چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

۱۵ سال حبس شهروند سعودی برای یک لایک

يکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب: 816357
رسانه های عربستان در حالی که نسخه آزادی و شورش برای ایرانیان می‌پیچند، در برابر استبداد آل سعود سکوت می‌کنند.
۱۵ سال حبس شهروند سعودی برای یک لایک
به گزارش جهان نيوز به نقل روزنامه صبح نو، عربستان سعودی یک پزشک زن تونسی را به علت لایک کردن و بازنشر یک توئیت مقاومت لبنان، به ۱۵ سال حبس محکوم کرد. پس از آنکه دستگاه قضایی سعودی، یک پزشک زن تونسی را به اهانت به نظام حاکم متهم کرد، این مساله انسانی به دغدغه‌ای برای افکار عمومی تونس تبدیل شده است. دستگاه قضایی سعودی، این پزشک زن تونسی را به علت لایک کردن یک ویدئوی مربوط به مقاومت لبنان، به ۱۵ سال حبس محکوم کرد.
 
ماجرای مهدیه المرزوقی با توجه گسترده رسانه‌های تونسی همراه شد و این ماجرا در صدر پایگاه‌های خبری قرار گرفته است. خانواده قربانی، سکوت را شکست تا ظلمی را که بر دخترشان روا داشته‌اند، آشکار کند و خواستار کمک شود.

نضال المرزوقی برادر مهدیه المرزوقی: خواهرم را برای یک توئیت، بازداشت و به ۱۵ سال حبس محکوم کرده‌اند. این ظلم است. خواهرم ۵۱ سال سن دارد. به زبان دیگر، خواهرم را دیگر نخواهم دید. به گفته ناظران، صدور حکم ۱۵ سال حبس برای بازنشر کردن یک ویدئو در تمجید مقاومت لبنان، مجازات و بازخواست برای هیچ چیز است. به نظر می‌رسد، رژیم سعودی، افراد را بر اساس نیت‌هایشان بازخواست می‌کند تا هر نوع نشانه‌ای از مقاومت را از بین ببرد.

احمد الکحلاوی رئیس جمعیت مقاومت از مقاومت و مخالفت با عادی سازی و صهیونیست سازی: ما خواهان آزادی و گرامیداشت این زن در عربستان و در اینجا هستیم. زیرا این زن، نشانه کرامت، آزادی و عزت ملی ماست.

فقط به علت بازنشر یک ویدئوی در تحسین مقاومت لبنان، یک شهروند تونسی با ادعای اهانت به نظام حاکم در عربستان سعودی محاکمه و اشد مجازات برای او در نظر گرفته می‌شود. پرونده‌ای که فرامرزی شده است و موضع گیری در برابر آن، بین کسانی که از آزادی حمایت می‌کنند با کسانی که به استبداد و زورگویی رضایت می‌دهد، تمایز ایجاد می‌کند.

این رفتار عربستان در قبال شهروندانش در حالی است که این روزها رسانه‌های سعودی آتش بیار اغتشاشات در ایران شده‌اند تاجائیکه فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به شیطنت‌های رسانه‌ های وابسته به رژیم سعودی، به این رژیم هشدار داد و گفت: "مراقب رفتارتان باشید و رسانه‌هایتان را کنترل کنید."

با وجود آنکه نقش رژیم سعودی به همراه آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در تولید محتوای فارسی برای تحریک قومیت ها و تجزیه طلبی در ایران از سال ها پیش آشکار بوده است اما در هفته های اخیر و همزمان با تلاش رسانه های فارسی زبان مستقر در لندن همانند بی بی سی فارسی و یا ایران اینترنشنال که با دلارهای رژیم سعودی فعالیت می کند نقش این رژیم در ناآرامی و اغتشاشات اخیر ایران بیشتر نمایان شده است.

البته در کنار اینرنشنال ، دو رسانه سعودی العربیه  و الحدث نیز در موضوع اغتشاشات ایران گوی سبقت را از برادر کوچکترشان یعنی "اینترنشنال  ربوده و تاجائی پیش رفتند که در ماجرای دانشگاه صنعتی شریف به نقل از منابعی ایرانی که نامی از آن ها نمی برند مدعی شدند «در دانشگاه شریف به سوی دانشجویان تیراندازی با تیرجنگی صورت گرفته است! در ادامه این سناریوی تبلیغاتی نخ نما مدعی شدند درمقابل دانشگاه شریف برروی مردم تیر جنگی شلیک شده است!! و بالاخره ادعای مشارکت اقلیت‌های دینی و همچنین عراقی های مقیم ایران را در آنچه تظاهرات می خوانند مطرح کردند.»

وزرات اطلاعات ایران نیز اخیرا با صدور بیانیه‌ای درباره پشت پرده حوادث خشونت‌ بار چند هفته گذشته در استان‌های مختلف کشور، به نقش سرویس‌های جاسوسی غربی - عبری - عربی در این آشوب‌ها اشاره کرد که در میان آنها نام «مرکز اعتدال» عربستان نیز دیده می‌شود. 

رژیم سعودی در می 2017 با تاسیس «مرکز اعتدال» در حضور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا در ریاض، گامی مهم در جهت راهبرد جدید خود در حوزه جنگ نرم با محوریت شبکه‌های اجتماعی برداشت و پس از آن در ایام انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال 1396، شبکه تلویزیونی «ایران اینترنشنال» را با هدف اثرگذاری بر مخاطب ایرانی در لندن راه‌اندازی کرد.

این مرکز همچنین با صفحات خود در فضای مجازی در کنار سایر رسانه‌های غربی و عبری نقش زیادی در هشتگ‌سازی‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی ایران دارد و فتنه‌گران سعودی در فضای مجازی به پخش خبرها و فیلم‌های ساختگی و مطالب تحریک‌آمیز ادامه می‌دهند، به عنوان مثال یکی از ثروتمندان سعودی با نام «منصور المالک» صفحه خود در توئیتر را عملا به صفحه‌ای برای تبلیغ و حمایت از اغتشاشات در ایران و نیز تحریک لبنانی‌ها برای برگزاری تظاهرات در برابر سفارت ایران در بیروت تبدیل کرده است.
https://jahannews.com/vdchm-n6q23nzxd.tft2.html
jahannews.com/vdchm-n6q23nzxd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *