جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

لهستان هم ادعای ارضی در باره اوکراین دارد!

سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۱۳
کد مطلب: 817279
لهستان الحاق بی سر و صدا بخش هایی از غرب اوکراین را با رضایت غرب آغاز کرده است.
لهستان هم ادعای ارضی در باره اوکراین دارد!
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، یک مقام محلی در لوهانسک واقع در شرق اوکراین گفته است که لهستان بی سر و صدا در حال الحاق بخش‌هایی از غرب اوکراین به قلمرو خود است.

این خبر را «رودیون میروشنیک»، مقام ارشد محلی جمهوری خلق لوهانسک اعلام کرد و گفت: لهستان پس از دستیابی به توافق با کشورهای غربی، در تلاش است تا بی سر و صدا بخش غربی اوکراین را ضمیمه خاک خود کند.

این مقام محلی نزدیک به روسیه همچنین افزود: «لهستان بی سر و صدا در تلاش است تا بخش غربی اوکراین را ضمیمه کند و بدون شک توافقی با غرب در این زمینه وجود دارد.» به گفته وی، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در این روند مشارکت دارد.

این مقام محلی منصوب روسیه در شرق اوکراین پیش از این نیز تاکید کرده بود که لهستان از قبل برنامه‌ها و توافق‌های محرمانه خاصی در مورد سرنوشت آینده بخش غربی اوکراین انجام داده است و در تلاش است تا در وضعیت کنونی بخش‌هایی از غرب اوکراین را تصاحب کند.

پیشتر در ماه آوریل نیز، «سرگئی ناریشکین»، رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه گفته بود که بر اساس گزارش‌های دریافتی، واشنگتن و ورشو در حال کار بر روی طرح‌هایی هستند که لهستان کنترل نظامی و سیاسی بر سرزمین‌های تاریخی خو در غرب اوکراین برقرار خواهد کرد.

تا کنون مقامات غربی و اوکراینی به خبر واکنشی نشان نداده اند و لهستان نیز در این مورد سکوت کرده است.

چند ماه پیش از این نیز برخی خبرگزاری‌ها گزارش داده بودند که لهستان تصمیم به ورود نظامی به داخل سرزمین اوکراین به بهانه بازپس گیری اراضی تاریخی لهستان در آنجا به ویژه در غرب اوکراین دارد.

دولت لهستان که مرز مشترک با اوکراین دارد، به دنبال آغاز جنگ مواضع تندی علیه روسیه اتخاذ کرده است.
https://jahannews.com/vdcbzzbw9rhb85p.uiur.html
jahannews.com/vdcbzzbw9rhb85p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
......
.