کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کلاهبرداری با ترفند فروش البسه ارزان قیمت زمستانه

1 آذر 1401 ساعت 7:10

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی در خصوص طراحی صفحات فیشینگ با ترفند «فروش البسه ارزان قیمت زمستانه» با‌توجه‌به نزدیک شدن فصل سرما هشدار‌داد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ الوانی گفت: در طی روز‌های اخیر با توجه به نزدیک شدن فصل سرما مجرمان سایبری با انتشار آگهی به بهانه فروش البسه ارزان‌قیمت زمستانه از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کنند.

این مقام انتظامی با‌اشاره به‌ این‌که مجرمین سایبری با‌ تبلیغات اغوا‌کننده و فریبنده از قبیل این‌که «ما البسه مخصوص فصل سرما را با کیفیت عالی و قیمت بسیار پایین‌تر از بازار به‌دست افراد می‌رسانیم»، سعی دارند کاربران فضای مجازی را تحریک کرده و با خالی کردن حساب‌شان آنان را به درد‌سر بیندازند.

این مقام سایبری افزود: در این روش، کلاهبرداران سایبری با قرار‌دادن لینک جعلی در این آگهی‌ها، افراد را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و در نهایت حساب بانکی آنان را خالی می‌نمایند.

سرهنگ الوانی با‌اشاره به‌این‌که مجرمین سایبری همیشه در‌کمین هستند تا از کاربران فضای سایبر کلاهبرداری کنند، به کاربران فضای مجازی توصیه نمود با توجه به نزدیک شدن فصل سرما و افزایش چشمگیر تبلیغات فروش البسه زمستانی در فضای مجازی به تبلیغات اغواکننده و فریبنده تبهکاران سایبری در این خصوص توجه ننموده و فریب آنان را نخورند.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار، حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت نمایند.

همچنین شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور می‌باشد.


کد مطلب: 819578

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/819578/کلاهبرداری-ترفند-فروش-البسه-ارزان-قیمت-زمستانه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com