جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۲

آمار خسارت آشوبگران به تجهیزات شهری تهران

دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب: 814925
نادعلی ، سخنگوی شورای شهر تهران، در گفت‌وگو با «صبح نو» از آمار خسارت به تجهیزات شهری در پی حوادث اخیر پایتخت گفت.
آمار خسارت آشوبگران به تجهیزات شهری تهران
به گزارش جهان نيوز، طی روزهای اخیر در برخی محلات شهر تهران شاهد تجمعات پراکنده بودیم که اغتشاشگران در جریان این تجمعات نقطه‌ای، به صورت سازماندهی شده اقدام به تخریب، آتش زدن اموال و اماکن عمومی کردند. تخریب‌های پراکنده در برخی نقاط از پیش تعیین شده توسط عوامل سازماندهی شده ضدانقلاب در سطح شهر تهران با هدف ایجاد بار ترافیکی و اخلال در عبور و مرور مردم صورت گرفته است.
 
اغتشاشگران با استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی برای ایجاد آشوب و سازماندهی تخریب اماکن عمومی به دنبال اجرای فتنه طراحی شده تحت حمایت بی‌بی‌سی، ایران اینترنشنال و دولت‌های غربی هستند و در این اقدامات خرابکارانه خود از هیچ اقدامی از توهین به مقدسات، سوزاندن قرآن کریم، آتش زدن مساجد، کشیدن حجاب از سر زنان محجبه گرفته تا آتش زدن نیروهای پلیس و شعار براندازی و سرنگونی نظام فروگذار نیستند و قصد دارند اعتراضات و مطالبات مردم را به درجه عصیان تغییر ماهیت دهند. هدف دیگر این اغتشاشگران که از بیرون مرزها خط می‌گیرند داغ نگه داشتن تنور اعتراضات است چرا که ناآرامی‌ها و اعتراضات در سطح کشور طی چند روزگذشته فروکش کرده است و این لیدرها قصد دارند با تخریب اموال و اماکن عمومی همچنان فضای جامعه را پرالتهاب و بحرانی نشان دهند.

اتمام حجت وزارت کشور با اغتشاشگران
برهمین اساس، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در اتمام حجتی با اغتشاشگران تاکید کرد: از این به بعد دستگیرشدگان صحنه اغتشاشات، تا زمان محاکمه دیگر به هیچ وجه آزاد نخواهند شد و دادگاه‌های آن‌ها به سرعت برگزار می‌شود و احکام بسیار قاطع و بازدارنده‌ای برای آن‌ها صادر خواهد شد. سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور  با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر، اتاق جنگ و فرماندهی صحنه در دست آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدان آن‌ها بوده است، گفت: دشمنان می‌خواهند امنیت و ثبات داخل کشور را مورد هدف قرار دهند و نقاط مختلف کشور را ناامن کنند؛ برای آن‌ها مهم نیست که این ناامنی برای فرد با حجاب است یا برای فرد کم‌حجاب یا اینکه برای شیعه است یا سنی. میراحمدی: روز شنبه(۱۶ مهرماه) جز در شهرهای تهران و سنندج که شاهد ناآرامی‌های مختصری بودیم، در تمام کشور آرامش و امنیت کامل برقرار بود و حقیقتاً دشمن در این توطئه جدید نیز با شکست مواجه شده است. اغتشاش‌گران برای برخی از کسبه تهران ایجاد مزاحمت کردند، به طور قاطع با این اغتشاشگران برخورد خواهد شد؛ از این به بعد دستگیرشدگان صحنه اغتشاشات، تا زمان محاکمه دیگر به هیچ وجه آزاد نخواهد شد و دادگاه‌های آن‌ها به سرعت برگزار می‌شود و احکام بسیار قاطع و بازدارنده‌ای برای آن‌ها صادر خواهد شد.

علیرضا نادعلی: 1100 مخزن پسماند در آتش سوختند
در همین زمینه علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با صبح نو درباره میزان خسارت‌های تجهیزات شهری در پی بروز برخی حوادث در تهران گفت:

نزدیک 50 اتوبوس دچار لطمه و تخریب شدند و تعدادی از آن‌ها از رده خارج شدند.

حدود 128 ایستگاه اتوبوس، شامل تلویزیون، صندلی و شیشه‌ اطراف ایستگاه صدمه دیدند. 10 دستگاه پله‌برقی تخریب شدند. 32 چراغ راهنمایی، 5 تلفن همگانی، 44 محفظه گل و جداول زیادی در شهر تهران آسیب دیدند.

او ادامه داد: نزدیک به 350 پرتابل تبلیغاتی، 71 اصله درخت، برخی خودروهای حمل پسماند، 5پل فلزی، 1074 متر نرده و تعدادی تابلو و پایه چراغ تخریب شدند و برخی از دوربین‌های ترافیکی مورد اصابت و حمله قرار گرفتند. 1100 مخزن پسماند مورد حمله و آتش سوزی قرار گرفتند. نزدیک به 25 خودروی آتش‌نشانی که خودروهای گرانی هستند و خدمات ویژه‌ای ارائه می‌دهند تخریب شدند. این خودروها کامل از رده خارج نشدند و یک یا دو خودرو کامل سوخته‌اند.

 سخنگوی شورای شهر تهران گفت: از همکاران اتوبوس‌رانی یک نفر در بیمارستان بستری شده و 17 نفر درمان سرپایی شدند. سه نفر از آتش نشانان مصدوم شدند. یک نفر از به دلیل تله انفجاری که زیر لوله‌های آب‌رسانی کار گذاشته شده بود، از ناحیه دست مجروح شد.

 نادعلی در پاسخ به این پرسش که آیا برآورد مالی از میزان خسارت شده است یا نه، گفت: فعلا هنوز برآورد ریالی صورت نگرفته و خسارات باید تجمیع شده و اعداد دقیق بگویند. از شهرداری تهران خواسته‌ایم که در این‌باره گزارش جامع تهیه کرده و در صحن شورا ارائه دهند. البته این گزارش تلخی است به جهت این که از امکان سرویس‌دهی بهتر به همشهریان جلوگیری می‌کند اما در عین حال دوستان ما ایستادند تا نقص و وقفه‌ای در ارائه خدمات رخ ندهد؛ پس همشهریان ما نگران نباشند. او همچنین درباره جمع‌آوری مخازن زباله از سطح شهر گفت: توسط برخی این سطل‌های زباله آتش زده شده و آن‌ها را وسط معابر عمومی می‌گذارند که سبب ترافیک و توقف رفت و آمد می‌شود. زمانی که این حوادث دیگر در شهر نیفتد سطل‌های زباله به نقطه اصلی خود بازگشته و مدیریت جمع آوری پسماند حتما انجام خواهد شد.
https://jahannews.com/vdcgxt97nak9qy4.rpra.html
jahannews.com/vdcgxt97nak9qy4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ناصرامینی
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
یک ریال ما راضی نیستیم از جیب ملت تهیه بشه از خودشون بگیرین