سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰
۱

ناکامی دوباره پارلمان لبنان در معرفی رئیس جمهور جدید

پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب: 816103
با به حد نصاب نرسیدن شمار آرای هریک از نامزدهای معرفی شده برای ریاست‌جمهوری آینده لبنان پارلمان این کشور در دومین نشست خود برای انتخاب رئیس جمهور جدید ناکام ماند.
ناکامی دوباره پارلمان لبنان در معرفی رئیس‌جمهور
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، دومین نشست پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور جدید امروز بعد از تعویق یک هفته‌ای با حضور 110 نماینده برگزار شد.

در جریان رای‌گیری از نمایندگان پارلمان برای معرفی رئیس جمهور جدید، نتیجه حاصل شده 55 رای سفید، 42 رای برای میشل معوض، 4 رای باطله، 1 رای میلاد اوملهب بود و روی 17 برگه نیز عبارت «لبنان جدید» نوشته شده بود.

بر این اساس با به حد نصاب نرسیدن تعداد آرای هریک از نامزدها پارلمان لبنان در نشست دوم خود برای انتخاب رئیس جمهور نیز ناکام ماند.

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد که جلسه بعدی برای انتخاب رئیس جمهور روز دوشنبه 24 اکتبر برگزار می‌شود.

در جلسه‌ قبل 122 نماینده رای دادند و اکثر آرا یعنی 63 رای سفید بود هنوز هم اتفاق نظر واحدی برای انتخاب رئیس جمهور بین نمایندگان دیده نمی‌شود.

پیشتر منابع آگاه از فضای پرونده سیاسی لبنان به روزنامه الاخبار گزارش داده بودند که سایه سنگین مداخلات خارجی بر سر پرونده تشکیل دولت و انتخاب رئیس جمهور جدید همچنان وجود دارد.

منابع مذکور تاکید کردند، به نظر می‌رسد عربستان، آمریکا و فرانسه که به شکل جدید اقدام به مداخله در پرونده سیاسی لبنان کرده‌اند منافع خود را در پرونده ریاست‌جمهوری لبنان می‌بینند و پرونده تشکیل دولت روی میز مذاکرات آنها قرار ندارد. البته سیگنال‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد این کشورها تلاش دارند دولت لبنان در بازه فعلی تشکیل نشود و پیش از آن تکلیف پرونده انتخاب رئیس جمهور روشن گردد. کشورهای مذکور گزینه‌های مورد نظر خود را برای ریاست‌جمهوری آینده لبنان دارند که بارزترین آنها «ژوزف عون» فرمانده ارتش لبنان است.

یک منبع دیپلماتیک غربی درباره خلاء ریاست‌جمهوری در لبنان اظهار داشت که انتخاب رئیس جمهور جدید در لبنان یک مسئله بین‌المللی است. طرف‌هایی چون آمریکا و عربستان و فرانسه در این پرونده مداخله می‌کنند و اختلافات زیادی میان آنها وجود دارد.
https://jahannews.com/vdcgz397wak9qq4.rpra.html
jahannews.com/vdcgz397wak9qq4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کشوری که انتخاب مسئولانش نه بر اساس شایستگی بلکه بر اساس سهم خواهی های قومی و قبیله ای باشد ، به همین بلاتکلیفی ها دچار میشود. .