کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله صدیقی در نماز جمعه تهران:

دنیای سلطه توطئه علیه ایران را سرلوحه کار خود قرار داده است/ کسانی که در تشدید اغتشاش سهم داشته‌اند باید جبران کنند

15 مهر 1401 ساعت 13:01

دنیای سلطه ناسازگاری، توطئه، خیانت و جنایت علیه ایران را سرلوحه کار خود قرار داده است.


به گزارش جهان نیوز، آیت‌الله کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه تهران در نماز جمعه این هفته تهران (۱۵ مهر ماه) که در محل دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام ولادت طلوع خورشید عالم‌تاب، حضرت محمد مصطفی (ص) و میلاد مسعود پرچم‌دار علم و حدیث امام جعفر صادق (ع) گفت: پیش از آنکه نکات مختصری درباره وجود مبارک این دو بزرگوار بگویم باید به تناسب حوادث اخیر نکاتی را در تحلیل و توجیه آنچه پیش آمده و آثار و بایدهایی که بعد از این حوادث ایجاد شده است بیان کنم.

وی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند در این حوادث برخی مسائل فرعی و بهانه‌ها وجود دارد و برخی مسائل اصلی که نیاز است به آنها توجه ویژه شود. دنیای سلطه و استکبار، از جمله آمریکا و صهیونیست جنگ آشتی‌ناپذیری با حق، عدالت و دین خدا دارند و از روزی که در این سرزمین پرچم دین بالا رفته است و یک الگوی دینی نفوذناپذیر و قدرتمند با اقتدار این پرچم را برافراشته و آن را حفظ می‌کند، دنیای سلطه ناسازگاری، توطئه، خیانت و جنایت با این کشور را سرلوحه کار خود قرار داده است.

صدیقی بیان کرد: در طول این چهل سال پس از پیروزی انقلاب، روزی نبوده که دشمن از دشمنی خود کم بگذارد. ابتدا آشوب‌های قومی را ایجاد کردند، خلق‌ها را درست کردند و آنها را مسلح کردند و جریان جنایتکار منافقین بیش از هفده‌هزار نفر از مردم و اولیای الهی همچون شهدای محراب را به خاک و خون کشیدند و به شهادت رساندند. آنها به مردم رحم نکردند، اموال آنها را به یغما بردند و از هیچ خیانت و جنایت قصاوت‌باری کوتاهی نکردند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه در پی فعالیت این گروهک‌ها، شهید بهشتی و بسیاری از مسئولین جمهوری اسلامی که پرچم ایران را در اختیار داشتند در خون خود غلطیدند، عنوان کرد: به برکت این خون‌ها بصیرت، اتحاد و انسجام مجددی پیش آمد و مردم در برابر این انحرافات، یکدست شدند و لوث وجود خبیث آنها را از صحنه تاریخ کشور محو کردند و به بیرون راندند.

وی افزود: دشمن وقتی دید در آن جهت به مقصد خود نرسید، جنگ را تحمیل کرد که همه قدرت‌ها متمرکز شدند و صدام را به عنوان عنصری جاهل و مغرور جلو انداختند. هشت سال سلاح شرق و غرب را بر سر ملت مظلوم ایران ریختند و این جوانان و مردم و دلدادگان اهل بیت زیر پرچ ولایت خم به ابرو نیاوردند و به تبعیت از امام خود تا آخر ایستادند و خداوند آتش جنگ را معجزه‌آسا بر ما سرد کرد و دشمنان شرقی و غربی ما با سرافکندگی از صحنه جنگ کنار رفتند.

صدیقی تاکید کرد: جنگ تحریم نیز از ابتدا شروع شد و بعدها سال به سال تشدید شد.

همچنین فتنه‌های ۷۸، ۸۸، ۹۶ و ۹۸ هرکدام فشار و خیانت و جنگ جدیدی بود که در حد توان خود تدارک دیده بودند؛ ولی با نصرت الهی و کاردانی و کارآشنایی امامین انقلاب در طول این سال‌ها در برابر این توطئه‌های پیچیده همواره این اقتدار حفظ شد و توطئه‌ها یکی پس از دیگری، از صحنه خارج و انقلاب صیانت شد.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: بنا بر آنچه در حدیث نیز آمده است نباید خیلی نگران فتنه‌ها باشیم چراکه در این آشوب‌ها، مدعیان و گردن‌کلفتان به نیستی و نابودی می‌روند و زمین از لوث وجود آنها پاک می‌شود.

وی ادامه داد: حادثه اخیر حاکی از توطئه وسیع تدارک دیده شده از جانب آمریکا بود. همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند فرمان این آشوب و فتنه به دست رئیس‌جمهور آمریکا، صهیونیست و قدرت‌های وابسته به آنها بوده است. مسئله اصلی این است که دشمن ما آمریکا، استکبار جهانی و سلطه است. اینها ظلمت هستند و با نور نمی‌سازند.

صدیقی تاکید کرد: اگر جمهوری ما اسلامی هم نبود، باز هم دشمنان ما از ایران قوی، مقتدر و مستقل حذر داشته و دارند و قوی بودن ایران برای آنها قابل تحمل نیست.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به دلایلی که ثابت می‌کند حوادث اخیر، موضوعی داخلی نبوده است، اضافه کرد: عده قلیلی در هر شهر راه افتادند و متن مردم با آنها همراه نشدند. لذا اینها از این انزوا در متن جامعه اسلامی عصبانی شدند. آمادگی این جمع نشان می‌دهد این موضوع داخلی نبوده و از خارج از کشور نشأت می‌گرفته است.


کد مطلب: 814590

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/814590/دنیای-سلطه-توطئه-علیه-ایران-سرلوحه-کار-خود-قرار-داده-کسانی-تشدید-اغتشاش-سهم-داشته-اند-باید-جبران-کنند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com