پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

خون فروشی در آمریکا برای گذران زندگی

سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب: 819006
تورم بالا و گرانی منجر شده بسیاری شهروندان در آمریکا به شغل دوم و یا سوم روی آورده و حتی به فروش پلاسمای خون و تخمک برای گذران زندگی دست بزنند.
خون فروشی در آمریکا برای گذران زندگی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، نشریه "فوکوس" آلمان در مطلبی نوشت: در ایالات متحده آمریکا، تورم ادامه دار عواقب جدی به همراه داشته است. به دلیل قیمت بالای مواد غذایی، مسکن، انرژی و بیمه درمانی، آمریکایی های مستأصل تلاش می کنند تا با دو شغل تمام وقت زندگی خود را تامین کنند. برخی حتی پلاسمای خون یا سلول های تخمک خود را برای گذران زندگی می فروشند.

بر اساس داده های وزارت کار ایالات متحده، نزدیک به نیم میلیون نفر در ماه سپتامبر برای افزایش درآمد خود به طور همزمان دو شغل تمام وقت داشتند. تقریباً هشت میلیون آمریکایی در حال حاضر دو شغل یا بیشتر دارند. با این حال، پول و درآمد برای بسیاری کافی نیست. ظاهراً افراد بیشتری مجبور به انجام اقدامات شدید می شوند، اکنون بسیاری هر هفته پلاسمای خون خود را می فروشند.

کلینیک‌های باروری در شبکه‌های اجتماعی به زنان جوان برای تخمک‌هایشان پول می‌دهند. در ازای آن تا 30 هزار دلار پول به زنان داده می شود. در تبلیغات مراکز باروری در این باره آمده است که علاوه بر پرداخت پول، احساس کمک به افراد دیگر باعث ایجاد رضایت عاطفی نیز می شود.

کش لوئیس یک زن 31 ساله در آمریکا است که به روزنامه گاردین گفت: من دائما خسته هستم. وی در طول روز، پشت پیشخوان یک کافه زنجیره ای در دنور (کلرادو) می ایستد. پس از هشت ساعت کار در یک کافه، شیفت شب او در یک پمپ بنزین شروع می شود. او اغلب در دو شیفت، 16 ساعت در روز و شش روز در هفته کار می کند.

طبق آمار وزارت کار ایالات متحده، بیش از 400 هزار آمریکایی در حال حاضر دو شغل تمام وقت دارند. به طور رسمی، تقریباً پنج درصد از همه کارکنان در حال حاضر دو شغل یا بیشتر دارند. با این حال، مقامات تعداد موارد گزارش نشده را بسیار بیشتر تخمین می‌زنند.

لوئیس می گوید که دوستان و خانواده او نیز مشاغل متعددی دارند. وی گفت: این زندگی نیست، تلاش برای بقاست. اما چاره ای جز ادامه راه نداریم.

او در حال حاضر به دنبال شغل سوم برای برآورده کردن افزایش اجاره ماهانه اخیر 200 دلار در آپارتمان خود است. وی همچنین گفت: در تنها روز مرخصی‌ام، اکنون پلاسمای خون را با پرداخت هزینه اهدا می‌کنم. من در واقع خونم را می فروشم چون چاره‌ای ندارم.

طبق آخرین مطالعات پورتال صرفه جویی پول "Savings.com"، 13 درصد از کل پاسخ دهندگان در حال حاضر به فکر فروش پلاسمای خون خود هستند تا درآمد ماهانه خود را افزایش دهند و سه درصد از تمام شرکت کنندگان در این نظرسنجی اظهار داشتند که قبلاً این کار را انجام داده‌اند.

حدود 20 تا 50 دلار به ازای هر اهدای پلاسمای خون به اهداکنندگان در مراکز پزشکی پرداخت می شود - در برخی مراکز می توان تا دو بار در هفته به افراد اهدا کننده پول پرداخت کرد. در این مراک این گونه تبلیغ می شود که علاقه مند به اهداء هستید؟ به یک قهرمان تبدیل شوید و پتانسیل پلاسما خود را آزاد کنید. شرکت خدمات پلاسما BioLife در رسانه های اجتماعی این گونه تبلیغ می کند. تازه واردان می توانند تا 975 دلار درآمد داشته باشند!"

لینا دموپولوس به مجله زنان آلور گفت زمانی که تبلیغی را دیدم که نشان می‌داد طی سه ماه با اهدای تخمک بیشتر از حد معمول درآمد کسب می‌کنم، تصمیم گرفتم این کار را انجام دهم.

کیا براون، نیز سال ها پیش تصمیم به این اقدام گرفت. او در تلویزیون CNBC فاش کرد که قبل از آن دو شغل داشت و به عنوان پیشخدمت در یک بار و به عنوان کمک در فرودگاه کار می کرد. او دائماً احساس استرس می کرد. براون برای اهدای دو تخمک مجموعاً 18000 دلار دریافت کرد. این به من کمک مالی فوق العاده ای کرد و سطح استرس من را کاهش داد.

برخی کارشناسان پیش بینی می کنند که تعداد زنان جوانی که می‌خواهند از این راه درآمد بیشتری کسب کنند در شرایط نامطمئن اقتصادی کنونی در آمریکا افزایش خواهد یافت.
https://jahannews.com/vdcbg9bw0rhb8gp.uiur.html
jahannews.com/vdcbg9bw0rhb8gp.uiur.html
برچسب ها: خون تورم آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *