پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اوضاع تورم آلمان بدتر از همیشه

چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب: 817654
ارزیابی‌های اولیه حاکی از آن است که نرخ تورم در آلمان برای دومین ماه پیاپی در ماه اکتبر دو رقمی خواهد بود.
اوضاع تورم آلمان بدتر از همیشه
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، ارزیابی‌های اولیه از سوی دفتر آمار فدرال آلمان، دستاتیس، حاکی از آن است که نرخ تورم در آلمان در ماه اکتبر برای دومین ماه پیاپی دو رقمی بوده و به ۱۰.۴ درصد خواهد رسید.

آلمان بزرگ‌ترین اقتصاد اتحادیه اروپاست و در ماه سپتامبر بود که نرخ تورم این کشور دو رقمی شد. نرخ تورم در حوزه انرژی در آلمان در ماه اکتبر سال جاری نسبت به اکتبر سال گذشته ۴۳ درصد بوده است. قیمت مواد غذایی در این کشور هم بیشتر از نرخ متوسط رشد کرده و در این مدت بیش از ۲۰ درصد بالا رفته است.

قرار است آمارهای نهایی نسبت به افزایش قیمت‌ها و تورم در آلمان در روز ۱۱ نوامبر از سوی دستاتیس منتشر شود.

به طور کلی قیمت مصرف‌کننده بسیاری از کالاها در سراسر اتحادیه اروپا نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته به گونه‌ای که در ماه سپتامبر نرخ تورم کل اتحادیه اروپا به ۱۱ درصد رسیده است. دلیل رشد تورم در اتحادیه اروپا، بالا رفتن قیمت مواد غذایی و حامل‌های انرژی طی ماه‌های گذشته و به خاطر بحران پیش‌آمده ناشی از درگیری نظامی روسیه با اوکراین بوده است.
https://jahannews.com/vdciwyav5t1azq2.cbct.html
jahannews.com/vdciwyav5t1azq2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *