کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عصر جدیدی از لوازم خانه و آشپزخانه

28 آبان 1401 ساعت 11:40


لوازم خانه و آشپزخانه نقش زیادی در زندگی انسان دارند و از سال‌های خیلی دور انسان دریافت که برای زندگی بهتر، مجبور به استفاده از ابزار‌ها است؛ تا بتواند توانایی انجام کار‌هایی را که از قدرت دست‌هایش بیشتر است، در خود زنده کند.

ما در تمامی کار‌های روزمره خود از جمله ورزش کردن و تمیز کردن و پخت و پز و نگهداری از مواد غذایی و… ناچاریم تا از لوازم خانه و آشپزخانه استفاده کنیم.

پس ابزار‌ها همیشه جایگاه ویژه‌ای در زندگی انسان‌ها دارند.

البته امروزه در قرن بیست و یکم همانگونه که تمامی ابزار‌های انسان پیشرفته‌تر و پیچیده‌تر شده‌اند، لوازم خانه و آشپزخانه نیز به روز‌تر شده‌اند؛ تا بتوانند زندگی را برای انسان‌ها راحت‌تر کنند.

پس ارزش لوازم خانه و آشپزخانه در انجام کار‌های روزمره غیر قابل انکار است.
 

در هنگام خرید لوازم خانه و آشپزخانه باید به چه نکاتی دقت کرد؟


همانطور که می‌دانید لوازم خانه و آشپزخانه بسیار متنوع هستند و کاربرد‌های متفاوتی دارند. شاید شما در هنگام خرید لوازم خانه و آشپزخانه حتی سردرگم شوید.

در ادامه چند نکته برای خرید بهتر لوازم خانه و آشپزخانه گفته می‌شود:

به ماندگاری بالا و کیفیت لوازم توجه کافی را داشته باشید و همچنین با توجه به بودجه خود مناسب‌ترین قیمت را با بهترین کیفیت انتخاب کنید. به جذابیت و طراحی و ظاهر زیبای لوازم توجه نمایید. حتماً در انتخاب لوازم خانه و آشپزخانه با دیگر از خانواده مشورت نموده و سلیقه و نظرات آن‌ها را در خرید خود اعمال کنید.

به خارجی بودن یا ایرانی بودن لوازم خانه و آشپزخانه زیاد اهمیت ندهید بلکه سعی کنید با توجه به سلیقه و بودجه خود بهترین کیفیت را انتخاب کنید.
 

لوازم خانه و آشپزخانه مدرن چگونه‌اند؟


همانطور که گفته شد امروزه لوازم خانه و آشپزخانه پیچیده‌تر شده‌اند ولی ظاهری فانتزی‌تر و و کاربردی چند برابر پیدا کرده‌اند، ظاهر جالب و زیبای لوازم خانه و آشپزخانه در عصر جدید باعث تنوع و لذت بردن شما در هنگام کار کردن با آن‌ها می‌گردد.

همچنین لوازم خانه و آشپزخانه جدید بسیاری از مشکل‌ها و دردسر‌ها را برای ما حل کرده‌اند. در این مقاله شما با تا چند ابزار جالب آشنا می‌شوید.
 

نظم دهنده‌ها


یکی از اهداف انسان‌ها از تهیه لوازم خانه و آشپزخانه زیبایی خانه و مرتب بودن وسایل خانه است.

همیشه داشتن کشو‌ها و کمد‌ها و کابینت‌ها و… نامرتب معضلی بزرگ برای خانم‌های خانه دار بوده است.

امروزه با کمک نظم دهنده‌ها شما می‌توانید کشو و کمد و میز آرایش و کیف‌ها و کفش‌ها و… خود را به بهترین نحو مرتب کنید.

نظم دهنده‌ها از جنس‌های متفاوتی همچون پلاستیک و پارچه و… ساخته می‌شوند. شما می‌توانید نظم دهنده پارچه‌ای با جنس مطلوب از فروشگاه هیس تهیه کنید.


چاقو تیز کن


در زمان‌های گذشته برای تیز کردن چاقو از بشقاب استفاده می‌شد، به صورتی که چاقو را چند بار پشت بشقاب (تکیه گاه بشقاب) می‌کشیدند.

البته این کار را با استفاده از ماگ نیز می‌توان انجام داد. یا اینکه برای تیز کردن چاقو از یک چاقوی دیگر استفاده می‌کردند.

البته در این روش به هیچ عنوان نباید لبه‌های چاقو روی هم مالیده شوند چرا که باعث خراب شدن هردو چاقو می‌شود.

آن‌ها از کاغذ سنباده یا سوهان ناخن یا سنگ یا بتن نیز برای تیز کردن چاقو استفاده می‌کردند.

امروزه شما با استفاده از چاقو تیز کن می‌توانید به راحتی انواع چاقو‌های خود را بدون خطر تیز نماید.

البته در فروشگاه هیس چاقو تیز کن مدل دسته دار وجود دارد که که کار را برای شما بسیار راحت‌تر کرده است و شما می‌توانید برای تسلط بیشتر یک دست خود را روی چاقو تیزکن قرار دهید.

جنس بدنه این چاقو تیز کن از پلاستیک فشرده است پس مانند نمونه‌های قدیمی زنگ نمی‌زند.
 

چوب لباسی


چوب لباسی‌های یکی از ضروری‌ترین کالا‌هایی است که شما می‌توانید در فروشگاه‌های لوازم خانه و آشپزخانه و یا فروشگاه لباس پیدا کنید.

چوب لباسی‌ها وظایف مختلفی از جمله نگهداری لباس‌ها و محافظت از جنس و بافت لباس و… را برعهده دارند؛ البته امروزه چوب لباسی‌ها دارای طرح‌ها و جنس‌های متفاوتی با یکدیگر هستند که شما باید با توجه به نوع لباس و جنس لباس و بافت لباس چوب لباسی مناسب را تهیه کنید.

امروزه با توجه به آپارتمان نشین شدن افراد و فضای کم کمد‌ها همیشه معضل لباس‌های آویزان را داریم.

تا چند سال پیش چوب لباسی‌ها به گونه‌ای بودند که بایستی تنها یک لباس آویزان شود اما امروزه چوب لباسی‌های تاشو وجود دارند که جای کمتری اشغال می‌کند و در نتیجه شما می‌توانید لباس‌های بیشتری آویزان کنید.


خردکن برقی


یکی از لوازم خانه و آشپزخانه کیش ما ناچار به خرید آن هستید خرد کن برقی است. خردکن‌های تنوع بسیار زیادی دارند و البته بسیار شبیه همدیگر هستند.

شما می‌توانید از خردکن‌های دستی نیز استفاده کنید اما خردکن‌های برقی توانایی بسیار بیشتری در خرد کردن با سرعتی چند برابر دارند و البته شما را خسته نمی‌کنند.

شما با استفاده از خردکن‌های برقی می‌توانید به راحتی انواع سبزی‌ها و صیفی جات و یا حتی مرغ و گوشت را خرد کنید.

گاهی اوقات اندازه بزرگ خردکن برقی باعث می‌شود تا شما نتوانید به خوبی برای حجم‌های کوچک از آن استفاده کنید، پس چه بهتر است که شما خردکن کوچک برای کار‌های روزمره خود در دسترس خود داشته باشید.
 

محافظ گاز مدل‌ایستاده


اگر شما هم گاهی نگران این هستید که شعله آتش گاز و یا حرارتی که گاز ایجاد می‌کند به خود گاز و یا اطراف آن آسیب برساند، شما می‌توانید به راحتی از محافظ گاز مدل‌ایستاده استفاده کنید.

محافظ گاز را در خانه و بیرون از خانه می‌توان استفاده کرد. یکی دیگر از کاربرد‌های محافظ گاز جلوگیری از باد در محیط‌های باز است.

شما می‌توانیم محافظ گاز را تا کنید و و به حالت مورد نظر در بیاورید تا دور شعله آتش گاز شما را کاملاً بگیرد. جنس محافظ گاز آلومینیوم است.


دستمال ضد رنگ لباسشویی


آمیخته شدن رنگ‌ها یا به اصطلاح رنگ گرفتن لباس‌ها از یکدیگر مشکلی بزرگ در استفاده از ماشین‌های لباسشویی و حتی لباس شستن با دست است.

برای رفع این مشکل دستمال ضد رنگ لباسشویی وجود دارد که شما می‌توانید این دستمال‌ها را در مخزن لباسشویی بیندازید، تا درست مانند یک اسفنج رنگ آب مخزن را به خود جذب کند و داخل خود نگه دارد و مانع از پخش رنگ در دیگر لباس‌ها شود.
 

کلام آخر


شما در این مقاله با ضرورت داشتن لوازم خانه و آشپزخانه آشنا شدید و همینطور با چند محصول نیز آشنا شدید و متوجه شدید که در هنگام خرید لوازم خانه و آشپزخانه چه نکاتی را باید مد نظر بگیرید.

اما مشکل بزرگی که خیلی از افراد برای خرید لوازم خانه و آشپزخانه دارند این است که فروشگاه معتبر نمی‌شناسند؛ شما می‌توانید برای خرید انواع لوازم خانه و آشپزخانه به فروشگاه‌های حضوری و یا فروشگاه‌های آنلاین مراجعه کنید و با توجه به نکاتی که گفته شد خریدی مناسب داشته باشید.

حتی شما می‌توانید از سایتی همچون گوگل برای پیدا کردن فروشگاه مناسب خود استفاده کنید. یکی از فروشگاه‌های که لوازم خانه و آشپزخانه کاربردی و فانتزی دارد و همچنین کالا را به شما به صورت اکسپرس تحویل می‌دهد و تا سه روز شما ضمانت بازگشت دارید و همچنین اصل بودن کالا‌های این فروشگاه ضمانت می‌شود، فروشگاه هیس است.


کد مطلب: 819446

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/819446/عصر-جدیدی-لوازم-خانه-آشپزخانه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com