پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

واکنش کنعانی به قطعنامه پارلمان اروپا

جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب: 814587
سخنگوی وزارت امور خارجه به قطعنامه مداخله جویانه پارلمان اروپا با انتشار پیامی واکنش نشان داد.
واکنش کنعانی به قطعنامه پارلمان اروپا
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، «ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به قطعنامه مداخله جویانه پارلمان اروپا، گفت که این قطعنامه متضمن پیشداوری‌های یک جانبه و بی پایه در قبال جمهوری اسلامی ایران است و لذا از اساس مردود و فاقد ارزش است.

«کنعانی» اظهار کرد: این قطعنامه برغم ادعاهای مطرح شده در آن، در حالی مقابله ضروری با اقدامات خشونت بار سازماندهی شده و تعرض به اموال عمومی و جان و مال مردم را تحت عناوین ساختگی ناعادلانه به باد انتقاد می‌گیرد که طراحان و تحریک کنندگان اغتشاشات، عمدتا از منشاء اروپا به اقدامات خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی ایران دست می‌زنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: پارلمان اروپا با صدور این قطعنامه نشان داد که به رفتار گزینشی خود در قبال ملت بزرگ ایران ادامه می‌دهد، زیرا یکبار هم دیده نشد که این پارلمان برغم ادعاهای پرطمطراق، قطعنامه ای حقوق بشری در مخالفت با تحریم‌های ضد بشری حداکثری علیه مردم ایران صادر کند.

«کنعانی» گفت: موضوع درگذشت خانم مهسا امینی که بر اساس الزامات قانونی داخلی و نظر مقامات عالیه کشور و نه خوشامد سایرین، تحقیقات در مورد آن در جریان است، بنا به شناختی که از پارلمان اروپا داریم، تنها بهانه ای برای ادامه معاندت عناصر تندرو این پارلمان با جمهوری اسلامی ایران است.

سخنگوی وزارت خارجه متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس احترام و منافع متقابل، آماده تعامل دوسویه با تمامی طرف‌هاست، اما در برابر هرگونه تلاش برای اعمال فشار یا توسل به اقدامات محدود کننده علیه مردم ایران، قاطعانه ایستادگی کرده و بدان پاسخ متقابل و متناسب خواهد داد.
https://jahannews.com/vdcaayna049n6m1.k5k4.html
jahannews.com/vdcaayna049n6m1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بیرون کردن دیپلمات و هشدار قاطع لازم است. نظام زیاد کوتاه می اید.