جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

انهدام باند کشوری کلاهبرداری اسکیمری

چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب: 818422
اعضای باند کلاهبرداری اسکیمری که در سراسر کشور بیش از ۱۳ هزار عدد کارت بانکی را کپی برداری کرده بودند، در استان‌های البرز و هرمزگان دستگیر شدند.
انهدام باند کشوری کلاهبرداری اسکیمری
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی البرز گفت: در پی ارجاع چندین پرونده برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان به پلیس فتای استان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار اداره مبارزه با جرائم سایبری این پلیس قرار گرفت.
 
او افزود: بررسی‌های اولیه ماموران حاکی از این بود که برداشت‌ها به گونه‌ای صورت گرفته که کارت بانکی شهروندان در اختیار خود آن‌ها بوده که با توجه به اطلاعات به دست آمده، انجام برداشت اسکیمری از سوی کلاهبردارن برای ماموران محرز شد.
 
فرمانده انتظامی البرز می‌گوید: در ادامه با بررسی تراکنش‌های انجام شده از کارت بانک مالباختگان مشخص شد که همه آن‌ها در یک بازه زمانی مشخص از یک دکه مطبوعاتی در فردیس خریداری کرده اند.
 
او گفت: بلافاصله بررسی‌های اطلاعاتی و پلیسی برای شناسایی متهمان انجام و با بکارگیری اقدامات پیچیده فنی در یک بازه زمانی کوتاه ۳ کلاهبردار در این زمینه در استان‌های البرز و هرمزگان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند.
 
سردار محمدیان افزود: متهمان در تحقیقات تکمیلی به کپی برداری از ۱۳ هزار کارت و برداشت غیرمجاز از بخش قابل توجهی از کارت‌های بانکی شهروندان به ارزش حدودی ۲۰ میلیارد ریال اعتراف کردند.
 
فرمانده انتظامی البرز در پایان با بیان این که متهمان با تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند، به شهروندان توصیه کرد در هنگام خرید حتماً به وارد کردن رمز کارت بانکی از سوی خود تاکید داشته باشند.
https://jahannews.com/vdcci4q4i2bqs08.ala2.html
jahannews.com/vdcci4q4i2bqs08.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *