پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

هشدار ناتو؛ قدرت نیروهای مسلح روسیه را دستکم نگیرید

سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۳۲
کد مطلب: 818998
دبیرکل ناتو در دیدار با مقامات هلند در شهر «لاهه» هشدار داد که نباید قدرت نظامی روسیه را دست کم گرفت.
قدرت نیروهای مسلح روسیه را دستکم نگیرید
به گزارش  جهان نيوز به نقل از فارس، دبیرکل ناتو روز دوشنبه گفت، این به اوکراین بستگی دارد که چه شرایطی را برای مذاکره با روسیه را در زمینه خاتمه جنگ در نظر گیرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در نشست خبری مشترک با مقامات هلند در شهر «لاهه» هشدار داد که نباید قدرت نظامی روسیه  را دستکم گرفت.

وی اظهار داشت: «ما نباید اشتباه کنیم  و روسیه را دستکم بگیریم. نیروهای مسلح روسیه دارای قابلیت‌های قابل توجه و همچنین شمار بسیاری نیرو هستند.»

دبیر کل ناتو گفت: «ماه‌های آینده دشوار خواهد بود. هدف پوتین این است که اوکراین را در زمستان سرد و تاریک رها کند. بنابر این ما باید مسیر خود را ادامه دهیم.»

استولتنبرگ با تکرار اظهارات «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ‌آمریکا گفت که این به اوکراین بستگی دارد که تصمیم بگیرد چه زمانی و چگونه می‌خواهد با روسیه برای پایان دادن به جنگ مذاکره کند.

وی گفت: «اوکراینی‌ها اینک بالاترین هزینه را از نظر تلفات جانی و خسارات وارده  می‌پردازند. بنابراین این برعهده اوکراین است که تصمیم بگیرد چه نوع شرایطی برای آنها قابل قبول است.»

استولتنبرگ گفت: «آنچه در اطراف میز اتفاق می‌افتد اساسا با وضعیت میدان جنگ مرتبط است.  آنچه ما باید انجام دهیم این است که از اوکراین حمایت و آنها را تقویت کنیم تا در مرحله‌ای مذاکراتی انجام شود که اوکراین به عنوان  کشور مستقل در اروپا پیروز شود.»

این گزارش حاکیست، وزارت دفاع روسیه روز جمعه گذشته اعلام کرد، خروج نیروهای خود را از کرانه غربی رودخانه دنیپر اوکراین را به اتمام رسانده است.

 در تحولی مرتبط، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز دوشنبه   از شهر تازه آزاده خرسون در جنوب این کشور دیدار  و در آنجا برای نظامیان اوکراینی سخنرانی کرد.
 
سفر زلنسکی به خرسون چند روز بعد از خروج نیروهای روس از این شهر راهبردی انجام شده است. خرسون از اولین شهرهایی بود که در کنترل نظامی روسیه قرار گرفت و طی ماههای گذشته در کنترل روسیه بود. 

زلنسکی به نیروهایی که در مقابل ساختمان اداری در میدان اصلی شهر خرسون ایستاده بودند، گفت: «ما در حال حرکت به جلو هستیم. ما برای صلح؛ صلح برای همه کشورمان آماده‌ایم.»

زلنسکی در ادامه سخنرانی خود از حمایت ناتو و سایر متحدانشان در جنگ علیه روسیه تشکر کرد.
https://jahannews.com/vdcaoanaa49n6o1.k5k4.html
jahannews.com/vdcaoanaa49n6o1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اين زلنسكي عجب خبيثي است موقع جدايي از روسيه قول داده بود كه عضو ناتو نشه ولي به تحريك غربي ها بيخ گوش روس ها تسليم غربي ها شد.