سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

نکات طلایی در مورد کارتن‌ها

شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب: 817171
در حال حاضر همه افراد برای بسته بندی کردن از کارتن استفاده می کنند. شکل و شمایل بسته بندی نسبت به گذشته عوض شده است و به آن صورت نیست که شما تنها با قرار داده وسایل در یک بسته معمولی بخواهید آن را جا به جا کنید.
به گزارش جهان نيوز، در حال حاضر همه افراد برای بسته بندی کردن از کارتن استفاده می کنند. شکل و شمایل بسته بندی نسبت به گذشته عوض شده است و به آن صورت نیست که شما تنها با قرار داده وسایل در یک بسته معمولی بخواهید آن را جا به جا کنید.

امروزه وسایل ها به جاهای مختلف ارسال می‌شوند و ممکن است یک محصول از یک شهر به شهر دیگر و از نقطه ای به نقطه دیگر برود. حتی ما در حال حاضر شاهد عواملی مانند اسباب کشی و بسته بندی کردن وسایل آن ها با جعبه ها و کارتن ها هستیم، پس نتیجه میگیریم امروزه بسته بندی کردن نسبت به گذشته به شدت تفاوت پیدا کرده است طوری که ما نیاز به انواع کارتن مختلف با کیفیت های متفاوت داریم تا بتواند از محصولات به درستی محافظت کند.

به صورت کلی می توانیم به شما بگویم که کارتن محصولی است که جنس آن از مقوا بوده و کاربرد اصلی اش برای بسته بندی کردن می باشد؛ در واقع کارتن از ترکیب ورق های کاغذی ساخته می شود که با توجه به نوع آن می تواند از مقاومت های مختلفی بهره مند باشد. امروزه شاهد انواع و اقسام کارتن ها هستیم که هر کدام از آن ها دارای یک ویژگی هستند. در ادامه این مطلب به شما پر استفاده ترین کارتن ها را به شما معرفی می‌کنیم اما پیش از آن بهتر است یک سری موارد دیگر را هم در مورد کارتن بدانید. 

کاربرد کارتن ها

کاربرد کارتن ها

کاربرد کارتن ها آن قدر گسترده است که شما در هر جایی که بروید می بینید که وسیله ‌ای با آن ها بسته بندی شده است، به عنوان مثال اگر شما به سراغ خرید لوازم خانگی بروید، محصولی که می خرید را با کارتن بسته بندی می کنند. علاوه بر این، بیشتر مواد غذایی هم داخل کارتن ها بسته بندی می گردد و اگر بخواهد اسباب کشی کنید حتما از کارتن های مختلف برای بسته بندی کردن وسایل خانه استفاده کرده، در واقع ما می خواهیم به شما بگویم امروزه آنقدر کارتن در زندگی افراد تاثیر دارند که اهمیت آن ها بر کسی پوشید نیست. شما می توانید در هر جنبه ای که نگاه بکنید کارتن ها را مشاهده کنید که محصولات گوناگونی داخل آن ها قرار گرفته اند. 

جنس کارتن از چیست؟

کارتن ها را معمولا از کاغذ تولید می‌کنند اما باید به شما در مورد جنس آن ها بگوییم که برای اینکه کیفیت کاغذ بالاتر برود می تواند از یکسری مواد هم استفاده کند و انواع مختلف کاغذ بهره بگیرند به همین دلیل است که ما امروزه شاهد انواع و اقسام کارتن ها در بازار هستیم و حتی کارتن های چندلایه اعم از دولایه، سه لایه و پنج لایه رو هم داریم که کیفیت و مقاومت آن ها با همدیگر متفاوت است اما به صورت کلی جنس اولیه کارتن ها از کاغذ می باشد. 

ویژگی ها و برتری های کارتن در بسته بندی

نه تنها کارتن بلکه هر محصول دیگری که امروزه مورد استفاده افراد قرار می گیرد، دارای یک سری ویژگی ها و برتری ها می باشد که باعث می‌ شود تا افراد زیادی بخواهند از آن ها استفاده کنند. ما می‌توانیم بگوییم که کارتن ها ویژگی ها و محبوبیت های خیلی زیادی دارد که هر کدام از آن ها سبب شده است تا بتوانید در جنبه های مختلف از آن ها بهره بگیریم، به عنوان مثال کارتن ها را می توان مجدد بازیافت کرد و به چرخه تولید برگرداند، قیمت آن ها مناسب بوده و دسترسی ساده و راحتی دارند و همین طور با محیط زیست سازگاری داشته و حمل و نقل شان خیلی راحت است. در واقع هر جمعی که ما بخواهیم نگاه کنیم کارتن ها یک سری ویژگی و مزایایی داشته و به کار ما می آیند.

کارتن لمینتی 

کارتن لمینتی 

یکی از مهم ترین مدل های کارتن، کارتن لمینتی می باشد که امروزه در صنعت بسته بندی استفاده فراوانی از آن می شود. کارتن لمینتی در جنبه‌ های مختلفی به کار رفته و شما می توانید از آن ها به نحو احسن بهره بگیرید؛ در واقع یکی از محصولاتی که طرفداران زیادی در دنیای کارتن سازی دارد. همین مدل کارتن می باشد چرا که قابلیت چاپ خیلی خوبی دارد و همینطور کیفیت و ماندگاری آن زیاد است. در این مدل کارتن شما می توانید نام برند تجاری و مواردی که نیاز دارید را روی بسته بندی و چاپ کنید البته در کنار آن دارای مقاومت و همینطور به شکل ظاهری مناسب هم می باشد که می توان از آن بهره گرفت. 

کارتن دایکاتی

یکی دیگر از کارتن ها که می خواهیم به شما معرفی کنیم کارتن دایکاتی می باشد که دارای ابعاد و اندازه مشخصی نیست و معمولاً شکل عادی نداشته و با استفاده از دستگاهی به همین نام ساخته می‌شود، در واقع خود کلمه دایکات به معنای برش و غالب است که در حقیقت عملیاتی می باشد که در آن با توجه به ابعاد ای که داده میشود یک شکل خاصی برای این محصول ایجاد می گردد. کارتن های دایکاتی امروزه یکی از پر استفاده ترین کارتن ها می باشند که در بسته بندی های گوناگون از آن ها استفاده می شود.

یکی از مزایایی که این کارتن برای افراد دارد این است که در طراحی و ابعاد آن محدودیت وجود نداشته و دست افراد برای طراحی آن ها باز می باشد و همینطور هر طرحی که شما بخواهید با توجه به محصولات تان تولید کنید می توانید برای آن در نظر داشته باشید.
 
کارتن سه لایه

کارتن سه لایه 
یکی از پر استفاده ترین کارتن ها در بسته بندی کالا ها، کارتن سه لایه می باشد، چرا که مقاومت و ضخامت نسبتا بالایی دارد. البته ما امروزه در بازار شاهد کارتن های دو، پنج و هفت لایه هم هستیم که از کاربردهای مختلفی بهره مند هستند. کارتن های سه لایه برای بسته بندی کردن طیف زیادی از محصولات کاربرد دارند. این کارتن از یک لایه فلوت و دو لاینر ساخته شده است که لایه فلوت آن از ضخامت بیشترس برخوردار می باشد که با لایه های دیگر یکی در میان به کار رفته اند. قیمت این کارتن نسبت به کارتن های 5 لایه کم تر بوده اما کارایی و کاربرد بیشتری دارند.
https://jahannews.com/vdccmmq4s2bqss8.ala2.html
jahannews.com/vdccmmq4s2bqss8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *