کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احتمال افزایش ۹۰۰ هزار تومانی حقوق کارمندان

12 مهر 1401 ساعت 12:53

معاون مجلس،حقوقی و استان‌ها سازمان برنامه و بودجه، گفت: لایحه متناسب‌سازی حقوق کارمندان و بازنشستگان بعد از تصویب در هیئت دولت با قید دو فوریت به مجلس ارسال شد.


به گزارش جهان نیوز، بابک افقهی با اشاره به دغدغه‌های رئیس‌جمهور برای کمک به معیشت کارمندان و بازنشستگان، افزود: بر اساس پیشنهاد دولت افزایش‌های جدید در صورت تصویب مجلس از اول شهریور 1401 اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس این لایحه (3000) امتیاز برای کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و معادل ریالی امتیاز مذکور برای کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت – مصوب 1370- و سایر مشمولین جزء (1) بند (الف) تبصره (12) ماده‌واحده قانون بودجه سال 1401 کل کشور (به‌استثنای مشمولان قانون کار) و (210) امتیاز برای اعضای هیئت‌ علمی و قضات، ‌با عنوان متناسب‌ سازی حقوق، به‌صورت ثابت در احکام کارگزینی و قراردادهای آنان درج می‌شود.

معاون مجلس، حقوقی و استان ها سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه مبلغ ناشی از اعمال این افزایش مشمول کسور بازنشستگی است،گفت: حقوق مشمولین جزء (2) بند (الف) تبصره (13) ماده‌واحده قانون بودجه سال 1401 کل کشور شامل بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، ‌مبلغ نه میلیون (9/000/000) ریال افزایش پیدا خواهد کرد.

افقهی با تاکید بر اهمیت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، افزود: در اجرای ماده (16) این قانون کمک‌هزینه اولاد و حق عائله‌مندی تمامی گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در دستگاه‌های مذکور در ماده (29) قانون برنامه توسعه ششم پنج‌ساله ششم و همچنین نیروهای مسلح، ‌وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی ایران (به‌استثنای مشمولان قانون کار) از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیئت‌ علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات و بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، در صورت تصویب مجلس به ترتیب به میزان صددرصد (100%) و پنجاه‌درصد (50%) افزایش می‌یابد.

به گفته وی براساس لایحه پیشنهادی دولت مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور با میزان ده درصد (10%) و مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور که در دهک‌های درآمدی (1) و (2) و (3) هستند به میزان پنج درصد بیشتر افزایش می‌یابد.
افقهی با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه در یکسال گذشته برای تامین هزینه های کشور به سراغ استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول نرفته است؛تصریح کرد: دولت برای تامین منابع این لایحه هم به سراغ شیوه های تورم‌زا نخواهد رفت.


کد مطلب: 814354

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/814354/احتمال-افزایش-۹۰۰-هزار-تومانی-حقوق-کارمندان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com