جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

حرمت بیت‌المال از نگاه محمد کاسبی

پنجشنبه ۵ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب: 816950
محمد کاسبی از شکل گیری ساختار سینمایی حوزه هنری و دلایل ماندگاری این ارگان که عشق افراد حاضر در آن به انقلاب اسلامی است، گفت.
حرمت بیت‌المال از نگاه محمد کاسبی
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، با وقوع انقلاب اسلامی، سینمای ایران که پیش از آن به سینمای فیلم فارسی معروف و به‌کل تعطیل‌شده بود، با دورهم جمع شدن گروهی از هنرمندان دغدغه‌مند و شکل‌گیری حوزه هنری هویت تازه‌ای پیدا کرد و جریان سینمای انقلاب به راه افتاد.

محمد کاسبی؛ هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون و تئاتر است که فعالیت خود را از اواخر دهه 50 آغاز و در آثار متعددی به‌عنوان بازیگر نقش‌آفرینی کرده است. او همچنین از هسته‌های اصلی حوزه هنری و از نسل اول فیلم‌سازان و هنرمندان این نهاد است که برای شکل‌گیری زیربنای حوزه هنری انقلاب اسلامی و حفظ فعالیت هنری آن قدم‌های مؤثری برداشته است.

کاسبی به دلیل بیماری قلبی مدتی است در بستر بیماری است و در دومین شب سینمایی سوره که 29 مهرماه و به همت سازمان سینمایی سوره حوزه هنری برگزار شد، از او به‌پاس زحماتش در سال‌های فعالیتش تجلیل به عمل آمد.

محمد کاسبی که به دلیل شرایط جسمی در مراسم شب سینمایی سوره حضور نداشت، در گفتگوی ویدیویی به بیان صحبت‌هایی درباره شکل‌گیری حوزه هنری و فعالیتش در این سازمان پرداخت که در ادامه می‌خوانید.
 
 
همه ما هم بچه‌های جنوب شهر و خیابان جمهوری اسلامی به پایین بودیم و وجه اشتراک همه ما عشق به انقلاب بود.
محمد کاسبی در ابتدای این گفتگو بیان داشت: حوزه هنری سازمان تبلیغات، ابتدا به نام حوزه اندیشه و هنر اسلامی با تلاش‌های زیاد آقای فرج‌الله سلحشور و رابط میان او و حضرت امام (ره) که آیت‌الله امامی کاشانی بودند، راه‌اندازی شد. در بخش فیلم‌سازی این سازمان، من، محسن مخملباف، مجید مجیدی، جمال شورجه، جواد شمقدری حضور داشتیم که اسم این گروه را سپاه پاسداران هنر و فرهنگ انقلاب اسلامی نام‌گذاری کرده بودیم؛ همه ما هم بچه‌های جنوب شهر و خیابان جمهوری اسلامی به پایین بودیم و وجه اشتراک همه ما عشق به انقلاب بود.

 وی در ادامه افزود: در آن زمان فیلم‌سازانی که خارج گروه ما بودند، آرزو می‌کردند که بتوانند با حوزه همکاری کنند که بیکار نمانند.

*حرمت بیت‌المال
حواستان باشد که بیت‌المال به حرمت اسم حضرت زهرا (س) و علی ابن ابی‌طالب (ع) در اختیار ما قرار می‌گیرد و از آن درست استفاده کنیم.
کاسبی موفقیت حوزه هنری و ماندگاری آن در تمام ابعاد هنری در ایران را عشق به انقلاب اسلامی دانست و افزود: من در زمان فعالیتم در حوزه هنری، چندین بار در جمع‌هایمان به بچه‌ها گفتم که به اسم و برکت نام حضرت زهرا (س) و علی ابن ابی‌طالب (ع) است که به ما بودجه می‌دهند؛ چون این انقلاب به این دو بزرگوار که بنیان‌گذار مذهب شیعه هستند بسیار مدیون است؛ حواستان باشد که بیت‌المال به حرمت اسم این دو بزرگوار در اختیار ما قرار می‌گیرد و از آن درست استفاده کنیم.
 
حوزه هنری افرادی را می‌خواهد که عاشق انقلاب باشند.
این هنرمند پیشکسوت خطاب به فیلم‌سازانی که در دوره‌های جدید حوزه هنری با این ارگان همکاری می‌کنند، اظهار داشت: ای جوانانی که برای به دست آوردن دل حوزه هنری اولین فیلم خود را با این ارگان و با موضوع جنگی ساخته و فیلم‌های بعدی خود را در کشورهای دیگر و با مضمون‌هایی می‌سازید که قابل پخش در ایران نیست و حوزه هنری نمی‌تواند از آن دفاعی کند، شما پودر می‌شوید! چون شما پول بیت‌المال را در جهت فیلم‌سازی درراه انقلاب دریافت کردید و از آن در جهت‌های دیگر استفاده کردید. حوزه هنری افرادی را می‌خواهد که عاشق انقلاب باشند.

او در پایان این گفتگوی ویدیویی اظهار داشت: امیدوارم به قول مقام معظم رهبری، خدا به همه شما بصیرت بدهد؛ بصیرت یعنی شناخت و آگاهی و کسی که این دو را داشته باشد منحرف نمی‌شود.
https://jahannews.com/vdcgn397zak9qy4.rpra.html
jahannews.com/vdcgn397zak9qy4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *