کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تهران یکی از ۱۰ شهر بحران زا در دنیاست

21 آبان 1401 ساعت 13:18

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در سال‌های گذشته مانورهای تخصصی در زمینه مدیریت بحران برگزار می‌شد که از شهرداری تهران می‌خواهیم این مانورها توسط ستادهای مدیریت بحران شهرداری و استان‌های معین برگزار شود تا این آمادگی هم در شهرداری تهران و هم در شهرداری استان‌های معین ایجاد شود.


به گزارش جهان نیوز به نقل از پایگاه خبری تحلیلی شهر، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در آیین افتتاح و بهره برداری از دستاوردهای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اظهار کرد: موضوع شهر امن آنقدر مهم است که خداوند در قرآن به آن قسم یاد کرده است.

وی با بیان اینکه باید شهر ایمن و پایدار داشته باشیم، افزود: تهران جزو ۱۰ شهر در جهان است که مخاطرات طبیعی زیادی داشته و هنوز نیز دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه تهران یکی از ۱۰ شهر بحران زا در دنیاست، ادامه داد: در کنار بحران های طبیعی شاهد بحران های انسان ساز نیز هستیم که می توان به وجود ساختمان های ناپایدار اشاره کرد.

وی بیان کرد: ما برای ایمن سازی شهر تهران باید تلاش زیادی انجام دهیم. اگر زلزله ای در شهر تهران روی دهد معلوم نیست با چه فاجعه انسانی روبه رو می‌شویم.

وی یادآور شد: در سال های گذشته مانورهای تخصصی در زمینه مدیریت بحران برگزار می شد که از شهرداری تهران می خواهیم این مانورها توسط ستادهای مدیریت بحران شهرداری و استان های معین برگزار شود تا این آمادگی هم در شهرداری تهران و هم در شهرداری استان های معین ایجاد شود.

چمران تاکید کرد: در پایداری ساختمان ها هم شهرداری و هم نظام مهندسی مسئول هستند و لازم است در مورد ساختمان هایی که تازه ساخته می شود، نظارت های لازم در جهت پایداری ساختمان ها انجام شود.


کد مطلب: 818664

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/818664/تهران-یکی-۱۰-شهر-بحران-زا-دنیاست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com