چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱

روسیه استفاده از پهپادهای ایران در جنگ اوکراین را تکذیب کرد

سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب: 815891
سخنگوی کاخ کرملین گزارش‌ها و ادعاهای رسانه‌ها و مقامات آمریکا و اروپا درباره حضور پهپادهای انتحاری ایران در جنگ اوکراین را رد کرد.
تکذیب استفاده از پهپادهای ایران در جنگ اوکراین
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی دولت روسیه گزارش‌ها و ادعاهای رسانه‌ها و مقامات آمریکا و اروپا درباره حضور پهپادهای انتحاری ایران در جنگ اوکراین را رد کرد و گفت مسکو اطلاعی درباره استفاده از پهپادهای ایران در جنگ اوکراین ندارد.

وی در پاسخ به اینکه آیا روسیه از پهپادهای انتحاری ایرانی در جنگ اوکراین استفاده می‌کند تأکید کرد: خیر، ما اطلاعاتی دراین‌باره نداریم… هنگام حمله موشکی و پهپادی به شهرهای اوکراین، از تسلیحات روسی و با نشان‌ها و اسم‌های روسی استفاده می‌کنیم.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین پس از حملات موشکی و پهپادی تلافی‌جویانه اخیر روسیه به این کشور مدعی شد که روسیه در این حملات از پهپادهای ایرانی استفاده کرده؛ مقامات ارشد آمریکا و اروپا نیز این ادعا را تکرار کردند. علی‌رغم ادعای مقامات آمریکا و اروپا، وزارت دفاع آمریکاک (پنتاگون) اعلام کرده که نمی‌تواند حضور پهپادهای ایرانی در حملات روسیه به اوکراین را تأیید کند.

مقامات و رسانه‌های آمریکا و غرب در حالی مدعی استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین می‌شوند که در هفته‌های اخیر و هم‌زمان با هجمه تبلیغاتی غرب دراین‌باره، مقامات ارشد کشورمان آشکارا اعلام کرده‌اند که ایران هیچ گونه سلاح و پهپادی برای استفاده در جنگ اوکراین به روسیه نفروخته است.

ارتش روسیه از بامداد دوشنبه (۱۰ اکتبر / ۱۸ مهرماه) چندین حمله موشکی و پهپادی به مرکز شهر «کی‌یف»، پایتخت اوکراین و چند شهر دیگر در این کشور انجام داد. روسیه چند شهر دیگر در مناطق جنوبی و غربی اوکراین را هم هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده است. استفاده روسیه از پهپادها به ویژه پس از حمله گسترده چند روز پیش به اهدافی در سرتاسر اوکراین، کی‌یف را به تکاپو انداخته تا از کشورهای غربی بخواهد که ارتش اوکراین را به سامانه‌های دفاع هوایی مجهز کند.
https://jahannews.com/vdcjhieovuqevoz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjhieovuqevoz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *