شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

آشنایی با خواص عسل برای خانم‌ها +درمان کم خونی

دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب: 819667
حدیث (( عسل هزار و یک خاصیت منحصر به فرد دارد و بر هزار و یک بیماری شفا است)) رسول اکرم (ص)، ((عسل بر تمام درد‌ها شفا است)) از حضرت علی (ع) برای درک خواص منحصر به فرد عسل کافی است. علاوه بر توصیه‌های قرآن، پیامبر اکرم و همچنین معصومین به مصرف عسل برای درمان درد‌ها، دانشمندان بزرگ مانند ابن سینا نیز مصرف این ماده خوراکی ارزشمند را برای سلامتی بسیار مفید می‌دانند
 
 عسل دارای انواع زیادی است و در این محتوا قصد داریم تا در خصوص انواع عسل، خواص عسل برای خانم ‌ها و همچنین به‌طور ویژه در خصوص درمان کم خونی با عسل صحبت کنیم.
 

انواع عسل
عسل بر اساس نوع گلی که شهد آن جمع‌آوری شده است، طبقه‌بندی و دسته‌بندی می‌شود. برای مثال حتماً در یک مغازه دیده‌اید که بر روی ظرف عسل نوشته شده است، ((عسل یونجه)) یا ((عسل آویشن)) این عبارت به این معنی است که منبع شهد و یا گونه گلی که زنبور عسل از آن تغذیه کرده است، گیاه یونجه و آویشن است.
  • عسل شبدر:
عسل شبدر یکی از محبوبترین عسل‌های موجود در جهان و کشور عزیزمان ایران است که معمولاً از شهد گیاه شبدر تهیه می‌شود. عسل شبدر رنگی روشن‌تر، طعم ملایم‌تر و همچنین عطر متفاوتی به نسبت عسل طبیعی معمولی دارد. از عسل شبدر می‌توانید به عنوان چاشنی و همچنین پخت کیک استفاده کنید.
 
  • عسل گندم سیاه:
این عسل دارای خواص دارویی بسیار زیاد است و معمولاً رنگ تیره دارند. معمولاً از عسل گندم سیاه برای طعم‌دار کردن محصولات گوشتی و است. این عسل شاید در بین مردم عادی شناخته نشده باشد، اما خواص آنتی اکسیدانی بسیار زیادی دارد و به عنوان دارو در برابر بیماری عفونی مانند استافیلوکوکوس اورئوس می‌تواند شفا بخش باشد.
  • عسل اقاقیا:
این عسل سرشار از فلاونوئید است و بسیاری از کارشناسان تغذیه و سلامت بر این باور هستند که این آنتی اکسیدان می‌تواند به درمان بیماری‌های قلبی و حتی درمان برخی از سرطان‌ها کمک کند. عسل اقاقیا دارای خاصیت ضد باکتریایی نیز هست و بسیاری از افراد از این عسل به عنوان یک روش درمانی و یا پیشگیری از بیماری‌های پوستی (جوش، آکنه و. .) استفاده می‌کنند.
 
 
  • عسل زیرفون:
رنگ عسل زیرفون زرد بسیار روشن است و شکل ان نیز خمیری است. این عسل بسیار خوش طعم و بوی بسیار خوبی دارد. از جمله خواص دارویی عسل زیرفون می‌توان به آرام بخش بودن و همچنین خاصیت ضد اسپاسم بودن آن اشاره کرد. عسل زیرفون بر روی سیستم اعصاب تأثیر مثبت دارد و به همین دلیل استفاده از عسل زیرفون برای درمان بی‌خوابی و رفع کم خوابی به شدت مؤثر است.
  • عسل آویشن:
عسل آویشن همان‌طور که از نام آن مشخص است از گیاه آویشن به دست می‌آید. این عسل خواص درمانی بسیار زیادی دارد که از جمله مهمترین این خواص می‌توان به درمان آسم، بهبود تنگی نفس، رفع سرفه، درمان گلو درد، بهبود بخشیدن به درمان درد‌های مفصلی و همچنین کمک به درمان میگرن و سردرد‌های شدید اشاره کرد. عسل آویشن دارای مقادیر قابل قبولی از ویتأمین‌های آ، ب و ای است.
 

 
خواص عسل برای خانم‌ ها
خواص منحصر به فرد عسل بر هیچکس پوشیده نیست و از دیرباز استفاده از این ماده طبیعی به منظور درمان بیماری‌ها بسیار مرسوم بوده است. عسل فواید بسیار زیادی برای خانم‌ها دارد که در ادامه به معرفی برخی از این خواص اشاره خواهد شد.
  • یکی از مهمترین خواص عسل برای خانم‌ها تأثیر بر روی چربی سوزی است. اگر به صورت مرتب از این ماده طبیعی استفاده شود، چربی سوزی در بدن با سرعت بیشتری انجام می‌شود که این موضوع سبب حفظ تناسب اندام در خانم‌ها می‌شود.

    یکی از فواید فوق‌العاده عسل حفظ سلامت پوست است. از عسل به عنوان یکی از روش‌های درمان و بهبود بخشیدن به مشکلات مختلف پوستی استفاده می‌شود.

    عفونت واژن یکی از بیماری‌های شایع در بین خانم‌ها است و به همین دلیل روش‌های درمانی دارویی و شیمیایی مختلفی برای این بیماری وجود دارد. اگر مایل به استفاده از دارو و مواد شیمیایی نیستید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از عسل به عنوان یک ماده طبیعی برای رفع این مشکل استفاده کنید.

    عسل باعث می‌شود تا سیستم ایمنی بدن تقویت شود و بدن بانوان در برابر بیماری‌های مختلف تقویت گردد. تقویت سیستم ایمنی بدن باعث می‌شود تا بدن در برابر عوامل مختلف بیماری‌زا (انواع ویروس و میکروب) مقاوم گردد.
درمان کم خونی با عسل
کمبود آهن در رژیم غذایی و یا عدم توانایی بدن در جذب مقدار کافی آهن از مواد غذایی باعث به‌وجود آمدن مشکلاتی مانند تنگی نفس، بی‌حالی، احساس سرگیجه، اضطراب و. . شود. عسل منبع غنی از آهن، منگنز و مس است که در درمان کم خونی و کمبود آهن در خون بسیار مؤثر است. عسل طبیعی و بدون هیچ گونه افزودنی به تنهایی یک درمان در برابر کم خونی خفیف تا شدید است، اما بهتر است برای درمان کم خونی با عسل را به همراه موز و یا سیب میل کنید تا انرژی و آهن کافی به بدنتان برسد.
 
 
 
در نهایت:
در این مقاله در خصوص عسل و خواص درمانی آن صحبت شد، اما باید بدانید که عسل طبیعی با کیفیت و اصل دارای خواص درمانی است و چه بسا عسل غیر طبیعی و بی‌کیفیت برای سلامتی شما نیز مضر باشد. بسیاری از افراد تجربه خرید یک عسل غیر طبیعی و بدل را در کارنامه خود دارد و البته ایرادی هم به این افراد وارد نیست چرا که تمیز کردن یک عسل طبیعی باکیفیت و بی‌کیفیت از یکدیگر کار سختی است. به شما پیشنهاد می‌شود تا عسل خود را از نمایندگی‌های مجاز خرید عسل تهیه کنید، یکی از سایت‌های که عسل با کیفیت را با نازل‌ترین قیمت عرضه می‌کند، سایت گل افراز است که رسالت آن عرضه انواع عسل طبیعی بدون هرگونه افزودنی و تقلب است.
https://jahannews.com/vdcepo8vfjh8zpi.b9bj.html
jahannews.com/vdcepo8vfjh8zpi.b9bj.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *