سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

انقلاب فتوشاپی ضدانقلاب +عکس

سه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب: 815053
در سایه بی‌توجهی و بعضاً ناآگاهی کاربران شبکه‌های اجتماعی، عده‌ای با فتوشاپ تصاویری جعل می‌کنند تا افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهند.
عکس دختر چینی یا پایگاه بسیج!
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، پس از فوت غمبار مهسا امینی، بمباران خبری روزانه رسانه‌های ضدایرانی آغاز شد، این رسانه‌ها از ترفندهای مختلف از جمله دروغ پردازی، تقطیع، تحریف، سانسور و... استفاده کردند.

* دوختن لباس‌های محلی برای مهسا امینی!
یکی از حربه‌هایی که سایر بازوهای رسانه‌ای معاند در این ایام به کاربردند، استفاده از تصاویر جعلی و یا فتوشاپی بود. در روزهای اخیر ایران نیز، برای تحت تاثیر قرار دادن افکار و احساسات عمومی، با استفاده از فتوشاپ سعی کردند تا لباس های محلی بر تن مرحومه مهسا امینی کنند.
 
پ

* عکس دختر چینی یا پایگاه مقاومت بسیج!
یکی از مجریان شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان و بسیاری از کانال‌های معاند تصویری از یک خانم چادری را در یک اتاقی که تابلوی پایگاه مقاومت (بسیج) هم نصب شده منتشر کردند و مدعی شدند که تصویری از اتاق عملیات توییتری انقلابی ها است.
 

اما بررسی ها نشان داد که این تصویر فتوشاپ شده و سال ها پیش توسط رسانه های چینی در فضای مجازی منتشر شده بود.

* تتو بر تن بانوی معترض
در روزهای گذشته نیز بسیاری از کانال‌های تلگرامی معاند عکس  زیر با به عنوان تجمع ضد ایرانی منتشر کردند اما یک سرچ عکس نشان داد که تصویر جعلی قدیمی و مربوط به اعتراض دیگری بوده است.



* بانوی شجاع فتوشاپی!

این تصویر هم که در فضای مجازی پربازدید شده بود با استفاده از فتوشاپ ساخته شده بود.
 

* ایران اینترشنال دست به کار شد/ فتوشاپ تصویر نوید افکاری بر روی عکس حسن یزدانی
سال گذشته نیز جریان رسانه‌ای معاند برای افزایش فشار بر ایران سعی کرد، پرونده نوید افکاری که با چاقو یک کارمند اداره آب را به قتل رساند بود را داغ نگه دارد. در همین رابطه  ایران اینترنشنال با استفاده از فتوشاپ عکس نوید افکاری را بر روی تصویری از حسن یزدانی قهرمان نام‌آشنای کشورمان جعل کرد.

آن‌ها همچنین برای رسیدن به اهداف خود تصاویری از دیوارهای تهران را از فضای مجازی دانلود کرده و با فتوشاپ روی آن شعارنویسی می کردند.
 

هرچند که مهمتر از نسبت فامیلی با امام خمینی(ره) نسبت فکری و عقیدتی با راه و اندیشه بنیانگذار انقلاب اسلامی است اما چند سال پیش برخی با انتشار تصویری نیمه برهنه از دختر نعیمه اشراقی(نوه امام) مدعی کشف حجاب وی شدند.
 

اما بررسی ها در آن زمان نشان داد که تصویر منتشر شده فتوشاپی بوده است.

* ترفند فتوشاپی علیه واکسن ایرانی
در زمان شیوع کرونا که کشورمان توانست با تولید واکسن ایرانی در جهان بدرخشد، عده ای با انتشار تصویری سعی کردند القا کنند که مردم هیچ استقبالی از واکسن ایرانی نکردند. در یکی از این موراد، تصویری از صف تزریق واکسن را منتشر و ادعا کردند که صف واکسن برکت خلوت است.
 

این درحالی بود که عکاس همین تصویر، دقایقی بعد تصاویر اصلی و کراپ نشده را منتشر کرد که نشان می داد کاملا موضوع برعکس است.
https://jahannews.com/vdcjiieotuqevyz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjiieotuqevyz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *