کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خطر طغیان همزمان کرونا و آنفلوآنزا

23 مهر 1401 ساعت 15:38

مدیر بیماری‌های مرکز بهداشت مازندران درباره همزمانی شیوع کرونا و آنفلوآنزا در پاییز و زمستان به شهروندان هشدار داد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر دلیلی مدیر بیماری‌های مرکز بهداشت مازندران درباره همزمانی شیوع کرونا و آنفلوآنزا در پاییز و زمستان به شهروندان هشدار داد و گفت: در این مدت مراجعات سرپایی و تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها روند صعودی می‌گیرد و بدنبال آن مرگ ناشی از ابتلا افراد به این دو بیماری نیز روند افزایشی می‌یابد.

او با اشاره به اینکه رعایت توصیه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در میان شهروندان کاهش یافته است، افزود: با توجه به مشابه بودن راه انتقال این دو ویروس دستگاه تنفسی، منطقی است که با پیشگیری از ابتلا به کرونا، ابتلا به آنفلوآنزا نیز کاهش یابد.

دلیلی گفت: با آمدن فصل سرد سال، افراد بالای ۶۵ سال و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و مزمن نسبت به واکسیناسیون واکسن کرونا و آنفلوآنزا اقدام کنند.

او افزود: با شیوع کووید ۱۹ شیوع آنفلوآنزا در دو سال گذشته با کاهش بسیار چشمگیری رو به رو بود، این مسئله نتیجه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، شست و شوی دست ها، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی است.

مدیر بیماری‌های مرکز بهداشت مازندران گفت: کووید ۱۹ و آنفلوانزا علائم و نشانه‌های مشترکی از جمله تب، سرفه، تنگی نفس، احساس خستگی، گلودرد، گرفتگی یا آبریزش بینی، درد عضلانی یا بدن دردو سردرد دارند.


کد مطلب: 815541

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/815541/خطر-طغیان-همزمان-کرونا-آنفلوآنزا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com