پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

ثروتمند شدن برایم از سوهان شیرین تر بود

يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب: 819622
زمانی که در حوزه ی سوهان شروع به فعالیت کردم رقبای بسیاری داشتم، خوشبختانه با عملکرد هوشمندانه توانستم خود را قوی کنم و در این زمینه به درآمد میلیاردی برسم. بیشترین تقاضا در بازار برای انواع خاصی از سوهان بود که در ادامه با خواص و ویژگی های آنها بیشتر آشنا خواهید شد.
سوهان ساعدی 
1 عدم ایجاد افسردگی، کاهش کلسترول خون و بهبود عملکرد قلب از جمله فواید زعفران در سوهان ساعدی است.
۲- ویتامین‌های موجود در جوانه گندم همچون ویتامین B ،E، کلسیم، فسفر، روی، ید، سلنیوم، منیزیم موجب رفع شوره سر، جلوگیری از ریزش مو، بهبود انواع مشکلات پوستی و عدم ابتلا به سرطان می‌شود.
۳- زرده تخم مرغ حاوی پروتئین بسیاری است که باعث محکم شدن استخوان‌ها و بهبود عملکرد اعصاب بدن می‌شود.
۴- هل یکی از چاشنی‌های خوشبو‌یی است که از استرس، اضطراب جلوگیری می‌کند.
۵- وجود پتاسیم فراوان در پسته باعث نشاط، جلوگیری از ابتلا به سرطان و سکته قلبی می‌شود.
توصیه‌شده افراد دارای قند خون بالا و مبتلا به بیماری دیابت برای مصرف سوهان با پزشک معالج خود مشورت کنند. وجود روغن فراوان و شکر از جمله مضررات سوهان به حساب می‌آید. استفاده از زردچوبه به جای زعفران موجب کاهش کیفیت سوهان مرغوب می‌شود و تهیه سوهان با روغن حیوانی از جمله مضررات آن است که موجب بروز سرطان در بدن می‌شود.

سوهان قم   
از اصلی ترین و سنتی ترین سوهان قم می باشد. این سوهان به روش کاملاً سنتی و با دست تهیه می شود. این سوهان به صورت دایره های کوچک و بزرگ تولید می شود و در ظروف مخصوص به فروش می رسد. سوهان گل قم خریداران زیادی دارد.
سوهان لقمه ای قم از جمله محبوب ترین و پر فروش ترین سوهان های قم است. سوهان لقمه ای همان طور که از اسمش مشخص است به صورت لقمه ای است و بعضی از تولید کنندگان وسط سوهان را با مغز گردو  پسته و یا بادام پر می کنند. با کمک قالب تهیه می شوند.
سوهان گزی نیز علاقه مندان خاص خود را دارد. یکی از سوهان های خوش طعم قم می باشد. در این سوهان به جای مغز گردو و پسته با گز وسط سوهان را پر می کنند و از نظر اندازه از سوهان لقمه ای بزرگ تر می باشد.

سوهان عسلی  
سوهان عسلی نیز از انواع دیگر سوهان عسلی می باشد که در تهیه آن از شکر، عسل، مغز بادام و یا پسته استفاده می شود. کمی شبیه به پولکی اصفهان می باشد با این تفاوت که کمی سفت تر است و از مغز ها در تهیه آن استفاده می شود.
سوهان کنجدی نیز همانند سوهان عسلی است. در سوهان کنجدی به جای مغز بادام و پسته از کنجد استفاده شده است. سوهان کنجدی به اندازه یک سکه است که به جای قند در کنار چایی بسیار لذیذ خواهد بود.
باید به شما بگوییم که در تولید همه ی سوهان ها از مواد اولیه مشابه استفاده می شود، فقط در شکل و ابعاد با هم متفاوت هستند. سوهان همانند حبه قند است و به راحتی می تواند نوش جان کرد.
سوهان حلوایی مانند حلوای معمولی است. اما از لحاظ مواد اولیه متفاوت است. سوهان حلوایی نرم است اما نسبت به دسر سوهان سفت تر است. برای کودکان بسیار مناسب و لذت بخش است.

https://jahannews.com/vdcf01dc0w6dyva.igiw.html
jahannews.com/vdcf01dc0w6dyva.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *