کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا تب بیش از ۵ روز خطرناک است

22 آبان 1401 ساعت 2:15

فوق تخصص گوارش و کبد کودکان گفت: در بیماری‌های ویروسی، تب بیش از پنج روز و سرفه‌های شدید همراه با خلط خونی و تنگس نفس و کاهش هوشیاری از علامت‌های هشدار است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مهر، امیر حسین حسینی، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را مهم‌ترین راه انتقال عفونت‌های ویروسی تنفسی از جمله آنفلوانزا دانست و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین راه پیشگیری از انتقال عفونت‌های ویروسی تنفسی رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله ماسک زدن، شستن دست‌ها و پرهیز از حضور در اجتماعات است.

وی با اشاره به اینکه ویروس آنفلوانزا از طریق قطرات ریز تنفسی منتقل می‌شود و بر روی سطوح تا ۲۴ ساعت و دستمال و پارچه هشت تا ۱۲ ساعت زنده می‌ماند، شستشوی سطوح با الکل ۷۰ درصد خصوصاً در بیمارستان‌ها و اماکن عمومی را راه‌حل مؤثری برای کاهش موارد ابتلاء عنوان کرد.

پرهیز از دست دادن، تماس مستقیم، رعایت فاصله و عدم شرکت در اجتماعات و قرنطینه مبتلایان در بازه زمانی حداقل سه تا پنج روزه از مهم‌ترین مواردی بود که حسینی به آن اشاره و تاکید کرد: ویروس آنفلوانزا از یک روز قبل از بروز نشانه‌های اصلی بیماری و تا هفت روز بعد از ابتلاء امکان سرایت دارد.


کد مطلب: 818264

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/818264/چرا-تب-بیش-۵-روز-خطرناک

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com