جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱۰

پشت پرده ماجرای درگیری شبانه در زندان اوین/ شبیه‌سازی فرار از زندان در کجا طراحی و اجرا شد؟ + تصاویر

يکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب: 815634
ماجرای روی‌داده در زندان اوین را باید در پازلی قرارداد که یک‌تکه آن عملیات کشته‌سازی دروغین توسط ضدانقلاب قرار دارد و دوسویه دیگر آن سرویس‌های اطلاعاتی دشمن در حال توطئه‌سازی هستند!
پشت پرده ماجرای درگیری شبانه در زندان اوین +تصاویر
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، حوالی ساعت ۲۱ شب گذشته با ایجاد یک درگیری صوری بین تعدادی از زندانیان بند ۷ اوین (محکومان مالی) با زندانیان بند ۸ (سارقین و اراذل‌ و اوباش) به وجود آمد که در میان درگیری عده‌ای از فرصت سوءاستفاده کرده و انبار لباس و کارگاه کارآفرینی زندان را آتش می‌زنند که منجر به آتش‌سوزی گسترده، سرایت به بند ۸ و اعزام آتش‌نشانان برای اطفاء حریق شد.

با توجه به اینکه این اقدام از پیش طراحی‌شده بود، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد تعدادی از زندانیان موفق شده بودند سلاح سرد برای خود تهیه‌ کرده تا با درگیری با نیروهای تأمین امنیت زندان به آن‌ها آسیب بزنند و در جریان درگیری با انتظامات زندان به سلاح هم‌دست پیدا کردند که سریعاً اوضاع کنترل شد.
 

با افزایش دامنه آتش‌سوزی و درگیری با نیروهای حفاظت، تعدادی زندانی اقدام به فرار می‌کنند که در ضلع شمالی و پشت زندان که کوه وجود دارد، میدان مین می‌شوند و تا دیشب تعداد تلفات این افراد نزدیک به هفت نفر بوده است.

هم‌زمان با این اتفاقات و با تهییج رسانه‌های معاند مبنی بر تجمع مقابل زندان اوین و حمایت از زندانیان، بیش از ۱۰۰ نفر از خانواده زندانیان مقابل زندان اوین تجمع نموده‌اند و شماری از آشوبگران منطقه سعادت‌آباد تهران نیز به‌صورت پراکنده به سمت زندان اوین حرکت کردند.

پس‌ازاین واقعه علی صالحی دادستان تهران اعلام کرد که بند مرتبط با زندانیان امنیتی از بندهای سارقان و محکومان مالی که آتش و درگیری آنجا رخ‌داده، جداست و با آن فاصله دارد.

 
نکته قابل‌تأمل آنکه مطابق گزارش‌ها به‌دست‌آمده در ساعات اولیه درگیری، تجمع و شعار دهی ۶۰ نفر در سعادت‌آباد مجاور زندان اوین صورت گرفت. در همین حین گزارشاتی از آتش زدن بنرهای تبلیغاتی در محدود فرحزاد و نزدیک زندان، آتش زدن پرچم‌های ایران در محدوده تقاطع یادگار-پاکنژاد منطقه ۲ تهران، آتش زدن یک خودرو در بلوار پاکنژاد-یادگار امام منطقه ۲ تهران گزارش‌شده است.

شبکه‌های ماهواره‌ای معاند با انتشار تصاویری سعی کردند سطح هیجانات اجتماعی را بالا ببرند؛ هدف آن بود که با تهییج افراد آن‌ها راهی محله اوین و نیز منطقه سعادت‌آباد شده و با افزایش سطح درگیری عملیات کشته سازی اجرایی گردد. رصد دقیق تحولات توسط دوربین‌های پهپادی و حضور نیروهای امنیتی در منطقه باعث شد برخی عوامل اصلی و سازمان دهندگان این غائله توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در نهادهای انقلابی دستگیر گردند.

روز گذشته پس‌ازآنکه توطئه ناامن سازی خیابان‌ها و فراخوان برای اغتشاشات با هوشیاری مردم ناکام ماند؛  مسیر عملیات هسته های میدانی آشوب تغییر کرد. طبق اطلاعات به‌دست‌آمده از روز پنجشنبه هفته گذشته رسانه‌های فارسی‌زبان ضدانقلاب و نیز اکانت‌های جعلی و سایبری سعی کردند با انتشار یک خبر جعلی مرتبط با کشته شدن یک دانش‌آموز در شهر اردبیل اذهان عمومی را به سمت خود جلب کنند؛ اما این اجرای این نقشه شوم با ناکامی روبرو شده و تجمعی در حمایت از این خبر دروغین شکل نگرفت، جالب‌توجه آنکه یک تبعه آلمانی نیز که به‌عنوان توریست به ایران واردشده بود، سعی در شبکه‌سازی میان لیدرهای اغتشاش‌گران اردبیلی داشت، این فرد پس از شناسایی دستگیرشده و پروژه آشوب سازی ناکام ماند.
 

بی‌توجهی مردم به فراخوان‌های متعدد ضدانقلاب و نیز سرویس‌های منطقه‌ای دشمن برای آشوب‌سازی و سوریه‌ای کردن کشور باعث شد تا بار دیگر لیدرهای اغتشاش دست به دامن هسته‌های ذخیره آشوب شده و غائله‌ای چندساعته در زندان اوین روی دهد. هدف نهایی عملیات زندان اوین فراری دادن محکومان خطرناک و وابستگان گروهک های تروریستی همراه با اوباش خشن بود تا بار دیگر اغتشاش در خیابان های تهران جان تازه ای بگیرد.

پیش‌ازاین در ماجرای دانشگاه شریف نیز مدلی از این عملیات تمرین شده بود! در آن زمان نیز با خبرسازی جعلی سعی شد با ایجاد نگرانی برای خانواده دانشجویان آن‌ها را به اطراف دانشگاه کشیده تا هسته‌های سخت مسلح و تروریست مردم را به خاک و خون بکشند. اتفاق دانشگاه شریف ماکت عملیات فرار از زندان در اوین بود.

ماجرای روی‌داده در زندان اوین را باید در پازلی قرارداد که یک‌تکه آن عملیات کشته سازی دروغین توسط ضدانقلاب قرار دارد و دو سویه دیگر آن سرویس‌های اطلاعاتی دشمن در حال توطئه سازی هستند، در بخش سوم نیز برخی اصلاح‌طلبان آلوده برای آن بازارگرمی کردند. شب گذشته و هم‌زمان با خرابکاری در زندان اوین؛ فرزند کوچک خانواده هاشمی ادعا کرده بود که برادرش مهدی در زمان مراجعت به زندان، مرخصی‌اش تمدید و به او گفته‌شده است که فعلاً می‌تواند بیرون باشد! هدف از این خبرسازی جعلی باهدف داغ کردن موضوع آن بود که عملیات نفاق در داخل گیرایی داشته باشد.


بازگشت به تاکتیک‌های دهه شصت توسط سر پل اغتشاشات
ایجاد آتش‌سوزی در اوین بی‌شباهت به تاکتیک داعشی‌ها در سوریه نبود؛ نزدیک به دو سال قبل گروهک تروریستی داعش با حمله به زندان غویران در شمال شرق سوریه سعی کرد نیروهای خود را آزاد کند؛ در این ماجرا داعشی‌ها با آتش زدن زندان و درگیری صوری سعی کرد زندان را دچار تنش کند.

البته این دست عملیات‌های تاکتیکی توسط تروریست‌ها برای مردم ایران ناشناخته نیست. مرداد سال ۱۳۶۷ گروهک منافقین پس از ناکامی در ترورهای کور و آشوب خیابانی دست به دامن عوامل خود در زندان‌ها شده و امید داشت لیدرهای خود را آزادکرده و امنیت کشور را دچار چالش کند.

در آن سال و پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و حمله گسترده منافقین و تصرف و قتل و غارت تعدادی از شهرهای مرزی و هجوم آن‌ها تا آستانه کرمانشاه قرار بوده است با همراهی تشکیلات سازمان در زندان که بنا برنوشته‌های اعتراف‌گونه خودشان (که همگی در خارج از کشور به چاپ رسیده است) اشرار گروهک منافقین نیز از داخل زندان شورش کرده و با به تسخیر درآوردن زندان‌ها و سپس آزاد کردن هم‌قطارانشان فرش قرمز برای رجوی و دار و دسته‌اش پهن کنند. این اقدام مقدمه اجرای عملیات تروریستی فروغ جاویدان بود که در تنگه چهار زبر طی عملیات غرورآفرین مرصاد به گورستان منافقین بدل شد.

شب گذشته به صحنه آمدن جیک سالیوان افسر ارشد سازمان سیا و نیز تحرک نئونازی‌ها در شهر اردبیل گوشه‌ای از یک حادثه‌سازی امنیتی بود که با دقت بالا مدیریت و مهار شد، اجرای این شبیخون برای دشمن هزینه سنگینی خواهد داشت و علاوه بر مجازات عوامل داخلی آن؛ به‌زودی فاز نهایی عملیات پاک‌سازی این اشرار در خارج از مرزها نیز آغاز می‌شود. نزدیک به سه ماه قبل نفتالی بنت برای اکثریت خاموش در مناطق تحت اشغالی نامه نوشته و به آن‌ها هشدار داده بود که موقعیت رژیم صهیونیستی لرزان بوده و این دولت جعلی در آستانه لحظات سخت قرار دارد، دشمن خوب می‌داند که آنچه در عملیات‌های درخشان در اقلیم کردستان روی داد اثری پروانه‌ای دارد!
https://jahannews.com/vdcexn8vejh8zpi.b9bj.html
jahannews.com/vdcexn8vejh8zpi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خطاب به اغتشاشگران: حاضرن آتیشتون بزنن تا به اهدافشون برسن
Iran, Islamic Republic of
فقط کمی زمان لازم است که معلوم شود پشت این برنامه هم فتنه گران صهیونیستی با حمایت اصلاح طلبان داخلی و سلبریتی های دشمن ایران بوده اند.
Iran, Islamic Republic of
.
قوه قضاییه مراقب خودش و اوین باشد برخورد با اغتشاشگران نیز در د ستور کار فوری باشد
United States
.....
Iran, Islamic Republic of
فقط اقدام قاطع آن هم در حضور مردم.
Iran, Islamic Republic of
کی با حجاریان ، بهزاد نبوی و ....... برخورد می شود ؟
Iran, Islamic Republic of
فعلا در اولویت سیلی محکم به داعش اینترنشنال و بی‌بی‌سی هست
United Arab Emirates
....
Iran, Islamic Republic of
صداو سیما که چیز دیگه ای میگفت
Iran, Islamic Republic of
چرا تاکنون بین اعضای دوبند درگیری وجود نداشت .