پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

وزیر کشور: دولت در کنار مردم زلزله زده خوی است

پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۰۷
کد مطلب: 814466
احمد وحیدی در تماس تلفنی با استاندار آذربایجان غربی وضعیت زلزله زدگان خوی را جویا و اعلام کرد دولت در کنار مردم زلزله زده شهرستان خوی است.
وزیر کشور: دولت در کنار مردم زلزله زده خوی است
به گزارش جهان نيوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی عصر چهارشنبه در این تماس تلفنی، درباره نیاز‌های اولیه برای اسکان اضطراری هموطنانی که منازل آن‌ها در این زمین لرزه دچار تخریب شده است، تبادل نظر کرد.

استاندار آذربایجان غربی نیز در خصوص این زلزله گفت: ۱۲ روستای این شهرستان بطور جدی درگیر بحران زلزله هستند و بر اساس اعلام ارزیاب‌ها، بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی دچار خسارت شده‌اند.

محمدصادق معتمدیان با بیان اینکه از این تعداد، حدود ۴۵۰ واحد خسارت بین ۲۰ تا ۵۰ درصد داشته است، اظهار کرد: همچنین خسارت به زیرساخت‌های برق و آب در این شهرستان وارد شده، ولی مشکل خاصی نداریم و آب و برق هم در همه مناطق شهر و روستایی وصل است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به مراجعه ۵۲۸ نفر تاکنون به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهرستان خوی و شهرستان‌های همجوار ادامه داد: ۱۳۵ نفر از این تعداد بستری شده و مابقی خدمات سرپایی دریافت کرده‌اند.

معتمدیان اضافه کرد: از این تعداد (بستری‌ها)، چهار نفر عمل جراحی داشته و مابقی وضعیت عمومی شان خوب بوده و تحت درمان و مداوا قرار دارند.

وی با اشاره به آماده باش همه نهاد‌ها در قالب مدیریت بحران در این شهرستان افزود: اورژانس، هلال احمر، پلیس، بنیاد مسکن و دهیاران پای کار بوده و اکیپ‌های هلال احمر و بنیاد مسکن در حال ارزیابی در خوی و شهر‌ها و روستا‌های اطراف هستند.

دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی به مصدومان زلزله خوی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در تماس‌های تلفنی جداگانه با رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ارومیه و رییس دانشکده علوم پزشکی خوی، ضمن تاکید بر رسیدگی فوری به آسیب دیدگان زلزله این منطقه، در جریان وضعیت مصدومان زلزله نیز قرار گرفت.

دکتر بهرام عین اللهی در تماس تلفنی با دکتر محمد امین، ولی زاده حسنلویی، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ارومیه، خواستار رسیدگی فوری و آمادگی مراکز درمانی بیمارستان‌های این استان و بسیج همه امکانات برای پذیرش مصدومان حادثه زلزله در استان آذربایجان غربی شد.

وی تاکید کرد: ارائه سریع خدمات درمانی مطلوب به مصدومان حادثه زلزله انجام گیرد.

وزیر بهداشت همچنین طی تماس تلفنی با دکتر حسین حبیب زاده، رییس دانشکده علوم پزشکی خوی از وی خواست تا با حضور در بیمارستان‌های این شهرستان بر روند رسیدگی به مصدومان زلزله نظارت مستقیم کرده و گزارش نتایج درمان آن‌ها را به وی ارائه کند.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت هم در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:

«دستگاه‌های دولتی از لحظات اولیه برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان خوی شتافته‌اند.

امکانات وزارت کشور، وزارت بهداشت، هلال احمر و نیرو‌های مردمی، انتظامی و نظامی برای کمک بسیج شده است. دولت مردم در کنار مردم آذربایجان غربی است.»

 به نقل از مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر ساعت ۳:۵۱ دقیقه بامداد امروزچهارشنبه  ۱۳ مهرماه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در خوی رخ داد.

طبق گزارش این مرکز، کانون این زمین لرزه هفت کیلومتری خوی، ۲۹ کیلومتری ایواوغلی و ۳۷ کیلومتری تسوج در آذربایجان شرقی بوده است.
https://jahannews.com/vdcg3t973ak9qt4.rpra.html
jahannews.com/vdcg3t973ak9qt4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *