کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ادعای موساد: احتمال حمله حزب‌الله وجود دارد

15 مهر 1401 ساعت 10:30

رئیس موساد در ادامه واکنش سایر مسئولان صهیونیست به احتمال شکست مذاکرات دریایی با لبنان، گفت که احتمالاً حزب الله به مواضع صهیونیست‌ها حمله خواهد کرد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، پس از جنجال رسانه‌ای صهیونیست‌ها مبنی بر شکست مذاکرات غیر مستقیم لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر تعیین مرزهای دریایی، رئیس سازمان جاسوسی رژیم موقت صهیونیستی (موساد) هم مدعی احتمال حمله حزب الله شده است.

صهیونیستها که ایجاد هیاهوهای رسانه‌ای در تلاش هستند از دادن امتیاز خودداری کنند، این بار ادعا کرده‌اند که حزب الله شاید در واکنش به شکست مذاکرات حملات خود را آغاز کند.

شبکه 12 رژیم صهیونیستی به نقل از دیوید بارنیا رئیس موساد گزارش داد، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، علنا متعهد شد که در صورت عدم حصول توافق، اجازه نخواهد رژیم صهیونیستی از کاریش گاز استخراج کند.

این مسئول صهیونیست همچنین گفت که این نگرانی وجود دارد که احتمالا نصرالله به عهد خود وفا کند و «هر چند نمادین»، دست به حمله بزند.

پیش از این نیز بنی گانتس وزیر جنگ رژیم موقت صهیونیستی بعد از ظهر امروز دستور آماده‌باش نظامیان خود را که مستقر در مرزهای لبنان هستند، صادر کرد.

گانتس به ارتش رژیم صهیونیستی دستور داده است که آماده چند روز جنگ شوند؛ زیرا به ادعای مسئولان صهیونیست، احتمال درگیری جدید با جنبش حزب الله لبنان افزایش یافته است.
پایگاه خبری آکسیوس صبح امروز به نقل از سه مسئول اسرائیلی گزارش داد، مهمترین تغییر در پیش‌نویس توافق که لبنان خواستار آن است، درباره به رسمیت شناختن خط شناورهای دریایی به عنوان مرزهای بین‌المللی است.

مسئولان صهیونیستی مدعی هستند که این خط، «منفعت امنی اصلی برای اسرائیل است و تثبیت این خط، بنا به دلایل امنیتی، بسیار مهم است».

در همین ارتباط، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر مکلف لبنان امروز  در دیدار با «بشاره پطرس الرعی» اسقف کلیسای مسیحیان مارونی لبنان، توافق ترسیم مرزی را راهبردی خواند و گفت، این توافق که در حال نهایی شدن است در جلوگیری از جنگ منطقه‌ای کمک می‌کند.  

در هفتم مهرماه، دورتی شیا سفیر آمریکا در بیروت با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان در کاخ «بعبدا» دیدار و پیشنهاد این کشور برای حل و فصل اختلاف مرزی در بستر دریا با رژیم صهیونیستی را ارائه کرد.

از اکتبر سال ۲۰۲۰ مذاکرات فنی میان رژیم صهیونیستی و لبنان برای حل اختلافات مرزی دریایی با میانجی‌گری آمریکا آغاز شده است.


کد مطلب: 814571

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/814571/ادعای-موساد-احتمال-حمله-حزب-الله-وجود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com