پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

دلیل سریعتر دویدن در پاییز چیست؟

چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب: 817675
پاییز، فصل ژاکت‌های گرم، شکلات داغ، کدو تنبل و چیدن سیب با دوستان است اما فراتر از فراوانی خوراکی‌های خوشمزه، پاییز فرصت مناسبی را فراهم می‌کند تا در برنامه تمرین ورزشی خود تجدید نظر کنید و وارد فصل رویایی یک دونده شوید.
دلیل سریعتر دویدن در پاییز چیست؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، مایکل ملینیوتیس، مربی باشگاه ورزشی در ایالات‌متحده می‌گوید: از آنجایی که در پاییز سریع‌تر می‌دوید و هر پاییز، دوندگان می‌توانند به خوبی عملکرد بهتری را تجربه کنند این افزایش سرعت دویدن احتمالاً به دلیل تعدادی از عوامل مؤثر است.

در حالی که ژانویه (۱۱ دی تا ۱۱ بهمن) شروع سال جدید محسوب می‌شود ماه سپتامبر (۱۰ شهریور تا ۸ مهر) نیز شروع مورد جدیدی است؛ فصل بازگشت به مدرسه آغاز می‌شود و تیم‌های ورزشی خود را برای این فصل آماده می‌کنند.

وی اشاره کرد که ممکن است در برنامه شما جای بیشتری برای دویدن وجود داشته باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، پاییز زمان مناسبی برای استقرار (یا شروع) یک روال جدید دویدن است.

آب و هوا نیز ممکن است برای روحیه شما مفید باشد، زیرا بسیاری از مردم فصل پاییز را دوست دارند که این مورد به نوبه خود می‌تواند بر تمایل به ورزش تأثیر مثبت بگذارد.

کلی چیس، مربی ورزشی می‌گوید: داشتن روحیه خوب در حین تمرین باعث می‌شود سریع‌تر به اهداف خود برسید، زیرا در واقع می‌خواهید که تمرین را انجام دهید.

جدا از اینکه پاییز شروع فصل مدرسه و ورزش است، این فصل مملو از برنامه‌های دویدن سرگرم‌کننده نیز است.

جان گالوچی جونیور، مدیر مرکز فیزیوتراپی در ایالات‌متحده می‌گوید: «پاییز یکی از شلوغ‌ترین ماه‌ها برای ماراتن است و دوندگانی که برای شرکت در ماراتن پاییزی برنامه‌ریزی می‌کنند، پس از ماه‌های تابستان در اوج آمادگی جسمانی خواهند بود». با این گفته، احتمالاً متوجه خواهید شد که دویدن و تمرین شما در فصل تابستان مؤثر بوده است به خصوص اگر برای مسابقه تمرین کرده باشید به علاوه، مسابقات پاییزی به سادگی سرگرم‌کننده هستند.

با این حال، آماده شدن برای مسابقات تنها دلیلی نیست که احتمالاً در پاییز سریعتر بدوید؛ فرمول جادویی سرعت، سبک شدن در هنگام پاییز، شرایط آب و هوایی مناسب و کار سخت است.

شرایط آب و هوایی بهتر (گرما و رطوبت کمتر) ممکن است استرس کمتری به بدن وارد کند و احتمال کم آبی بدن را کاهش دهد.

وی در مورد کار سخت می‌گوید: دوندگان در تابستان سخت کار می‌کنند، اغلب برنامه‌های تمرینی را دنبال می‌کنند یا بیشتر از زمستان می‌دوند. اگر در این مدت یک رکورد شخصی جدید ثبت کردید، تعجب نکنید.

اگر از طرفداران پاییز هستید، مناظر رنگارنگ در انتظار شماست. از زرد‌های پر جنب و جوش گرفته تا قرمز‌های آتشین، پاییز مناطق اطراف را به پس‌زمینه‌ای زیبا تبدیل می‌کند.

دمای سردتر یکی دیگر از عواملی است که به دویدن سریعتر در پاییز کمک می‌کند؛ صبح‌های سرد و در عین حال آفتابی و شب‌های سرد، بهترین فرصت را ایجاد می‌کنند.

ملینیوتیس می‌گوید: در پاییز، دما و رطوبت نسبت به تابستان گرم کاهش می‌یابد. در تابستان گرم در همان سطح تلاش و ضربان قلب می‌دویم، اما در پاییز با همان میزان تلاش شاهد افزایش فوری سرعت هستیم. در پاییز سرعت به‌طور طبیعی افزایش می‌یابد.

در تحقیقی ذکر شده است که دمای هوا بدون در نظر گرفتن سطح، بیشترین تأثیر را بر عملکرد دوی ماراتن دارد. در طول این مطالعه، محققان ۶ ماراتن اروپایی و آمریکایی را در طول ۱۰ سال تجزیه و تحلیل کردند. آنان دریافتند که با افزایش دما، عملکرد کاهش می‌یابد و بالعکس، تأیید می‌کنند که دوندگان خنکی را دوست دارند.

دمای مطلوب برای دوندگان زن طی مسافت طولانی ۴۴ درجه فارنهایت است و این عدد می‌تواند به ۵۵ درجه فارنهایت نیز برسد. در اصل، هر چه بیشتر در حال دویدن باشید، می‌خواهید دمای هوا خنک‌تر باشد.
https://jahannews.com/vdcbzzbwsrhb80p.uiur.html
jahannews.com/vdcbzzbwsrhb80p.uiur.html
برچسب ها: پاییز ورزش سلامت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *