پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ژاپن به پرتاب دو موشک از سوی کره شمالی واکنش نشان داد

پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۹
کد مطلب: 814469
گارد ساحلی ژاپن نیز تائید کرد که کره شمالی در بامداد پنجشنبه دو موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن شلیک کرد.
واکنش ژاپن به پرتاب موشک از سوی کره شمالی
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، گارد ساحلی ژاپن هم پس از کره جنوبی تائید کرد که کره شمالی روز پنجشنبه دو موشک بالستیک را به سمت دریای ژاپن آزمایش کرده است.

ژاپن گفته است که هر دو موشک در فاصله زمانی ۱۵ دقیقه شلیک شدند.

مقامات توکیو می‌گویند که به نظر می‌رسد پرتاب موشک‌ها خارج از منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن افتاده و تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر آسیب رسیدن به کشتی‌های مرتبط با ژاپن دریافت نشده است.

کره شمالی در پی مانور مشترک موشکی کره جنوبی و آمریکا و بازگشت یک ناو هواپیمابر آمریکایی به منطقه در پاسخ به این اقدام، بامداد پنجشنبه دو موشک بالستیک کوتاه برد به سمت سواحل شرقی خود به سوی آب‌های دریای ژاپن شلیک کرد.

در عین حال «فومیو کیشیدا»، نخست وزیر ژاپن، در مورد پرتاب اخیر گفت که چنین اقداماتی از طرف کره شمالی غیرقابل قبول و تهدیدی برای امنیت است.

«یاسوکازو هامادا»، وزیر دفاع ژاپن هم گفت که توکیو اعتراض قاطع خود را اعلام کرد. هامادا گفت: «ما اعتراض قاطعانه ای را از طریق کانال‌های دیپلماتیک در پکن ابراز کرده‌ایم. چنین اقداماتی ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است.»

به گفته وزیر دفاع ژاپن، «یک موشک مسافت ۳۵۰ کیلومتری را در حداکثر ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری طی کرد و دیگری در فاصله ۸۰۰ کیلومتری پرواز کرد و به ارتفاع ۵۰ کیلومتری رسید.»

آزمایش موشکی بامداد پنجشنبه کره شمالی، بیست و چهارمین آزمایش موشکی این کشور از ابتدای سال میلادی جاری بود که انجام می‌شد. پرتاب این موشک همچنین ششمین پرتاب در ۱۲ روز گذشته و اولین پرتاب از زمان شلیک موشک میان برد کره شمالی (IRBM) بر فراز ژاپن در روز سه شنبه بود.

پیش از این کره شمالی روز سه شنبه نیز موشکی را پرتاب کرده بود که بر فراز استان آئوموری در شمال ژاپن پرواز کرد و در اقیانوس آرام خارج از منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن سقوط کرد. این اولین موشک کره شمالی بود که از سپتامبر ۲۰۱۷ بر فراز خاک ژاپن پرواز کرد. گمان می‌رود مسافت پیش بینی شده این موشک بالستیک - حدود ۴۶۰۰ کیلومتر - بزرگترین در تاریخ آزمایش‌های کره شمالی باشد. این موشک در حدود ۳۲۰۰ کیلومتری سواحل ژاپن سقوط کرد.
https://jahannews.com/vdcjmxeohuqevxz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjmxeohuqevxz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *