پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

دوره آموزشی ناتو برای پرسنل نیروی هوایی باکو

سه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 815050
رسانه‌های جمهوری آذربایجان از دوره آموزشی ناتو در شهر «باکو» برای پرسنل نیروی هوایی این کشور با تمرکز بر امور هوایی و دفاعی خبر دادند.
دوره آموزشی ناتو برای پرسنل نیروی هوایی باکو
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، رسانه‌های جمهوری آذربایجان روز دوشنبه از برگزاری دوره آموزشی ائتلاف ناتو در شهر «باکو»، پایتخت جمهوری آذربایجان برای پرسنل نیروی هوایی این کشور خبر دادند.

وبگاه «وزارت دفاع جمهوری آذربایجان» در این زمینه اعلام کرد که در چارچوب همکاری بین وزارت دفاع جمهوری آذربایجان و ناتو، دوره آموزشی «استفاده از بالگرد در عملیات» در حال برگزاری است و پرسنل نیروی هوایی و نمایندگان تیم آموزشی فرماندهی هوایی ناتو از پایگاه هوایی «رامشتین» در آلمان در این دوره حضور دارند.

 
در این دوره  آموزشی قابلیت‌های عملیاتی بر اساس استانداردهای ناتو و امور دفاعی، امنیتی و پشتیبانی هوانوردی به پرسنل نیروی هوایی ارتش جمهوری آذربایجان ارائه خواهد شد.

همکاریهای ناتو و جمهوری آذربایجان در قالب برنامه مشارکت برای صلح، آموزش نیرو های نظامی این کشور مطابق با معیارهای ناتو و شرکت نیرو های جمهوری آذربایجان در رزمایش‌های ناتو است. ارتش جمهوری آذربایجان برای حفظ آمادگی رزمی خود به ویژه در تقابل با ارمنستان در تلاش است.

این در حالی است که  به دنبال شکست‌های نظامی ارتش ارمنستان مقابل جمهوری آذربایجان، مقام‌های ارمنستانی در پی تقویت نیروهای مسلح خود برآمده و گزارش‌ها حاکی از آن است که ایروان خریدهای نظامی قابل توجهی از هند انجام داده است.

روزنامه «ینی شفق» اخیرا نوشت که ارمنستان  ماه سپتامبر تسلیحات سنگین به ارزش ۲۴۵ میلیون دلار به هند سفارش داد. این سفارش شامل موشک، راکت و مهمات است.

به گفته منابع مطلع،هند راکت انداز بومی خود به نام «پیناکا» که توسط ارتش هند نیز استفاده می‌شود و همچنین موشک ضد تانک وحجم وسیعی از مهمات به ارمنستان ارسال کرده است. هند در سال ۲۰۲۰ در بحبوحه جنگ قره باغ کوهستانی چهار سامانه راداری به ارمنستان ارسال کرده بود.
https://jahannews.com/vdcgnn97zak9qz4.rpra.html
jahannews.com/vdcgnn97zak9qz4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *