جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تاثیر طب سوزنی در کاهش وزن

پنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۲۹
کد مطلب: 818725
طب سوزنی (یک درمان جایگزین مبتنی بر سوزن) برای کمک به کاهش وزن استفاده شده است. اعتقاد بر این است که طب سوزنی که برای هزاران سال در طب سنتی چینی انجام می شود، جریان انرژی بدن ("چی") را تحریک می کند.
تاثیر طب سوزنی در کاهش وزن
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسکانیوز، طب سوزنی یک روش طب سنتی چینی برای تحریک نقاط خاصی در بدن است که عمدتاً با وارد کردن سوزن های بسیار نازک از طریق پوست انجام می شود.

طب سوزنی تمرکز بسیاری از مطالعات در مورد توانایی آن در مدیریت درد، به ویژه برای سردرد و درد گردن ، کمر، زانو و آرتروز بوده است. با این حال، مطالعات زیادی در مورد اینکه چگونه طب سوزنی می تواند به سایر مشکلات سلامتی مانند کاهش وزن کمک کند، انجام نشده است.


سوزن های مورد استفاده برای طب سوزنی نازک هستند و به گونه ای طراحی شده اند که بدون ایجاد درد یا خونریزی به طور موثر کار کنند. به طور کلی، سوزن ها به مدت 15 تا 30 دقیقه در هر جلسه باقی می مانند.

پزشک ممکن است سوزن ها را به عنوان بخشی از تکنیک در طول جلسه شما بلند کند یا بچرخاند. بسیاری از مردم گزارش می دهند که درمان های طب سوزنی آرامش بخش و نسبتاً بدون درد هستند.


طب سوزنی برای کاهش وزن

طرفداران طب سوزنی برای کاهش وزن معتقدند که طب سوزنی می تواند جریان انرژی بدن (چی) را تحریک کند تا بر عواملی تأثیر بگذارد که می توانند چاقی را معکوس کنند، مانند:

- افزایش متابولیسم

- کاهش اشتها

- کاهش استرس

- بر بخشی از مغز که احساس گرسنگی می کند تأثیر می گذارد.

افزایش وزن طبق طب سنتی چینی ناشی از عدم تعادل بدن است. این عدم تعادل، بر اساس آموزه های باستانی، می تواند ناشی از یک نقص باشد:

- کبد

- طحال

- کلیه

- غده تیروئید

- سیستم غدد درون ریز

بنابراین، برای کاهش وزن، درمانگرهای طب سوزنی معمولاً این نواحی از بدن را هدف قرار می‌دهند.


طب سوزنی گوش برای کاهش وزن

گوش ناحیه دیگری است که پزشکان طب سوزنی برای کاهش وزن هدف قرار می دهند. اعتقاد بر این است که میل به غذا را می توان با دستکاری نقاط روی گوش کنترل کرد.

این روش درمانی مشابه درمانی است که توسط پزشکان طب سوزنی برای کمک به سیگاری ها و مصرف کنندگان مواد مخدر برای پایان دادن به اعتیاد خود استفاده می شود.

تحقیقات کلیدی نشان می دهد که تحریک نقاط خاصی در گوش خارجی به تعادل هورمون های کاهش هوس و اشتها کمک می کنند. طب سوزنی می تواند دو هورمون را تحت تاثیر قرار دهد که به کاهش وزن کمک می کنند: 

گرلین : اشتهای غذا را کنترل می کند.

لپتین : ذخیره چربی و متابولیسم را تنظیم می کند.


چند جلسه نیاز دارم؟

اگرچه پزشکان مختلف طب سوزنی سطوح و طول درمان متفاوتی را توصیه می کنند، اما اگر قصد کاهش وزن 10 تا 15 پوندی دارید، انجام چندین جلسه درمانی در هفته به مدت شش تا هشت هفته یک برنامه معمول است.

ممکن است با پیشرفت برنامه، تعداد ویزیت های هر هفته کاهش یابد. تعداد ویزیت های توصیه شده نیز از یک پزشک طب سوزنی به پزشک دیگر متفاوت است.


نگرش مثبت

اگر فکر می کنید که درمان های طب سوزنی شما مفید هستند، نگرش مثبت شما ممکن است به کاهش وزن شما کمک کند.

برای مثال، اگر احساس می‌کنید که درمان‌های طب سوزنی کیفیت زندگی شما را بهبود می‌بخشد، ممکن است با این احساس انگیزه داشته باشید که انتخاب‌های مناسبی برای رژیم غذایی و ورزش داشته باشید و این انتخاب ها می تواند منجر به کاهش وزن بیشتر شود.

چرا مطالعات طب سوزنی برای کاهش وزن کم است؟

اگر این احتمال وجود دارد که طب سوزنی می تواند به کاهش وزن افراد کمک کند، چرا مطالعات بیشتری وجود ندارد که موثر یا بی اثر بودن آن را ثابت کند؟

مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد طب سوزنی احتمالاً برای کاهش وزن موثر است. اما بررسی آن مطالعات نشان داد که این نتایج به دلیل مشکلاتی که در نحوه انجام مطالعات وجود داشت، کاملاً قانع کننده نبودند.

مطالعاتی که دارای طب سوزنی هستند اغلب دارای متغیرهای زیادی برای ترکیب هستند، از جمله تفاوت در موارد زیر:

- تکنیک

- تعداد نقاط طب سوزنی

- تعداد جلسات

- طول جلسات

- استفاده از دارونما

همچنین، نتایج مطالعه طب سوزنی اغلب به شدت تحت تأثیر باورها، انتظارات و رابطه شخصی هر شرکت کننده با پزشک است.

این تأثیرات می تواند تأثیر درمان واقعی طب سوزنی را تغییر دهد و داده های مطالعه را منحرف کند.


ایمنی و عوارض طب سوزنی

ایمنی و عوارض جانبی طب سوزنی به آموزش و تجربه پزشک و تمیزی سوزن ها بستگی دارد.

مطمئن شوید که پزشک طب سوزنی شما  آموزش دیده و دارای مجوز است. در غیر این صورت، ممکن است عوارض جانبی جدی را تجربه کنید از جمله:

- عفونت 

- اندام های سوراخ شده

- ریه های فرو ریخته

- آسیب به سیستم عصبی مرکزی

و در پایان...

طب سوزنی ممکن است به کاهش وزن کمک کند، اما تحقیقات محدود است و شواهد متفاوت است.

این می تواند شخصاً به کاهش وزن شما کمک کند، اما مشخص نیست که آیا اثرات مثبت یک درمان خاص طب سوزنی حاصل می شود یا از نگرش مثبت شما، که به شما در انتخاب سبک زندگی سالم کمک می کند.

امروزه، شواهد به اندازه کافی قوی نیست که ثابت کند طب سوزنی می تواند منجر به کاهش وزن شود.
https://jahannews.com/vdcirvavwt1azy2.cbct.html
jahannews.com/vdcirvavwt1azy2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *