دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۵

رزمنده ۲ متری لشکر فاطمیون کیست؟ +فیلم

شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب: 816200
شهید خدابخش خاوری یکی از فرماندهان یگان زرهی لشکر فاطمیون بود که در دفاع از حرم بارها مجروح شد، اما باز هم برای دفاع از حرم حضرت زینب (ع) به سوریه می‌رفت.
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، پدر شهید خدابخش خاوری معروف به علی شارژی از قوم هزاره بامیان افغانستان است. همان انسان‌هایی که با وجود تمکن مالی، شهر و دیارشان را به عشق امام رضا (ع) ترک  و به ایران مهاجرت کردند. تمام دار و ندار این پیرمرد، پسر بزرگش بود تا اینکه خبر رسید تکفیری‌ها به سوریه یورش بردند و این خبر، سرآغازی شد تا پسر از این خانواده خداحافظی کند و به خاطر امنیت حرم حضرت زینب (س) راهی سوریه شود.
 
شهید خدابخش خاوری در کنار شهید مصطفی صدرزاده

خدابخش خاوری که قدی ۲ متری با موهای بور داشت، بارها در خط مقدم مجروح شد، اما خم به ابرو نیاورد و دوباره اعزام شد؛ هر بار خوشرو و خوش‌خنده‌تر از قبل. شاید به همین خاطر به «علی شارژی» معروف شد. اصلاً شهید خاوری در بحث جهاد و مقاومت سیری‌‌ناپذیر بود. او جزو گروه‌های اولی بود که در جبهه مقاومت سوریه حاضر شدند.
 
مستند «مرهم» به کارگردانی مسعود زارعیان درباره شهید خدابخش خاوری معروف به علی شارژی دیروز ۲۹ مهرماه جاری ساعت ۱۰ صبح سینما هویزه در سالن شماره ۲ در معرض دید و اکران علاقه‌مندان قرار گرفت. این ایده از سوی مرکز رسانه فاطمیون و پایگاه مقاومت بسیج شهدای فاطمیون با همکاری حوزه هنری خراسان رضوی و پردیس سینمایی هویزه اجرا می‌شود.
 
پدر شهید خدابخش خاوری

مستند «مرهم» تلاش کرده تا شخصیت علی شارژی را در پدر و همرزمش جست‌وجو کند. این مستند به تهیه‌‌کنندگی محسن اسلام‌‌زاده و به سفارش مرکز رسانه فاطمیون تولید شده و عوامل آن شامل فیلمبردار رضا عزیزی، صدابردار احمد محمدی و مدیریت تولید مجید زارعیان است.
 
 
https://jahannews.com/vdce7p8v7jh8zwi.b9bj.html
jahannews.com/vdce7p8v7jh8zwi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتش کنه.
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمت کند تمام شهدا را بخصوص شهدای مظلوم مدافع حرم و امنیت و این شهید عزیز.اللهم عجل لولیک الفرج اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم
Iran, Islamic Republic of
انشاء الله تمام افغانستانی های عزیز خصوصا این عزیزان مورد لطف و عنایت پروردگار باشد و کشورشان در آرامش و صلح قرار گیرد
واقعا دلاور مردان لشکر فاطمیون شیران به حق حیدرند
Iran, Islamic Republic of
روحش شاد.
باقرسالار
Iran, Islamic Republic of
روحشان شاد و یادش گرامی باد یاحیدر کرار جانم فدایت شیر مردان هزاره.