کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انجام ۱۲۰ عمل جراحی برای مصدومان زلزله خوی

15 مهر 1401 ساعت 12:01

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از انجام ۱۲۰ عمل جراحی برای مصدومان زلزله خوی خبر داد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که برای بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان خوی و نظارت بر روند امدادرسانی و ارائه خدمات درمانی به مصدومان زمین لرزه به استان آذربایجان غربی سفر کرده است، از انجام ۱۲۰ عمل جراحی در منطقه زلزله زده شهرستان خوی خبر داد.

وی گفت: این زلزله، چون در ساعت ۳ بامداد اتفاق افتاده مردم غافلگیر شده اند، به طوری که تاکنون ۱۲۱۴ نفر مصدوم داشته‌ایم. کادر بهداشت و درمان از ابتدای زلزله آماده خدمت رسانی بوده‌اند به طوری که تاکنون ۱۲۰ عمل جراحی انجام شده و ۱۰۰ بیمار نیز بستری شده اند.

وی ادامه داد: ۶ جراح و پنج متخصص ارتوپدی در منطقه حضور دارند که از ابتدای وقوع زلزله در حال انجام اعمال جراحی هستند.

وزیر بهداشت بیان کرد: تقریبا از تمام بیماران و مصدومان در بیمارستان‌های امام خمینی، آیت الله خویی و قمر بنی هاشم عیادت کرده‌ایم. یک بیمار به ارومیه اعزام شده و باید چهار بیمار دیگر نیز به دلیل شدت جراحات به ارومیه اعزام شوند.

عین اللهی با اشاره به این‌که با وجود اینکه زلزله ۵.۶ ریشتر بوده و در زمان بدی رخ داده خوشبختانه هیچ فوتی نداشته است، گفت: رسیدگی به بیماران بسیار خوب بوده و با کمک هلال احمر تاکنون ۵۰۰ چادر برای زلزله زدگان در منطقه دیزج دیز نظرگرفته شده است.

وی در پایان یادآور شد: با حضور فراوان و به موقع کارشناسان بهداشت محیط و رسیدگی‌های لازم، امکان شیوع بیماری‌های واگیر در منطقه وجود ندارد.


کد مطلب: 814577

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/814577/انجام-۱۲۰-عمل-جراحی-مصدومان-زلزله-خوی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com