سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

جلوگیری از عفونت دندان‌ روکش شده

پنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۳:۱۱
کد مطلب: 818371
یکی از بزرگترین مزایای روکش کردن دندان ها دوام آنها است که با مراقبت مناسب، روکش های شما می توانند سال ها دوام بیاورند. نکته کلیدی این است که بدانید چه اقداماتی برای جلوگیری از آسیب و عفونت دندان روکش شده انجام دهید.
جلوگیری از عفونت دندان‌ روکش شده
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسکانیوز، عفونت دندان روکش شده عمدتاً رخ می دهد زیرا روکش ها معمولاً از مواد کامپوزیتی تشکیل شده اند که مستعد ابتلا به عفونت و خوردگی هستند.

اگر روکش‌ها به‌درستی در دهان قرار نگیرند یا در حین عمل خونریزی رخ دهد، احتمال عفونت روکش بیشتر است.

در برخی موارد، زمانی که روکش دندان بد ساخته شده باشد (ساخت ضعیف) عفونت نیز رخ می دهد.
سپس عفونت به دندان‌ها سرایت می‌کند، زیرا کل مواد از نظر فیزیکی به دندان‌ها متصل می‌شوند. به همین دلیل است که حذف عفونت از روکش های دندانی قبل از گسترش آن به نواحی مجاور و عفونت بافت های لثه اطراف روکش بسیار حیاتی است.

در این مطلب در مورد عفونت دندان صحبت می کنیم، یک مسئله اصلی که در میان تعداد قابل توجهی از افراد پس از انجام روکش دندان ایجاد می شود.

روکش دندان چیست؟

روکش های دندانی مواد لایه نازکی هستند که برای پوشش خارجی ترین لایه دندان شما استفاده می شوند ، بسته به نوع ماده ای که یک روکش ساخته شده است، به عنوان روکش های چینی ، ونیرهای کامپوزیت، روکش های زیرکونیا و غیره طبقه بندی می شود. آنها معمولاً برای اهداف بی شماری مانند پوشاندن لکه های موجود در دندان ها، پنهان کردن شکاف های موجود در دندان ها و ترمیم ظاهر دندان ها پس از تصادف استفاده می شوند.

دلایل عفونت زیر روکش دندان

دلایل مختلفی وجود دارد که زیر روکش سرامیکی شما عفونت دارد. یکی از آنها این است که روکش به دندان شما نمی خورد. اگر یک فضای باز در زیر آن وجود داشته باشد، ممکن باعث نشت مواد باشد، به این معنی که باکتری ها در میان روکش چینی و دندان نفوذ می کنند. نشت میکروب در نهایت باعث ایجاد پوسیدگی و حساسیت و احتمالاً عفونت عصب دندان شما می شود. اگر این مورد برای شما اتفاق افتاد، باید فوراً به یک دندانپزشک برای تعویض روکش مراجعه کنید.

همچنین ممکن است هنگام چسباندن روکش سرامیکی لثه شما ملتهب شود. این به این معنی است که در حالی که دندانپزشک شما سعی می کند روکش را ببندد، لثه های شما خونریزی می کند. در نتیجه، مواد پیوند سفید با خون مخلوط شد و از این رو یک هاله رنگ تیره در زیر روکش چینی ظاهر می شود. اگر این مورد شماست، دندانپزشک شما ممکن است نیاز داشته باشد روکش دندان شما را دوباره انجام دهد. 

یک متخصص، پروتکل سخت چسباندن روکش ها به دندان را می داند، هرگونه انحراف از این پروتکل سخت می تواند مشکلاتی مانند پوسیدگی یا عفونت زیر روکش های شما ایجاد کند. متخصص می داند که چسباندن روکش ها یک تکنیک حساس است.

این به این معنی است که یک حرکت اشتباه می‌تواند به شدت بر نتیجه عمل تأثیر بگذارد، مانند بیرون آمدن روکش‌ها یا تغییر رنگ زیر روکش‌ها که می‌تواند باعث ایجاد حساسیت، پوسیدگی یا عفونت شود. در برخی موارد عدم رعایت بهداشت دهان و دندان می تواند عامل ایجاد پوسیدگی یا عفونت باشد!


چگونه می توان عفونت دندان زیر روکش را تشخیص داد؟

اگر روکش دندان به طور دقیق در دهان قرار نگیرد و در نتیجه لکه تیره زیر روکش ایجاد شود و اگر لکه را دیدید، ضروری است که در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید. شایع ترین علت این لکه به دلیل ریزنشت از روکش دندان و در نتیجه تکثیر باکتری ها در ناحیه آسیب دیده است. در این صورت، دندانپزشک شما ممکن است بیشتر بررسی کند و مراحل بعدی را به شما توضیح دهد.

راه دیگری که از طریق آن می توانید عفونت احتمالی را تشخیص دهید، زمانی است که لثه ها متورم شده و پس از روکش دندان غیر طبیعی به نظر می رسند.

اگر لثه های شما خونریزی می کند یا اگر هاله تیره قابل مشاهده ای در زیر روکش چینی خود مشاهده می کنید، وقت آن است که درباره مراحل بعدی با یک متخصص مشورت کنید.

در برخی موارد، ممکن است با مشکلاتی مانند ساییدن یا فشردن هم مواجه شوید، در این صورت باید به دندانپزشک مراجعه کنید تا این مسائل را به طور مستقل و بدون تاثیر روی روکش‌های دندانی درمان کنید. اگر احساس می‌کنید مشکلی در روکش دندان شما وجود دارد، با خیال راحت به دندانپزشک آموزش دیده مراجعه کنید و پس از مشاوره تخصصی او در مورد مراحل بعدی تصمیم بگیرید.


چگونه از روکش در برابر عفونت محافظت کنیم؟

مطمئن باشید که دندانپزشک شما مواردی مانند مسواک زدن صحیح دندان های خود را هنگام گذاشتن روکش گفته است. یک روال بهداشتی موثر را حفظ کنید که شامل مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و شستن دهان با دهانشویه های ضد باکتری برای از بین بردن باکتری های موجود در دهان است.

بقایای مواد غذایی و سایر مواد موجود در زیر روکش های چینی را نمی توان با مسواک تمیز کرد. اگر به درستی برداشته نشوند، منجر به پوسیدگی دندان می شود. از این رو باید از سایر وسایل تمیز کردن دندان مانند نخ دندان استفاده کنید. نخ دندان به شما این امکان را می دهد که خطوط لثه را بدون تحریک روکش ها به طور موثر تمیز کنید.

بهتر است از مواد غذایی چسبنده مانند آدامس، تافی، کارامل و غیره برای محافظت از دندان نصب شده با روکش خودداری کنید. از بین بردن چنین ذرات غذایی روی سطوح روکش بسیار دشوار است. اگر آنها را جدا نکنند، بین دندان ها و حاشیه لثه سفت تر می شوند. منجر به تشکیل پلاک و جرم می شود.
https://jahannews.com/vdcfecdcyw6dyma.igiw.html
jahannews.com/vdcfecdcyw6dyma.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *