پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

آگاهی‌ دادن نیاز امروز نسل جوان در جنگ ترکیبی و شناختی

دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب: 819736
سردبیر صبح صادق با اشاره به اعتقادات راسخ مردم و هوشیاری پیران ایران اسلامی با استفاده از آشنایی و تجربه آزموده گذشته برای امروز جوانان، لزوم شناخت و آگاهی‌دادن به جوانان و نوجوان در دانشگاه و مدارس در برابر جنگ ترکیبی و شناختی را ضروری دانست.
آگاهی‌ دادن نیاز امروز نسل جوان در جنگ ترکیبی و شناختی
به گزارش جهان نيوز به نقل از سراج24؛ جمهوری اسلامی ایران، از دو اصل اساسی و انسانی؛ جمهوریت(مردمی بودن) و دین اسلام که راهنما و راهبردی برای نوع زندگی و سعادت انسان‌ها می‌باشد تشکیل شده که نماد آن در پرچم مقدس کشورمان مشهود می‌باشد. وقایع اخیر و قائله‌های آشوب و اغتشاش به همراه اقدامات تروریستی موجب شد تا به بررسی ابعاد این حرمت‌شکنی‌ها و ترورهای وحشیانه‌ای بپردازیم که علیرغم میل باطنی اکثریت جامعه، ایرانی و اسلامی بودن این جمهوریت را برای رسیدن به خواسته‌های تجزیه‌طلبانه و انجام افکار پلید ددمنشانه هدف قرار داده شده است.

علی حیدری سردبیری صبح صادق در یک مصاحبه اختصاصی با سراج۲۴ با بیان اینکه پرچم‌ها در تمامی کشورهای دنیا، نمادی از هویت ملی و فرهنگی یک جامعه است، گفت: استفاده از لفظ جلاله «الله» در پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران، نشان‌دهنده عمیق بودن باورها و اعتقادات دینی مردم ایران دارد. لذا دین اسلام که دین رسمی مردم ایران است در کنار جغرافیا‌، زبان و ادب فارسی می‌توان به عنوان ارکان مهم تشکیل‌دهنده هویت ملی ایرانیان قلمداد کرد. ذکر این نکته ضروری است که بیش از ۹۸ درصد مردم ایران دینشان اسلام است که در این میان برادران اهل تسنن در کنار اهل تشیع با احترام و رعایت حقوق متقابل، زندگی مسالمت‌آمیز و مهربانه‌ای را دارند.

حیدری افزود: هویت ملی به احساس تعلق و وفاداری به عناصر و نمادهای مشترک مردم در جامعه اطلاق می‌گردد و این حس وفاداری خود نمادی از هویت ملی می‌باشد. با توجه به این موضوع، پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران که حتی انتخاب رنگ‌های آن با اهداف ریشه‌ای و دلایل عقلانی صورت گرفته با داشتن نام مبارک «اللّه» بیرق مسلمانی و دینداری مردم ایران است که علاوه بر نشانه و نماد ملی بودن، باور دینی هم در آن به شکل آشکاری قابل مشاهده است.

انقلاب جمهوری اسلامی ایران ، ثمره خون پاکان غیرتمند است
سردبیر صبح صادق با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، ثمره پاک خون زن‌ها و مردان غیوری است که تا پای جان از کیان و تمامیت ارضی دفاع کردند، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی به استناد آرای بالغ بر ۹۸ درصد مردم در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸، منتخب و مورد تایید آحاد ملت ایران است. به همین دلیل تلاش و همت برای دفاع از نظام جمهوری اسلامی در برابر هجمه‌هایی که از سوی معاندین و دشمنان قسم‌خورده هر روز و هر ساعت طراحی و دنبال می‌شود، بسیار ضروری است و باید همه مردم و آحاد جامعه با هوشیاری و بصیرت نسبت به شناخت طراحی‌ها، توطئه‌ها، اتاق فکرهای دشمنان ضمن حمایت و پشتیبانی از نظام جمهوری اسلامی، نقشه‌ها و این طراحی‌ها را بی‌اثر و بی‌نتیجه بکنند.

دشمن زخم‌خورده بی‌محلی ملت ایران اسلامی است
این فعال رسانه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگار سراج ۲۴ درباره اینکه اکنون چه اتفاقی افتاده که در این حد و اندازه دشمنی علیه جمهوری اسلامی ایران شدت گرفته، گفت: با توجه به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران در عرصه‌های مختلف شکست را در برابر جمهوری اسلامی تجربه کردند، که از جمله آنها می‌توان به اقدامات امنیتی در دهه ۶۰ و ترورهای کور منافقین، حمله نظامی و حمایت‌‌ها از رژیم بعث عراق در جنگ تحمیلی،تحریم‌های اقتصادی، فشارهای حداکثری اقتصادی و سیاسی و جنگ نرم فرهنگی اشاره کرد که طی دو دهه گذشته با هوشیاری و بصیرت مردم راه به جایی نبردند، لذا امروزه در یک حرکت مشترک دشمنان انقلاب اسلامی یک جنگ ترکیبی را علیه ملت ایران طراحی و هدایت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در این جنگ ترکیبی هم اقدامات و فشارهای تحریمی و اقتصادی پابرجاست و هم توطئه‌های امنیتی، افزود: دشمنان علاوه بر اقدامات ناامنی سازی در داخل، فشارها و عملیات‌های رسانه‌ای برای دستکاری ذهنی ملت ایران به ویژه جوانان را در دستور کار این جنگ ترکیبی قرار داده است. به عبارتی دیگر جنگ شناختی در جریان است که تلاش دشمنان بر تضعیف باورها و اعتقادات ملت ایران اسلامی قرار داده شده است تا از این رهگذر گسست بین مردم و نظام و جدایی بین قومیت‌ها و جریان‌های مختلف را با هدف تجزیه و چندپاره شدن ایران را شاهد باشند، اما مردم ایران با هوشیاری و آگاهی که دارند همانند گذشته با عده قلیلی که فریب خورده بودند و اقدام به اغتشاش و ناامنی کردن، همراهی انجام ندادند.

حیدری، عدم همراهی مردم ایران اسلامی با تحرکات طراحی‌شده دشمنان را ناشی از آگاهی مردم دانست و بیان داشت: این حرکت آگاهانه ملت جمهوری اسلامی ایران نشان داد که بازهم تیر دشمنان به سنگ خورد و ملت ما علیرغم مشکلاتی که در زمینه معیشت و اقتصادی دارند با تحمل فشارهای ناشی از اقدامات خصمانه مستکبران جهانی و عدم مدیریت‌های اقتصادی در گذشته، پا در رکاب جمهوری اسلامی ایران هستند و برای حفظ آن تلاش می‌کنند.

آگاهی بخشیدن تنها راهکار مقابله با جنگ شناختی و ترکیبی
سردبیر هفته نامه صبح صادق، راهکار مقابله با جنگ شناختی و ترکیبی دشمنان را تقویب بینش و بصیرت به همراه آگاهی سیاسی آحاد جامعه عنوان کرد و تصریح کرد:‌ در این جنگ و برای رسیدن به آگاهی موردنظر تمام افراد جامعه به خصوص مراکز فرهنگی و آموزشی باید تمام تلاش خود را جهت ارتقای سواد رسانه‌ای و بالابردن بینش و آگاهی آحاد جامعه به ویژه در دانشگاه و مدارس به کار بگیرند تا قشر جوان و نوجوان جامعه ما با یک درایت و هوشمندی بالا بتوانند با این هجمه‌های لحظه به لحظه‌ای که به صورت شبانه‌روزی از ستاد جنگ رسانه‌های معاند دنبال می‌شود، مقابله نمایند.

علی حیدری در پایان، تشریح کرد: دشمن نمی‌خواهد فرصتی را که به واسطه وقایع اخیر به دست آورده از دست بدهد، به همین دلیل با تولید انواع محتواها و اخبار دروغ به ترویج شایعات با استفاده از تکنیک‌ها و فنون متعدد رسانه‌ای برای دستکاری ذهنی می‌پردازد تا مردم را علیه نظام اسلامی، باورها و اعتقاداتی که به میهن، ملیت و مذهب خودشان دارند، بشوراند. به همین خاطر است که می‌گوییم؛ ارتقای سواد رسانه ای و آگاهی کامل کمک شایانی به مردم برای پیروزی در جنگ رسانه‌ای می‌کند، تا شیوه ترکیبی در این جنگ شناختی را به حول و قوه الهی با موفقیت پشت سر بگذارند و دشمنان را همچون گذشته برای رسیدن به اهداف شوم خودش ناکام بگذارند.
https://jahannews.com/vdcbf9bw0rhb8zp.uiur.html
jahannews.com/vdcbf9bw0rhb8zp.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *