کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فواد ایزدی در دانشگاه علم و صنعت:

صهیونیست‌ها می‌خواهند پایان اسرائیل عقب بیفتد

16 آبان 1401 ساعت 14:17

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: اسرائیلی‌ها تصورشان این است که اگر ایران در سبک فعلی خودش باقی بماند می‌تواند روند نابودی اسرائیل را سرعت ببخشد؛ پس پایان اسرائیل جدی است و امروز می‌خواهند این روند را عقب بیندازند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، فواد ایزدی، کارشناس مسائل بین الملل در مراسم گرامیداشت تسخیر لانه جاسوسی که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، گفت: زمانی که آمریکا خاصیت آمریکا بودن خود را از دست بدهد و بفهمد که دیگر ابرقدرت نیست مشکل حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه افول آمریکا شروع شده است، ولی با فروپاشی فرق دارد و من تجزیه آمریکا را قبول ندارم، تصریح کرد. امروز نوبت افول آمریکاست که شروع شده و روند آن هم کند نیست.

ایزدی اضافه کرد: آمریکا به چیزی شبیه برزیل تبدیل خواهد شد که حرفش در دنیا تعیین‌کننده نیست.

وی افزود: یکی از دلایل تنفر آمریکا از سردار سلیمانی برای این بود که حاج قاسم نگذاشت سیاست‌های آمریکا در منطقه به نتیجه برسد و امروز دنیا در حال چند قطبی شدن است.

کارشناس مسائل بین الملل گفت: ایران، چین و روسیه سه کشوری هستند که روند افول آمریکا را تسریع کرده‌اند.

 
دانلود فیلم

ایزدی با بیان اینکه در پایان، موفقیت با ایران، چین و روسیه خواهد بود نه آمریکا اظهار کرد: اگر آمریکا افول کند ما باز هم نیاز به ایران قوی خواهیم داشت.

وی افزود: روابط و تجارت با چین و روسیه مغایر با شعار «نه شرقی، نه غربی» نیست. «نه شرقی، نه غربی» یعنی نه به سلطه شرق و غرب.

ایزدی اظهار کرد: یک داستان دموگرافیک در بین یهودیان وجود دارد و بر این اساس اتفاقی که دارد می‌افتد این است که تولید مثل در جمعیت ارتدکس یهودی بیشتر از سکولار‌هاست و این به تدریج اکثریت جمعیت یهودی را به سمت ارتدکس‌ها می‌برد و اینگونه مدیریت شهرداری‌ها به دست شهرداری می‌افتد و این روند شروع شده است.

دانلود فیلم
 
وی افزود: سکولار‌ها نمی‌توانند ذیل ارتدکس‌های یهودی زندگی کنند، چون کار‌های عجیب و غریبی انجام می‌دهند به همین دلیل مهاجرت معکوس در سرزمین‌های اشغالی شروع شده و این در حالی است که جمعیت فلسطینی‌ها نیز در حال افزایش است. با این اوصاف به نظر بنده با روند‌هایی که می‌بینیم پیش بینی نابودی ۲۵ ساله اسرائیل زودتر اتفاق می‌افتد.

ایزدی بیان کرد: در انتخابات کنست اسرائیل حزب سکولار یا کارگر ۱۲۰ کرسی دارد، اما در انتخابات اخیر این حزب توانست فقط ۵ کرسی را به دست بیاورد و این هم نشانه دیگری از اوضاع نامناسب سکولار‌ها و تغییر دموگرافی در سرزمین‌های اشغالی است و با این روند اصلا لازم نیست که ما بخواهیم با اسرائیل وارد جنگ شویم، چون اسرائیلی‌ها خودشان از درون تهی می‌شوند.

وی افزود: اینکه اسرائیلی‌ها نسبت به ایران این همه حساس هستند، دلیلش این است که اوضاع خودشان خوب نیست؛ از این رو تصورشان این است که اگر ایران در سبک فعلی فعلی خودش باقی بماند می‌تواند روند نابودی اسرائیل را سرعت ببخشد؛ پس پایان اسرائیل جدی است و امروز می‌خواهند این روند را عقب بیندازند و این نیز می‌طلبد که کشوری مانند ایران نباشد که بخواهد به فلسطینی‌ها کمک کند.
 
وی تصریح کرد: ما در اتحادیه اروپا با اسپانیا و پرتغال بهتر کار می کنیم چون این کشورها حالت ابرقدرتی خود را از دست داده اند و به کشورهای معمولی و غیر استکباری تبدیل شده اند. با این اوصاف آمریکا هم دارد به این سمت می‌رود و شما دانشجویان این را خواهید دید و افول آمریکا به سن شما می‌رسد.


کد مطلب: 818191

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/818191/صهیونیست-ها-می-خواهند-پایان-اسرائیل-عقب-بیفتد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com