سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

۸ ترفند ساده برای افزایش سرعت اینترنت

جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب: 814595
جابه‌جا کردن فیزیکی روتر می‌تواند در سرعت دریافتی و سیگنال وای فای تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.
۸ ترفند ساده برای افزایش سرعت اینترنت
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، آیا روتر خود را در کمد قرار داده‌اید؟ این اصلا ایده خوبی نیست. دیوارها، کمد‌ها و حتی قفسه‌های کتاب می‌توانند سیگنال وای فای را کاهش دهند. بنابراین، جابه‌جا کردن فیزیکی روتر می‌تواند در سرعت دریافتی و سیگنال وای فای تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. بنابراین، قبل از خرید بهترین مودم همراه اول ۵ G از نمایندگی، به مکان قرار گرفتن روتر توجه کنید، حتی اگر مودمی که می‌خواهید تهیه کنید قیمت مناسبی داشته باشد.

مکان مناسب روتر به خانه شما بستگی دارد، اما سعی کنید روتر را در یک گوشه، زیر کمد یا داخل کشو پنهان نکنید. هرچه روتر در مکان مرکزی‌تر و مرتفع‌تری قرار بگیرد، نتیجه بهتر است. هدف این است که دستگاه‌های اصلی خود ازجمله لپ‌تاپ، کنسول‌ها و ... را تا حد امکان به روتر نزدیک‌تر کنید.

از کابل اترنت استفاده کنید
ما گاهی اوقات فراموش می‌کنیم که سیم‌ها هنوز وجود دارند. اتصال سیمی روتر معمولا به اتصال بی‌سیم ترجیح داده می‌شود، زیرا اتصال سیمی سریع‌تر و پایدارتر است و نمی‌تواند دستگاه‌های دیگر را تحت تاثیر قرار دهد. تنها نقطه‌ضعف این راهکار این است که مکان‌هایی که دستگاه‌های شما می‌توانند قرار بگیرند را محدود می‌کند و ممکن است به اندازه اتصال بی‌سیم راحت نباشد. با این حال، اگر نیاز به اینترنت پرسرعت دارید، استفاده از کابل اترنت می‌تواند گزینه مناسبی باشد. برخی از روتر‌ها دارای درگاه اترنت هستند و برای اتصال به آن‌ها تنها به کابل اتنرنت نیاز دارید.

کانال یا باند را تغییر دهید
سیگنال وای فای به کانال‌ها تقسیم می‌شوند. روتر شما از یک کانال وای فای خاص برای ارتباط برقرار کردن با دستگاه‌های موجود در خانه استفاده می‌کند. اگر همسایگان نزدیکی دارید که از همان کانال وای فای استفاده می‌کنند، همه چیز می‌تواند به سرعت شلوغ شود. در این شرایط، تعویض کانال می‌تواند این مشکل را حل کند. هر روتر دستورالعمل متفاوتی برای این کار دارد و برای عوض کردن کانال، بهتر است در ابتدا در مورد نحوه انجام آن با توجه به روتری که دارید تحقیق کنید.

روتر خود را ارتقا دهید
روتر‌ها از نظر عملکرد و قیمت تفاوت زیادی با یکدیگر دارند. اگر مناطقی در خانه شما وجود دارد که سیگنال وای فای به خوبی به آنجا نمی‌رسد، احتمالا باید مکان و زمان پخش وای فای را تغییر دهید. اگر خانه شما بزرگ است، احتمالا لازم است از روتری استفاده کنید که بتواند سیگنال‌ها را به نقاط دور خانه ارسال کند. معمولا خانه‌ها و آپارتمان‌های کوچکتر به سیستم ساده‌تری نیاز دارند.

برای وای فای رمز بگذارید
احتمالا مجبور به یادآوری این نکته نیستیم، اما تعیین رمز عبور برای وای فای الزامی است. این روش برای دور نگه داشتن هکر‌ها و همسایگان از استفاده از اینترنت شما ضروری است، زیرا استفاده همسایه‌ها از اینترنت می‌تواند سرعت روتر وای فای را کاهش دهد. مطمئن شوید که از رمزگذاری AES که هم امن‌ترین و هم سریع‌ترین گزینه امنیتی است استفاده می‌کنید.

اتصال دستگاه‌های بلااستفاده به اینترنت را قطع کنید
اتصال ده‌ها دستگاه به اینترنت به صورت همزمان می‌تواند مشکل‌ساز باشد. بنابراین، هر دستگاهی که به اینترنت نیاز دارد را به وای فای متصل کنید و اتصال بقیه دستگاه‌ها را متوقف کنید. روتر‌های خوب معمولا کنترل اولویت‌بندی‌ها را برای دستگاه‌ها یا سرویس‌های خاص ارائه می‌کنند. این روش یک راهکار مفید است و به شما کمک می‌کند که مطمئن شوید در هنگام تماشای فیلم به صورت آنلاین، اینترنتتان قطع نمی‌شود.

کامپیوتر خود را بررسی کنید
این نکته مختص کامپیوترهاست: اگر اینترنت کامپیوتر یا لپ تاپ شما کند است، اما بقیه دستگاه‌ها از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند، Task Manager یا Activity Monitor را باز کنید و ببینید کدام‌یک از برنامه‌ها در پس‌زمینه در حال اجرا هستند. برخی برنامه‌ها از قابلیت به‌روزرسانی خودکار برخوردار هستند، اما در واقع نیازی به آن ندارند. اگر همیشه این برنامه‌ها در پس‌زمینه در حال به‌روزرسانی باشند، اینترنت شما کند می‌شود.

با ISP تماس بگیرید
اگر همه این راه‌ها را امتحان کردید و همچنان اینترنت شما کند است، همیشه می‌توانید با ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی خود تماس بگیرید. آن‌ها ممکن است برای رفع مشکل، یک تکنسین را به خانه شما اعزام کنند یا به شما کمک کنند که مشکل اصلی کاهش سرعت اینترنت را تشخیص دهید. بنابراین، اگر همه راه‌های مطرح‌شده را امتحان کردید و در عین حال، از سرعت اینترنت راضی نیستید، حتما با ISP تماس بگیرید.

در نهایت، مشکل کاهش اینترنت مشکلی بسیار رایج است که خوشبختانه برای آن راه‌حل‌های متعددی وجود دارد.

با روش‌هایی که در این مقاله مطرح شد شما می‌توانید سرعت اینترنت خود را به صورت قابل توجهی افزایش دهید و بهره‌وری خود را بالا ببرید. بنابراین، اگر از سرعت روتر وای فای خود راضی نیستید، این راهکار‌ها را به یاد داشته باشید.
https://jahannews.com/vdcjhxeoiuqeviz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjhxeoiuqeviz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *