جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۷

اعتراف روزنامه اصلاح طلب به نقش اسرائیل در اغتشاشات

سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب: 816614
روزنامه متهم به نقش‌آفرینی و همکاری با بانیان آشوب اذعان کرد: دستور آمریکایی، صهیونیستی و سعودی پشت صحنه این ماجرا بوده است.
اعتراف روزنامه اصلاح طلب درباره اغتشاشات
به گزارش جهان نيوز به نقل از کیهان، روزنامه شرق در سرمقاله خود نوشت: اینکه یک حرکت جهانی از طریق رسانه‌های سعودی- اسرائیلی با صحنه‌گردانی به‌اصطلاح «مجاهدین و بازی دادن «سلبریتی‌های» بین‌المللی و تحت فشار قرار دادن «سلبریتی‌های» داخلی، پشت سر یک حرکت اجتماعی قرار گیرد، خود نقض غرض است و چشم‌اندازی از آزادی و توسعه سیاسی در آن نیست. متاسفانه شماری از ایرانیان خارج از کشور گرفتار این جماعت‌اند که هیچ بو و بهره‌ای از «فرهنگ آزادی‌طلبی» نبرده‌اند. نمی‌توانیم به این بی‌توجه باشیم که قدرت‌های خارجی و به‌طور مشخص آمریکا و اسرائیل و عربستان سودای تجزیه ایران را دارند و به اقرار مقامات گوناگون نظامی و سیاسی‌شان، ایران را در فهرست کشورهایی مانند عراق، سوریه، لیبی، سودان، سومالی و لبنان برای تخریب قرار داده‌اند.
 
این روزنامه همچنین با اشاره به شعار چندماه قبل برخی جریان‌های برانداز (اصلاح‌طلب، اصولگرا- دیگه تمام ماجرا) می‌نویسد: از منظر توسعه سیاسی شاید یکی از خسارت‌بارترین شعارهای صد سال اخیر همین شعار «اصلاح‌طلب، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا» بود. چرا تمومه ماجرا؟ کدام جریان سیاسی را در تاریخ ایران سراغ دارید که بدنه اجتماعی‌ای همچون این دو جریان داشته باشد؟ اینها سرمایه‌های سیاسی صد سال اخیر کشورند و هنوز هم از ظرفیت اجتماعی شایسته‌ای برخوردارند. حذف اینان راه را برای تخلیه سرمایه سیاسی، گسترش ناامیدی و آشوب اجتماعی هموار کرده است.
 
شرق همچنین تصریح کرده است: «سیاست آزادی» به همان میزان که باید از سـوی پدران نظام‌های سیاسی معماری شـود و از سـوی حکومت‌ها تدبیر و «عرضه!» شـود و زمینه اعتراض مدنی فراهم شود، به همان میزان باید در میان مردم به صورتی فرهنگی مطالبه شـود، البته که مردم حـق دارند عصبانی باشند؛ امـا آزادی با فحاشی و کینه‌توزی و خشونت به دست نمی‌آید. آزادی یک فرایند تمدنی است؛ فرایندی از اندیشه‌ورزی و اعتراض اجتماعی و مطالبه مدنی و بیش از هر چیز یک امر اخلاقی و انسانی است. «تئوریسین‌های» سازمان‌های پلیسی بین‌المللی که در بخش‌های ضدشورش فعال هستند، ظاهرا خود توصیه به ترویج و تهییج خشونت توسط نیروهای پلیس در جریان جنبش‌های مدنی می‌کنند تا حرکت‌های طبیعی اجتماعی را به خشونت بکشانند و زمینه برای انحراف و سرکوب فراهم شود. چون در جریان شـورش‌های کور و خشن، «تقاضای آزادی» امکان پذیر نیست . اگر کسی آزادی می خواهد تنها راه آن پرهیز از خشونت و کینه‌توزی است در غیر این صـورت قدرت تنهـا در بین افرادی دست به دست می‌شود که اعتقادی به آزادی ندارند.
 
انتشار این سرمقاله در روزنامه شرق در حالی است که این روزنامه غربگرا، در هفته‌های اول وقوع اغتشاشات، سعی در تحریک و تهییج داشت و حتی برخی همکاران آن در کنار شماری دیگر از نشریات زنجیره‌ای، برای رسانه‌های بدنام بیگانه، مانند سعودی اینترنشنال، بی‌بی‌سی، صدای آمریکا و رادیوفردا، سوژه و خوراک عملیات روانی تدارک می‌کردند.
 
شرق توضیح نمی‌دهد که اگر دست آمریکا و اسرائیل و رژیم سعودی پشت پرده اغتشاشات اخیر پیداست،‌ چرا در سناریوی دشمنان ملت ایران و گروهک‌های ویرانی‌طلب نقش‌آفرینی کرده است.
https://jahannews.com/vdcdf90joyt0f96.2a2y.html
jahannews.com/vdcdf90joyt0f96.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حالا که متوجه شدن از اونور آبی گرم نمیشه اومدن این ور . اصلاح طلبان برای خود رنگین کمانی هستند .
Iran, Islamic Republic of
وکثیف ترشان پیدا نمیشود اصلاح طلبان را میگویم
United Kingdom
تمام این دوقطبی، فضای رادیکالی، بی قانونی، بی اعتمادی، از سال 88 و دروغ تقلب شروع شد و کارگردان آن اصلاح طلبان و کارگزاران بودن.
Iran, Islamic Republic of
از 98 شروع شد
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم از 96 بود
Iran, Islamic Republic of
دو قطبی سازی بعد از رحلت حضرت امام شکل گرفت. عده ای خود را حق مطلق و غیر خودی را کفر مطلق لقب دادند
Iran, Islamic Republic of
بنا به فرموده علی علیه السلام اول باید حق و معیارهای حقانیت را شناخت بعد درمورد حقانیت مدعیان بحث نمود.