتورهای خطر متعدد برای هیپوناترمی» بود، به این معنی که غلظت غیرطبیعی سدیم در خون فرد وجود داشت و به «دریافت مزمن مایعات» این بازیگر، استفاده از ماری‌جوانا (که تشنگی را افزایش می‌دهد) اشاره کرد. و عوامل مستندی که ممکن است با عملکرد کلیه او تداخل داشته باشد، مانند داروهای تجویزی، مصرف الکل و سابقه آسیب به اندام. اگرچه او یک داروی مورد استفاده برای درد و اضطراب (مپروبامات و آسپرین) مصرف کرده بود.
https://jahannews.com/vdcjtheotuqevoz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjtheotuqevoz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شایعه ای برای تبرئه کردن هالیوود نژادپرست شیطانی. پسر بروسلی هم با گلوله واقعی غیرمشقی تو فیلم کلاغ کشته شد