جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۶

احضار سفیر انگلیس برای دومین‌بار به وزارت خارجه

چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب: 814414
سفیر انگلیس در تهران برای دومین بار ظرف دو هفته اخیر به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران احضار شد.
احضار سفیر انگلیس برای دومین‌بار به وزارت خارجه
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، در واکنش به اظهارات مداخله جویانه مقامات وزارت خارجه انگلیس، «سایمون شرکلیف» سفیر این کشور در جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه ۱۲ مهر ماه به وزارت امور خارجه احضار شد. 

این دومین بار ظرف دو هفته اخیر است که شرکلیف به وزارت خارجه احضار می‌شود. او دوم مهر ماه و در پی فضاسازی‌های خصمانه رسانه‌های فارسی زبان به وزارت امور خارجه احضار و در این دیدار مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به دولت انگلیس به خاطر میزبانی این کشور از رسانه‌هایی که در روزهای اخیر تحریک و دعوت به اغتشاش و گسترش آشوب‌ها در جمهوری اسلامی ایران را در صدر برنامه‌های خود قرار داده‌اند، به وی ابلاغ شد.

مدیرکل اروپای غربی وزارت امور خارجه در دیدار روز سه شنبه ۱۲ مهر ماه خطاب به سفیر انگلیس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران دخالت وزارت خارجه بریتانیا در امور داخلی ایران با توسل به تعابیر جعلی و تحریک آمیز را مردود دانسته و قویا محکوم می‌کند. 

وی افزود: متاسفانه طرف بریتانیایی با صدور بیانیه‌های یکجانبه و گزینشی نشان می‌دهد که عملا در سناریوسازی‌های معاندینی که در این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند، سهم دارد. 

این مقام وزارت خارجه همچنین گفت که جمهوری اسلامی ایران گزینه‌های ممکن را در واکنش متقابل به هرگونه اقدام نامتعارف طرف بریتانیایی مدنظر قرار خواهد داد.

گفتنی است، جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلیس اخیرا در اظهاراتی مداخله جویانه درباره اوضاع داخلی ایران، گفته است: ما به همکاری با شرکایمان جهت پاسخگو کردن مقامات ایران به خاطر نقض فاحش حقوق بشر ادامه خواهیم داد.

به گزارش فارس، «جیمز کلورلی» وزیر خارجه جدید انگلیس همچنین چهارشنبه ۳۰ شهریور ماه در اظهاراتی تلاش کرد از اعتراضات به مرگ «مهسا امینی» بهره‌برداری کرده و آن را به مذاکرات رفع تحریم‌ها ارتباط دهد. وی از مقامات ایران خواست «مسیری دیگر» را از جمله پذیرش توافق هسته‌ای انتخاب کنند. این مقام ارشد انگلیسی به خبرگزاری فرانسه در سازمان ملل گفت: مقامات ایران باید توجه کنند که مردم از جهتی که آن‌ها در پیش گرفته‌اند ناراضی هستند. 

وی در ادامه با اتهام‌زنی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران گفت «آن‌ها می‌توانند جاه‌طلبی‌های سلاح‌های هسته‌ای خود را کنار بگذارند» و مدعی شد: «می‌توانند سرکوب صداها در داخل کشور خود را متوقف کنند. می‌توانند فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده خود را متوقف کنند».
https://jahannews.com/vdcjvxeoxuqevxz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjvxeoxuqevxz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سفارت انگلیس پس از اولتیماتوم بسته شود .و شرط گذاشته شود که شبکه بی بی سی علیه مملکت توطعه نکند.
Germany
ببندید در این فاسدخانه اینگلیس را ، تمام بدبختی مسلمین بخاطر شر ااونهاست
ابوذر
Iran, Islamic Republic of

باید جواب دندان شکنی به این انگلیس خبیث داده شود
استاد دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
چرا باید سفارت خانه یا شیطان خانه این انگلوساکسون ها علی رغم سال ها دشمنی از زمان قاجار تا کنون باز هم باز باشد؟؟؟؟؟؟.
Iran, Islamic Republic of
این کثافتهای انگلیسی را مثل موش ازایران بیرون کنید رابطه با این کفتار پیر برای ملت ایران جز ضرر چیز دیگری ندارد نفع رابطه با این کفتار فقط به اقازاده های لندن نشین میرسد هشتاد میلیون ایرانی را گروگان پنچ هزار اقازاده مفت خور شدن خدا ریشه هرچی طرفدار این منفورترین کشور است را بکند
Iran, Islamic Republic of
قدرت نشون بدید اخراج کنید .