کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زعفران تجلی بخش ثروت در زندگی ام شد

30 آبان 1401 ساعت 17:07

همینطور که همه میدانند گیاه زعفران بسیار پرطرفدار، ارزشمند و پرخاصیت میباشد. اما اکثر افراد برای اینکه کسب و کاری در این زمینه راه اندازی کنند دجار شک میشوند و فکر میکنند چون قدر نیستند یا پول زیادی ندارند موفق نمی شوند اما من توانستم در همین حوزه کسب درآمد میلیاردی کنم چرا که با داشتن اطلاعات کافی و دانش فنی هر محصولی میشود در آن حوزه موفق شد. حال میخواهم چند نمونه از این گیاه ارزشمند را شرح دهم.همراهمان باشید.


زعفران دسته
زعفران دسته، نوعی ادویه است که بسیار گران قیمت می باشد و به نام طلای سرخ معروف است. زعفران در تمام نقاط جهان کاربرد زیادی دارد از میان انواع زعفران، زعفران دسته در شهرهای گناباد، سرپل ذهاب، لرستان از کیفیت خوبی برخوردار است. آیا می دانستید نام علمی زعفران کروس ساتیوس است این ادویه از خانواده زنبقیان می باشد که از کلاله خشک شده گل زعفران به دست می آید. ایران بزرگترین صادر کننده زعفران در دنیاست و چین بزرگترین وارد کننده آن می باشد، ارزش جهانی صادرات این محصول بالغ بر 276 میلیون دلار است. زعفران گیاهی بسیار کوچک است و در مدت زمان چند سال به ارتفاع 10 تا 30 سانتی متر می رسد.

زعفران نگین

یکی از انواع گرانبها ترین گیاهان که در جهان وجود دارد زعفران می باشد که به چندین شکل متفاوت مانند سرگل، نگین و پوشال است البته این اسامی در مرحله های مختلف برداشت بر روی آنها گذاشته می شود. زعفران به چند دسته تقسیم می شوند که عبارتند از زعفران دسته، پوشال، سرگل، نگین که هرکدام ویژگی مخصوص خود را دارد در ایران از بهترین نوع زعفران می توان به زعفران نگین اشاره کرد که در انواع مختلفی مانند نگین، شبه نگین و سوپرنگین با قدرت رنگدهی بالایی یافت می شود این نوع زعفران به علت مرغوبیتی که دارد از نمونه خوبی برای صادرات می باشد. رشته های زعفران نگین بسیار بلند و کشیده می باشد این زعفران جزء درجه یک ترین انواع آن می باشد و بسیار هم بازار فروش خوبی دارد و در صادرات حرف اول را می زند.

زعفران بهرامن

کشور ایران از لحاظ تولید زعفران در سطح بالایی قرار دارد و بزرگترین تولید کننده زعفران جهان می باشد و سالانه علاوه بر تامین زعفران مورد نیاز داخلی، مقدار بسیار زیادی از این محصول خوش طعم، صادر می گردد، به گونه ای که زعفران بهرامن در تمام دنیا زبانزد خاص و عام می باشد و طعم و عطر آن مثال زدنی می باشد. پس از برداشت این محصول به راحتی آن را در بسته بندی های متعدد و در حجم های گوناگون راهی بازار می‌کنند، دمای مخصوص نگه داری زعفران حدود 4تا 20 درجه سانتی گراد می باشد. اگر قصد تشخیص زعفران اصل از تقلبی را دارید راهکاری ساده وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید، به این صورت که طعم زعفران را تست کنید، زعفران اصل به حدی تلخ است که طعم غالب دهان شما را عوض می کند.


کد مطلب: 819740

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/819740/زعفران-تجلی-بخش-ثروت-زندگی-ام

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com