شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

رئیس جمهور لبنان استعفای دولت را پذیرفت

يکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب: 817300
میشل عون امروز در آخرین روز کاری خود به عنوان رئیس جمهور لبنان، استعفای دولت این کشور به نخست وزیری نجیب میقاتی را پذیرفت.
دولت لبنان استعفا کرد
به گزارش جهان نيوز، میشل عون در آخرین سخنرانی خود به عنوان رئیس جمهور گفت: حکمی را امضا کردم که به موجب آن دولت موقت مستعفی قلمداد می شود، امروز پایان دوره قبلی است ولی دوره دیگری از مبارزه قدرتمندانه آغاز می شود
وی افزود: لبنان به دست صنعت بانک داری غارت شده و این مسپله نیازمند تلاش برای ریشه کن کردن فساد است، حکم در لبنان امروز به حکم انتقام تبدیل شده و انتقام نه عدالت بلکه جنایت است.

عون با اشاره به توافق ترسیم مرزها گفت: توافق بر سر تعیین مرزهای دریایی به لبنان اجازه استخراج ثروت های ملی خود یعنی نفت و گاز را می دهد، ما منتظر واکنش ها به توافق تعیین مرزهای دریایی هستیم تا ببینیم که نظام حاکم چقدر در این امر جدی است.

براساس قانون اساسی لبنان دولت این کشور همزمان با پایان دوره رئیس جمهور استعفا می‌کند، تا مقدمات برای انتخاب نخست وزیر جدید و اعضای دولت فراهم شود. البته اختلافات سیاسی تاکنون حتی مانع انتخاب جانشین میشل عون شده و درباره دولت جدید نیز اختلافاتی وجود دارد.

گفتنی است؛ رئیس جمهور ۸۹ ساله لبنان امروز در حالی این پست را ترک می‌کند که هنوز جایگزینی برای وی از سوی پارلمان این کشور انتخاب نشده است.پارلمان لبنان تاکنون چهار جلسه برای انتخاب رئیس جمهور جدید تشکیل داده اما در اثر اختلافات داخلی هنوز هیچ گزینه‌ای نتوانسته اکثریت آرای لازم را بدست آورد.
https://jahannews.com/vdcgzu97zak9qw4.rpra.html
jahannews.com/vdcgzu97zak9qw4.rpra.html
مرجع : العالم
برچسب ها: استعفا دولت لبنان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *