سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

نکات طلایی خرید انواع پمپ باد با بهترین عملکرد

دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب: 819711
نکات طلایی خرید انواع پمپ باد با بهترین عملکرد
پمپ باد دستگاهی است که جهت فشرده سازی هوا، در صنایع زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه در کسب و کارهای مختلفی کاربرد دارد و باید قبل از خرید کمپرسور باد مورد نظر با توجه به نکات طلایی خرید انواع پمگ باد با بهترین عملکرد، به فاکتورهای ضروری توجه نمایید. انتخاب فروشگاه معتبر برای خرید پمپ باد، کیفیت و طول عمر این دستگاه را تضمین می کند و ایران پمپ، با سابقه بالا در زمینه تولید و فروش انواع کمپرسور باد، بهترین گزینه می باشد.

نکات طلایی در هنگام خرید پمپ باد

قبل از خرید انواع پمپ باد، باید فاکتورهای زیادی را درنظر بگیرید تا بتوانید پمپ بادی با بهترین عملکرد را برای کسب و کار خود تهیه کنید. ایران پمپ، از مجموعه هایی است که می تواند تجارب و دانش خود را در زمینه خرید انواع کمپرسور باد در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید پمپ بادی با شرایط مناسب و قیمتی بهینه خریداری کنید. درادامه عوامل مهمی که قبل از خرید باید آن ها را بررسی کنید برای شما بیان شده است.

برای خرید، چه پمپ بادی انتخاب کنم؟

به طور کلی کمپرسور باد در دو نوع ثابت و متحرک تولید می شود. پمپ باد های ثابت در یک مکان نصب می شوند و قابل جابجایی نیستند. اما پمپ های باد متحرک، قابلیت جابجایی دارند و در دو نوع کوچک و بزرگ تولید می شوند. پمپ های کوچک به راحتی قابل حمل هستند و وزن کمی دارند. در عوض کمپرسور هایی با ابعاد بزرگ تر، وزن بیشتری دارند و امکان جابجایی آن ها توسط چرخ هایی که زیر آن ها تعبیه شده، وجود دارد.

حال اگر می خواهید بدانید چه پمپی با چه اندازه ای برای شما مناسب است؟ باید دو عامل مهم فضای نگهداری دستگاه و میزان فشار لازم را در نظر بگیرید. اگر محیط کوچکی کار می کنید از دستگاه های پرتابل کوچک استفاده کنید، در غیر این صورت می توانید از کمپرسورهایی بزرگ با ظرفیت بالاتر را انتخاب کنید.

بررسی ظرفیت مخزن پمپ باد

حجم هوایی که یک دستگاه پمپ باد، می تواند تولید کند، با واحد CFM مشخص می شود. می توان گفت: یکی از اصلی ترین عواملی که قبل از خرید دستگاه کمپرسور باید به آن توجه کرد، در نظر گرفتن مقدار هوای تولید شده در دقیقه یا همان CFM، می باشد. در واقع این معیار، نشان دهنده توان دستگاه جهت تولید هوای فشرده است و شما با دانستن آن می توانید بفهمید قدرتی که دستگاه در اختیار ابزارهای پنوماتیک قرار می دهد، چقدر است.

شاید برایتان جالب باشد بدانید، تفاوت کمپرسورهای کوچک و بزرگ در فشار باد تولید شده آن ها نیست بلکه به حجم مخزن دستگاه بستگی دارد.

در نظر داشته باشید، کارهایی که به طور مداوم از هوا استفاده می کنند یا ابزارهایی که همزمان می خواهند هوای متراکم را دریافت کنند، نیاز به حجم هوای بیشتری دارند. از همین رو باید در خرید انواع پمپ باد دقت کنید و دستگاه هایی را خریداری کنید که حجم مخزن بیشتری دارند.

اگر می خواهید حداقل حجم مخزن مورد نیاز برای ابزارهای خود را بدانید، جمع CFM همه ابزار های خود را در عدد 6 ضرب کنید، عدد به دست آمده کمترین میزان حجم مورد نیاز شما را نشان می دهد.

بررسی اسب بخار برای خرید انواع پمپ باد

اسب بخار یا  PHدر دستگاه کمپرسور، نشان دهنده قدرت موتورکمپرسور است. این مقیاس در بین موتورهای الکتریکی و بنزینی متفاوت است. به طور کلی رنج اعداد PH بر روی کمپرسورهای هوا به طور مشترک بین 1.5 الی 6.5 است، که در مصارف صنعتی بیشتر هم مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر قصد خرید کمپرسوری با ظرفیت معمولی را دارید، تهیه پمپ بادی با نیروی 2 اسب بخار یا حتی کمتر برای شما مناسب است.

بررسی دبی خروجی

دبی خروجی هوا در واقع میزان هوای پمپاژ شده داخل دستگاه در هر دقیقه است. این مقیاس با توجه به نوع کاربری و حجم کاری تعیین می شود.

منبع تغذیه الکتریکی باشد یا دیزلی؟

یکی از فاکتور های مهمی که باید در هنگام خرید دستگاه کمپرسور به آن توجه کنیم، منبع تغذیه دستگاه است. اگر در محیطی مشغول به کار هستید که به راحتی دسترسی به برق برای شما ممکن نیست بهتر است از پمپ های باد دیزلی که دارای موتور بنزینی هستند، استفاده کنید. در غیر این صورت به کارگیری پمپ هایی با موتور الکتریکی گزینه مناسب تری برای شما می باشد.

خرید انواع پمپ باد با بهترین عملکرد


 
برای این که بتوانیم در هنگام خرید انواع پمپ باد، بهترین تصمیم را بگیریم و دستگاهی را انتخاب کنیم که بیشترین سازگاری را با محیط کاری ما داشته باشد، لازم است شناخت کلی از دستگاه کمپرسور و کاربرد های آن داشنه باشیم. به طور کلی دستگاه های پمپ باد با توجه به نوع کاربردی که دارند در سه دسته خانگی، صنعتی و ساختمانی تقسیم بندی می شوند.

پمپ باد خانگی

معمولا دستگاه های پمپ باد خانگی را در ابعاد کوچک تری می سازند تا علاوه بر وزن کم به راحتی قابلیت جابجایی را داشته باشند. بیشترین کاربرد کمپرسورهای خانگی، در باد کردن وسایل ورزشی، اساب بازی و لاستیک می باشد.

پمپ باد ساختمانی

این مدل از کمپرسورها قابل حمل هستند و نسبت به پمپ باد های خانگی، مقاومت و قدرت بیشتری دارند. لازم است بدانید، بیشترین کاربرد کمپرسورهای ساختمانی، در رنگ آمیزی و تعمیرات جاده ای است.

پمپ باد صنعتی


پمپ باد های صنعتی همانطور که از نام آن ها پیداست بیشترین کاربرد را در صنایع مختلف دارند، چون می توانند حجم بالایی از هوای پرفشار را تولید کنند و دوام بالایی در مصارف دائمی و طولانی مدت دارند. از همین جهت خرید انواع پمپ باد صنعتی، برای مصارف طولانی مدت بسیار مناسب است.

در نظر گرفتن چرخه کار در خرید انواع پمپ باد

یکی از ملاک های مهمی که در هنگام خرید پمپ باد، باید به آن دقت کنید، بررسی رتبه چرخه کار یا چرخه وظیفه دستگاه است. عدد چرخه کار یک دستگاه نشان دهنده این است که پمپ باد مورد نظر چقدر کار می کند و چقدر استراحت دارد.

 مثلا اگر چرخه کار دستگاهی 50 درصد باشد به این معنی است که پمپ باد مدنظر در هر یک ساعت، 30 دقیقه کار می کند و باقی آن را خاموش می شود و نیاز به استراحت دارد. لازم است بدانید کمپرسورها معمولا چرخه کار 25، 30، 50، 75 و 100 را دارند که هر کدام از آن ها با توجه به نوع کار انتخاب می شوند.

بعضی از کارها مانند نقاشی با اسپری، نیاز به توقف کمتری در حین کار دارند و بهتر است از دستگاه هایی با چرخه 100 درصد استفاده کنند.

کمپرسور روغنی بخرم یا بدون روغن؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت، خرید انواع پمپ باد روغنی با غیر روغنی کاملا به نوع کار و ظرفیت مورد نیاز آن برمی گردد. به طور کلی، کمپرسورهای روغنی بیشتر برای مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند و دوام و طول عمر بالایی دارند. اما پمپ باد های بدون روغن برای مصارف خانگی گزینه مناسب تری به حساب می آیند. جالب است بدانید کمپرسور های غیرروغنی قیمت و وزن پایینی دارند و معمولا کمتر نیاز به تعمیر پیدا می کنند!

جمع بندی

دانستن اطلاعاتی کاربردی از دستگاه پمپ باد، مانند حجم مخزن، مقدار دبی خروجی و نوع کاربری قطعا شما را در انتخاب بهترین کمپرسور باد کمک می کند. با توجه به نکات طلایی انتخاب بهترین پمپ باد با بهترین عملکرد، بسته به ظرفیت مخزن مورد نیاز و کاربرد مورد نظر، می توانید مناسب ترین کمپرسور هوا را انتخاب نمایید. هم چنین مراجعه به فروشگاه معتبر و با سابقه ای هم چون ایران پمپ، نه تنها کیفیت محصول را تضمین می کند، بلکه امکان مشاوره پیش از خرید را با کارشناسان خبره و مجرب برای شما فراهم می کند.
https://jahannews.com/vdcezo8vzjh8zfi.b9bj.html
jahannews.com/vdcezo8vzjh8zfi.b9bj.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *