پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

گزافه‌گویی نتانیاهو علیه ایران در گفتگو با «شولتز»

جمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب: 818542
رئیس حزب لیکود در گفتگو با صدر اعظم آلمان از تهدید برنامه هسته‌ای ایران علیه تل آویو سخن گفت.
گزافه‌گویی نتانیاهو علیه ایران در گفتگو با «شولتز»
به گزارش جهان نيوز به نقل از  خبرگزاری دانشجو، صدر اعظم آلمان در تماس تلفنی پیروزی «بنیامین نتانیاهو» رئیس حزب لیکود رژیم موقت صهیونیستی را تبریک گفت.

به نوشته روزنامه «یدیعوت آحارانوت» «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان روز پنجشنبه پیروزی بنیامین نتانیاهو در انتخابات هفته گذشته را تبریک گفت.

این کزارش حاکیست، این دو به مدت ۳۰ دقیقه صحبت کردند و نتانیاهو بر نقش مهم آلمان در مذاکرات احتمالی صلح آینده با کشور‌های عربی گفت‌وکرد. نتانیاهو در ادامه مدعی هدید برنامه هسته‌ای ایران برای (رژیم) اسرائیل و جهان شد.

به نوشته این منبع خبری، دو طرف همچنین بر تقویت روابط دوجانبه و اقتصادی توافق کردند.

با بازگشت نتانیاهو به قدرت در رژیم صهیونیستی انتظار می‌رود که در سایه تشدید بحران‌های داخلی این رژیم و تندروی‌های داخلی و خارجی او فروپاشی خانه عنکبوت شتاب گیرد.

رئیس جمهور فرانسه نیز روز یکشنبه پیروزی بنیامین نتانیاهو در انتخابات کنست رژیم موقت صهیونیستی را تبریک گفت و او را به پاریس دعوت کرد.

ائتلاف به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی اکثریت کرسی‌ها را در پارلمان این رژیم که ۱۲۰ کرسی دارد از آن خود کرده است. نتایج انتخابات رژیم صهیونیستی که پنجشنبه گذشته اعلام شد نشان داد نتانیاهو و متحدان راست‌گرای افراطی او ۶۴ کرسی را در کنست تصاحب کردند. حزب لیکود به ریاست نتانیاهو ۳۲ کرسی به دست آورد.

نتایج این انتخابات به معنای آن است که نتانیاهو علی‌رغم تحت پیگرد بودن در چند پرونده فساد بایستی بنا به درخواست رئیس رژیم صهیونیستی کابینه تشکیل دهد.

انتخابات در فلسطین اشغالی در سال‌های گذشته به امری متداول تبدیل شده، اما تمامی این انتخابات‌ها به یک نتیجه یکسان ختم شده‌اند. ناتوانی در تشکیل کابینه‌های با ثبات و سقوط نهایی آن‌ها. این بی ثباتی‌ها تا حد زیادی ناشی از عدم حمایت متحدان ذاتی نتانیاهو از او پس از تشکیل چند پرونده فساد علیه او بود.
https://jahannews.com/vdcfjcdc0w6dyta.igiw.html
jahannews.com/vdcfjcdc0w6dyta.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دادار
Iran, Islamic Republic of
...