پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

چرا تخم مرغ یک غذای کامل برای بدن است؟

پنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۱۵
کد مطلب: 818717
بسیاری از کارشناسان تغذیه تخم مرغ را از مغذی ترین غذاهایی می‌دانند که می‌توان در رژیم غذایی گنجاند. تخم مرغ همواره نسبتا ارزان‌تر از سایر مواد غذایی است و می‌توان گفت همه‌کاره است زیرا می‌توان آن را در هر سه وعده صبحانه، ناهار یا شام مصرف کرد.
چرا تخم مرغ یک غذای کامل برای بدن است؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسکانیوز، بسیاری از کارشناسان تغذیه تخم مرغ را از مغذی ترین غذاهایی می‌دانند که می‌توان در رژیم غذایی گنجاند.

تخم مرغ همواره نسبتا ارزان‌تر از سایر مواد غذایی است و می‌توان گفت همه‌کاره است زیرا می‌توان آن را در هر سه وعده صبحانه، ناهار یا شام مصرف کرد.

موی سر اما چیزی که تخم مرغ را منحصر به فرد می‌کند مشخصات تغذیه‌ای آن است.

یک وعده غذایی شامل دو تخم مرغ تقریبا تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری به جز ویتامین C و B۳ را فراهم می‌کند.


منبع عالی پروتئین

حتما می‌دانید که پروتئین برای بسیاری از چیزها از حفظ و به دست آوردن عضله گرفته تا رشد و توسعه و به‌طور کلی حمایت از تمام سلول های بدن مهم است.

تخم مرغ منبع پروتئین است و به‌ویژه برای گیاهخواران ارزش خاصی دارد.

به‌علاوه بسیار سیرکننده است و می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

حتی تحقیقاتی وجود دارد که نشان می‌دهد خوردن تخم مرغ می‌تواند به محدود کردن کالری دریافتی شما تا بیش از ۴۰۰ کالری در روز کمک کند.

پروتئین در میان افرادی که زیاد ورزش می‌کنند نیز محبوب است زیرا به ساخت و حفظ توده عضلانی بدن کمک می‌کند.

بنابراین اگر بعد از تمرین به یک میان وعده نیاز داشتید می‌توانید از تخم مرغ آب پز استفاده کنید.


پیشگیری از بیماری

ویتامین D موجود در تخم مرغ می‌تواند از بدن در برابر برخی بیماری‌ها محافظت کند.

تنها دو عدد تخم مرغ حاوی ۲۹ درصد از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین دی است.

علاوه بر تضمین سلامت استخوان ها، مطالعات نشان داده‌اند سطوح پایین این ویتامین ممکن است با تعدادی از بیماری ها ازجمله سرطان‌های خاص، بیماری های قلبی و ام اس مرتبط باشد.

تخم مرغ همچنین منبع غنی آنتی اکسیدان کولین است که می‌تواند به محافظت در برابر از دست دادن حافظه کمک کند.

آنتی اکسیدان های لوتئین و زآگزانتین موجود در تخم مرغ نیز می‌توانند در برابر تباهی لکه زرد یا دژنراسیون ماکولا که عامل اصلی نابینایی در افراد مسن است، از ما محافظت کنند.


تقویت سیستم ایمنی

افزودن تخم مرغ به رژیم غذایی در ماه های سرد سال می‌تواند به مقابله با سرماخوردگی کمک کند. بسیاری از مواد مغذی موجود در تخم مرغ ازجمله ویتامین های A، D و E و مواد معدنی روی، سلنیوم و آهن در تقویت سیستم ایمنی بدن موثرند.

کلسترول چطور؟

درگذشته تخم مرغ به خاطر افزایش سطح کلسترول مورد انتقاد قرار می‌گرفت؛ موضوعی که منجر به محدود کردن مصرف آن توسط بسیاری از افراد می‌شد.

اما در واقع شواهد کمی برای ارتباط مصرف تخم مرغ با خطرات قلبی عروقی وجود دارد.

اکنون می‌دانیم که کلسترول غذاها لزوما موجب افزایش کلسترول خون نمی‌شود. و برعکس، کلسترول غذایی حاصل از تخم مرغ می‌تواند سطح کلسترول خوب را افزایش دهد و به محافظت در برابر بیماری های قلبی عروقی کمک کند.

تنها افرادی که باید مراقب مصرف تخم مرغ خود باشند افراد دارای اختلال ژنتیکی، هایپرکلسترولمی خانوادگی یا یک نوع ژن به نام ApoE۴ هستند که باعث افزایش سطح کلسترول در خون می‌شود.»
https://jahannews.com/vdcjvoeoauqevaz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjvoeoauqevaz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *