کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ایجاد ۶۷۰ هزار شغل جدید در ۷ ماه

21 آبان 1401 ساعت 0:01

وزیرکار با اشاره به آخرین آمار ایجاد اشتغال در هفت ماه سال جاری گفت: منابع برداشتی از صندوق توسعه ملی صرف طرح‌های عمرانی و اشتغال می‌شود.بر اساس آخرین آمار در هفت ماه نخست امسال ۶۷۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، در چند روز اخیر سیدمسعود میرکاظمی؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه علنی  سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش مشترک کمیسیون های برنامه و بودجه و محاسبات و ویژه جهش رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل چهل و چهارم(44) قانون اساسی مبنی بر نحوه عملکرد دستگاه‌های مسئول در خصوص بند(الف) تبصره (18) قانون بودجه سال 1400و 1401کل کشور  گفت: امسال تنها سالی است که 40درصد از درآمدهای نفتی به حساب صندوق توسعه ملی واریز می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: خدمت رهبری نامه‌ای از طرف رئیس جمهوری داده شده است و از ایشان اجازه خواسته‌ایم که اجازه دهند از 20درصد این درآمدها در دو موضوع تملک و اشتغال استفاده کنیم که ایشان نیز با برداشت 10درصد موافقت فرمودند.

بعد از آن نیز مجلس نسبت به آمارپرداخت ها و اعتبارات تولیدو اشتغال کشور تشکیک کرد که سید صولت مرتضوی, وزیرکار در این باره توضیح داد و گفت:اختلاف بین پیشنهادهای دولت و مصوبات مجلس است و امیدواریم با تلاشی که انجام می شود، مشکلات رفع شود.بر اساس آخرین آمار در هفت ماه نخست امسال 670هزار فرصت شغلی ایجاد شده است و اولویت نخست ماه این وزارتخانه پرداخت حقوق و معوقات جامعه هدف است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اجازه رهبر معظم انقلاب برای برداشت 10درصدی از صندوق توسعه ملی گفت: این منابع صرف اجرای طرح‌های عمرانی و ایجاد اشتغال در کشور خواهد شد.

مرتضوی ادامه داد: از سوی دیگر دولت در رابطه با افزایش قیمت برخی کالاها، به شدت مخالفت کرد و این افزایش‌ها انجام نشد؛ از این رو همه تلاش ما این است که منابع مربوط به تولید و اشتغال را تأمین کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: اولویت همه دولت‌ها، پرداخت حقوق و یارانه‌ها و نیازهای عمومی کشور است.

وی با اشاره به استجازه دولت از رهبر‌ معظم‌ انقلاب برای برداشت از صندوق توسعه ملی اظهار داشت: این 10درصد برداشتی که رئیس سازمان برنامه و بودجه به آن اشاره داشت، بخشی برای طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای یا همان طرح‌های عمرانی و بخشی نیز برای اشتغال در نظر گرفته می‌شود.


کد مطلب: 818540

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/818540/ایجاد-۶۷۰-هزار-شغل-جدید-۷-ماه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com